Artikel 279 § 1 en 2 van het Decreet Lokaal Bestuur regelt de ondertekening van de briefwisseling van het districtscollege en de districtsraad.
Met besluit van het districtscollege van 9 januari 2019 (jaarnummer 2) delegeerde de districtsburgemeester zijn ondertekeningsbevoegdheid.
In het kader van de binnengemeentelijke decentralisatie keurde het college van burgemeester en schepenen op 12 mei 2017 (jaarnummer 4464) een werkkader goed met betrekking tot de samenwerking stad-districten.
Het district Ekeren ontving op 11 januari 2022 een schrijven van de bewoners van Schoonbroek met de vraag om de inplanting van de nieuwe fietsostrade in de wijk Schoonbroek bij te sturen.
Het districtssecretariaat registreert alle inkomende en uitgaande briefwisseling van het district. De districtssecretaris zorgt voor een een correcte opvolging.
Het schrijven van de bewoners van Schoonbroek wordt ter kennisneming voorgelegd aan de districtsraad.
Het antwoord aan de bewoners wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de districtsraad.
Artikel 290 van het Decreet Lokaal Bestuur bepaalt dat alle briefwisseling aan de gemeente wordt geacht te zijn gericht aan het college van burgemeester en schepenen. Behalve bij andersluidende beslissing van de gemeenteraad wordt de briefwisseling verstuurd naar het gemeentehuis. Er wordt een register aangelegd van alle ingaande en uitgaande briefwisseling, van welke aard ook. Dit artikel is ook van toepassing op de districten.
Volgens artikel 132 van het Decreet Lokaal Bestuur is artikel 290 ook van toepassing op de districten.
De districtsraad neemt kennis van de ingekomen briefwisseling, van de bewoners in de wijk Schoonbroek, met betrekking tot de inplanting fietsostrade.
De districtsraad keurt de uitgaande briefwisseling, aan de bewoners in de wijk Schoonbroek, in verband met de inplanting fietsostrade goed.
De districtsraad geeft opdracht aan:
Dienst | Taak |
EK/BZ/DS | de uitgaande briefwisseling over te maken aan de bewoners van Schoonbroek |