Het district Ekeren heeft op 6 april 2022 een mail ontvangen van Heder met de vraag om een toelage te ontvangen voor personen met een beperking, die verblijven in de instelling en woonachtig zijn in Ekeren.
Het districtssecretariaat registreert alle inkomende en uitgaande briefwisseling van het district. De districtssecretaris zorgt voor een correcte opvolging.
Het schrijven van Heder wordt ter kennisneming voorgelegd aan het districtscollege.
Het antwoord aan Heder wordt ter goedkeuring voorgelegd aan het districtscollege.
Artikel 290 van het Decreet Lokaal Bestuur bepaalt dat alle briefwisseling aan de gemeente wordt geacht te zijn gericht aan het college van burgemeester en schepenen. Behalve bij andersluidende beslissing van de gemeenteraad wordt de briefwisseling verstuurd naar het gemeentehuis. Er wordt een register aangelegd van alle ingaande en uitgaande briefwisseling, van welke aard ook. Dit artikel is ook van toepassing op de districten.
Volgens artikel 132 van het Decreet Lokaal Bestuur is artikel 290 ook van toepassing op de districten.
Artikel 279 § 1 en 2 van het Decreet Lokaal Bestuur regelt de ondertekening van de briefwisseling van het districtscollege en de districtsraad.
Met besluit van het districtscollege van 9 januari 2019 (jaarnummer 2) delegeerde de districtsburgemeester zijn ondertekeningsbevoegdheid.
In het kader van de binnengemeentelijke decentralisatie keurde het college van burgemeester en schepenen op 12 mei 2017 (jaarnummer 4464) een werkkader goed met betrekking tot de samenwerking stad-districten.
Het districtscollege neemt kennis van de ingekomen biefwisseling van Heder, met de vraag om een gemeentelijke toelage te ontvangen.
Het districtscollege keurt de uitgaande biefwisseling aan Heder, in verband met de vraag om een gemeentelijke toelage te ontvangen goed.
Het districtscollege geeft opdracht aan:
Dienst | Taak |
EK/BZ/DS | de uitgaande brief aan Heder over te maken |