Terug
Gepubliceerd op 24/02/2022

2022_RVBAGSO_00028 - SO2021_1250 – Raamovereenkomst voor het leveren van knutsel- en didactisch materiaal - Gunningswijze en lastvoorwaarden - Goedkeuring

Raad van Bestuur AG Stedelijk Onderwijs
wo 23/02/2022 - 16:30 de Pit
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Peggy Pooters; Jinnih Beels, Voorzitter; Marc Swyngedouw; Paul Cordy; Greet Valck; Sanne Descamps; Nathalie van Baren; Greet De Vrij; Elke Verhaert; Gonda Verhaert, Bedrijfsdirecteur; Fabienne Fell, Medewerker kabinet onderwijs; Karolien Naert, Manager Juridische Zaken; Jeff Van Poppel, Zakelijk directeur; Veronique Van Langenhove, Kabinetschef schepen onderwijs

Afwezig

Carine Leys

Verontschuldigd

Koen Daniëls; Mie Branders; Claude Marinower; Bavo Smits

Secretaris

Elke Verhaert

Voorzitter

Jinnih Beels, Voorzitter
2022_RVBAGSO_00028 - SO2021_1250 – Raamovereenkomst voor het leveren van knutsel- en didactisch materiaal - Gunningswijze en lastvoorwaarden - Goedkeuring 2022_RVBAGSO_00028 - SO2021_1250 – Raamovereenkomst voor het leveren van knutsel- en didactisch materiaal - Gunningswijze en lastvoorwaarden - Goedkeuring

Motivering

Algemene financiële opmerkingen

De totale geraamde uitgave van de opdracht, voor een looptijd van 4 jaar, bedraagt € 1.426.409,92 exclusief btw of € 1.725.956 inclusief 21% btw. 

Perceel 1 - Knutselmateriaal: € 875.629,75 excl. btw - € 1.059.512 incl. 21% btw

Perceel 2 - Didactisch materiaal: € 550.780,17 excl. btw - € 666.444 incl. 21% btw

Regelgeving: bevoegdheid

Raad van bestuur conform aankoopprocedures en goedkeuringsmatrix van het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen.

Inspraak

Sinds de realisatie van Opti-Aankoop wordt extra ingezet op de betrokkenheid van de klant(en). Er werd een aankoopteam samengesteld, bestaande uit Financiën/Aankoop en 4 medewerkers uit het basisonderwijs. Zij hebben input geleverd ten behoeve van de opmaak van het bestek en de inventaris.

Aanleiding en context

De huidige raamovereenkomst 'SO2017_834 raamovereenkomst voor het leveren van knutsel-en didactisch materiaal’ loopt ten einde op vrijdag 26 augustus 2022. Om hierna de continuïteit van de leveringen te verzekeren, is het aangewezen een nieuwe raamovereenkomst af te sluiten. Financiën en Aankoop stelt voor om voor deze opdracht openbare procedure met Europese bekendmaking SO2021_1250 uit te schrijven.

Deze overheidsopdracht betreft het sluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van knutsel- en didactisch materiaal aan de scholen/academies/centra van het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen volgens de technische bepalingen opgenomen in het bestek. 

AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen treedt eveneens op als aankoopcentrale voor:

-              Stad Antwerpen en haar districten 

-              A-IVA KOP (Autonoom Gemeentebedrijf Kinderopvang Antwerpen)

Het bestek is onderverdeeld in 2 percelen:

  • Perceel 1: Knutselmateriaal voor gewoon en buitengewoon basis-, secundair en volwassenenonderwijs
  • Perceel 2: Didactisch materiaal voor gewoon en buitengewoon basis- en secundair onderwijs

De raamovereenkomst zal gesloten worden met één enkele deelnemer (per perceel) die de economisch meest voordelige regelmatige offerte (rekening houdend met de gunningscriteria zoals opgenomen in het bestek) heeft ingediend. Alle voorwaarden zijn in de raamovereenkomst bepaald.

De raamovereenkomst voor het leveren van knutsel- en didactisch materiaal wordt gesloten voor een periode van maximum 4 jaar, die ingaat vanaf de datum vermeld bij sluiting van het contract.  

Argumentatie

De betrouwbaarheid van de inschrijvers zal getoetst worden aan het toegangsrecht zoals bepaald in het Koninklijk Besluit van 18 april 2017 betreffende de plaatsing van overheidsopdrachten klassieke sectoren.

De economische en financiële draagkracht van de inschrijver zal nagegaan worden aan de hand van een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, die de inschrijver bij zijn offerte dient te voegen. Verder behoudt de aanbestedende overheid zich het recht voor de jaarrekeningen van de inschrijver nader te onderzoeken.

Om zijn technische bekwaamheid aan te tonen, voegt de inschrijver een controleerbare referentielijst met minimum drie gelijkaardige opdrachten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaren toe aan zijn offerte.

Elk perceel wordt gegund aan de inschrijver met de economisch meest voordelige offerte, rekening houdend met volgende gunningscriteria: 

  • Prijs van de producten in de inventaris – 25 punten
  • Prijs van de producten in de catalogus (aan de hand van de beoordelingskorf) – 15 punten
  • Aanbod en diversiteit van de catalogus – 25 punten
  • Kwaliteit – 15 punten
  • Plan van aanpak – 15 punten
  • Maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid – 5 punten

Juridische grond

  1. Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten.
  2. Koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
  3. Koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten.
  4. Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies.
  5. Het Algemeen Reglement voor de Arbeidsbescherming (ARAB), Welzijnswet en Codex over het welzijn op het werk.
  6. Wet van 11 februari 2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
  7. De verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (algemene verordening gegevensbescherming).

Beleidsdoelstellingen

6 - Lerende en werkende stad
2LWS02 - Onderwijs
2LWS0205 - Stedelijk Onderwijs
2LWS020503 - Breed aanbod in functie van leren en werken

Besluit

De raad van bestuur ag stedelijk onderwijs beslist:

Artikel 1

De raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs Antwerpen keurt het bestek SO2021_1250 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van knutsel- en didactisch materiaal goed. 

De opdracht wordt gegund bij wijze van de openbare procedure met Europese bekendmaking. De aanbestedende overheid kiest de economisch meest voordelige regelmatige offerte rekening houdend met de gunningscriteria zoals opgenomen in het bestek.

Artikel 2

Uitvoering beslissing:
Taak Verantwoordelijke Timing
Publicatie van de overheidsopdracht via e-NotificationFinanciën / AankoopNa (vrijgave) beslissing raad van bestuur

Artikel 3

De raad van bestuur regelt de financiële gevolgen als volgt
Omschrijving Bedrag Boekingsadres
Raamovereenkomst voor het leveren van knutsel- en didactisch materiaal

De totale geraamde uitgave van de opdracht, voor een looptijd van 4 jaar, bedraagt € 1.426.409,92 exclusief btw of € 1.725.956 inclusief 21% btw. 

Perceel 1 - Knutselmateriaal: € 875.629,75 excl. btw - € 1.059.512 incl. 21% btw

Perceel 2 - Didactisch materiaal: € 550.780,17 excl. btw - € 666.444 incl. 21% btw
budget: 
Scholen BAO, BUO, SEO en volwassenenonderwijs

budgetperiode:
2022 - 2026