Naar jaarlijkse traditie worden de Ekerenaars in het voorjaar opgeroepen om hun voor- of achtertuin of geveltuin te verfraaien. Men kan deelnemen aan de actie door een foto te bezorgen.
In het Bestuursakkoord District Ekeren 2019 - 2024 beschrijft resolutie 134 het volgende: 'Ekeren is een groene gemeente en daar blijven we op inzetten. We stimuleren bewoners bij het plaatsen van bloembakken en stimuleren groene voortuinen. De acties past in deze resolutie.
De oproep tot deelname vond plaats in het voorjaar en er zijn 51 inschrijvingen. Alle deelnemers en inzendingen worden zorgvuldig bekeken en beoordeeld door een jury van groenexperten. Dit jaar is Ekeren ook op zoek naar klimaatrobuste tuinen. Ekerenaars die in hun tuin voorbeeld een bijenhotel, een groendak of inheemse hagen plaatsen, kunnen meedingen naar een eerste plaats in deze categorie.
Alle deelnemers worden uitgenodigd voor de prijsuitreiking en ontvangen een attentie, de winnaars worden beloond met een geschenkbon van lokale bloemen- en platenwinkels.
De prijsuitreiking van de actie 'Ekeren Bloeit' vindt plaats op donderdag 20 oktober 2022 om 20.00 uur in de trouwzaal van het Kasteel Veltwijck.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4463) werd de delegatie van bevoegdheden van het college van burgemeester en schepenen aan de districtscolleges goedgekeurd. Artikel 12 bepaalt dat het districtscollege bevoegd is voor lokaal groenbeleid.
In de tweede aanpassing van het meerjarenplan, goedgekeurd op de districtsraad van 22 november 2021 (jaarnummer 76) werd een krediet voorzien van 1.000,00 euro voor de organisatie van Ekeren Bloeit. Bestelbons worden goedgekeurd onder het gedelegeerd budgethouderschap.
De aangeboden dranken komen uit de voorraad van het district.
Het districtscollege Ekeren keurt de organisatie van de prijsuitreiking van de wedstrijd Ekeren Bloeit 2022 goed. De prijsuitreiking gaat door op donderdag 20 oktober 2022 om 20.00 uur in de trouwzaal van Kasteel Veltwijck. De dranken worden aangeboden uit de voorraad van het district.
Het districtscollege beslitst om mevrouw Fabienne Van Damme, districtsschepen aan te duiden om het district te vertegenwoordigen.
De Molenstraat in het district Ekeren:
Na een melding door een bewoner van de Molenstraat werd het gebruik van twee voorbehouden parkeerplaatsen voor personen met een handicap in de straat onderzocht.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
Onderzoek heeft uitgewezen dat deze plaatsen niet meer gebruikt worden.
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4464) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
Met het districtsraadbesluit van 24 november 2014 (jaarnummer 115) werd de vereenvoudiging van de adviesprocedure van de aanvullende verkeersreglementen goedgekeurd.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Het districtscollege geeft gunstig advies over het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Molenlei in het district Ekeren, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in het college van 24 juli 2020 (jaarnummer 6367).
Het district Ekeren ontving verschillende meldingen rond het slecht weglopen van het hemelwater in de fietstunnel aan de Statiestraat te Ekeren. De fietstunnel ligt lager dan de riolering waardoor het hemelwater dat wordt opgevangen in de tunnel, de riolering ingepompt moet worden. Net zoals bij straatkolken is het verzekeren van een correcte werking van de afwatering een verantwoordelijkheid van Water-link, die eigenaar is van het rioleringsstelsel. Om deze reden dringt het district Ekeren aan bij Water-link om een snelle interventie uit te voeren en het probleem op te lossen.
Het districtssecretariaat registreert alle inkomende en uitgaande briefwisseling van het district. De districtssecretaris zorgt voor een een correcte opvolging.
De uitgaande briefwisseling aan Water-link over de wateroverlast in de fietstunnel aan de Statiestraat te Ekeren wordt ter goedkeuring voorgelegd aan het districtscollege.
Artikel 290 van het Decreet Lokaal Bestuur bepaalt dat alle briefwisseling aan de gemeente wordt geacht te zijn gericht aan het college van burgemeester en schepenen. Behalve bij andersluidende beslissing van de gemeenteraad wordt de briefwisseling verstuurd naar het gemeentehuis. Er wordt een register aangelegd van alle ingaande en uitgaande briefwisseling, van welke aard ook. Dit artikel is ook van toepassing op de districten.
Volgens artikel 132 van het Decreet Lokaal Bestuur is artikel 290 ook van toepassing op de districten.
Artikel 279 § 1 en 2 van het Decreet Lokaal Bestuur regelt de ondertekening van de briefwisseling van het districtscollege en de districtsraad.
Met besluit van het districtscollege van 9 januari 2019 (jaarnummer 2) delegeerde de districtsburgemeester zijn ondertekeningsbevoegdheid.
In het kader van de binnengemeentelijke decentralisatie keurde het college van burgemeester en schepenen op 12 mei 2017 (jaarnummer 4464) een werkkader goed met betrekking tot de samenwerking stad-districten.
Het districtscollege keurt de uitgaande briefwisseling aan Water-link in verband met de wateroverlast in de fietstunnel aan de Statiestraat te Ekeren goed.
Het districtscollege geeft opdracht aan:
Dienst | Taak |
EK/BZ/DS | om de uitgaande briefwisseling over wateroverlast in de fietstunnel aan de Statiestraat aan Water-link te verzenden |
Het dorpsgevoel en de atypische Ekerse kenmerken ten opzichte van de stad zorgen ervoor dat het district met een eigen eenduidige en krachtige stem wil en moet kunnen spreken naar al zijn inwoners en doelgroepen. Een stem waarmee het district de samenhorigheid die in de meeste wijken sterk aanwezig is, koestert en de sociale cohesie in de nieuwe wijken aan kracht laat winnen: het wij-Ekeren-gevoel.
Het district heeft nood aan een communicatieve stijl die er voor zorgt dat de boodschap op een toegankelijke manier alle doelgroepen bereikt. Elke inwoner moet zich aangesproken voelen en herkennen in de te ontwikkelen stijl. Deze stijl moet volgende kernwaarden als unique selling points van het district uitdrukken: dorp, groen, gezinsvriendelijke, gezellig en kordaat.
Dienstnota bestellen en betalen stad, districten en OCMW van 17 december 2018 is van toepassing op deze gunning.
De offertevraag werd verzonden op 27 juli 2022 aan volgende bedrijven:
De deadline om in te dienen werd gezet op 8 augustus 2022. Door geplande vakanties van de juryleden kon de vooropgestelde jury niet plaatsvinden. Deze werd uiteindelijk verzet naar september. Alle aangeschreven bedrijven werden op de hoogte gebracht en kregen daarbij meer tijd toegewezen waardoor de deadline verzet werd naar 6 september 2022.
Alle aanbieders dienden uiteindelijk een voorstel in.
De offerte van Shtick bv kreeg in het juryverslag de meeste punten toegekend. Ze bedraagt 15.000,00 euro exclusief btw.
In toepassing van artikel 42, §1, 1°, a) van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking omdat de goed te keuren uitgave niet hoger is dan het bij het artikel 90, eerste lid, 1° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017 vastgelegd bedrag van 140.000,00 euro (zonder belasting over de toegevoegde waarde), met name de drempel vermeld in artikel 11, eerste lid, 2° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017.
Met de collegebeslissing van 17 augustus 2007 (jaarnummer 10513) werden de bevoegdheden waarover het college beschikt op grond van artikel 57 §3, 4°, 5°en 6° van het gemeentedecreet en op grond van het gemeenteraadsbesluit van 25 juni 2007(jaarnummer 1521) binnen de beleidsdomeinen van de districten, overgedragen aan de districtscolleges met ingang van 1 oktober 2007.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4463) werden de bevoegdheden van de districtscolleges vastgelegd. Artikel 8 bepaalt dat het districtscollege bevoegd is voor communicatie en promotie van het lokale beleid.
Met de districtscollegebeslissing van 11 december 2018 (jaarnummer 318) werd de aanpassing van de principes budgethouderschap goedgekeurd.
De offerte van Shtick bv bedraagt 15.000,00 euro exclusief btw. Deze kost wordt gedragen door de budgetcode communicatie.
Het districtscollege keurt de gunning goed voor de rebranding van het district Ekeren aan Shtick BV, Bestormingstraat 5 te 2018 Antwerpen, met ondernemingsnummer 0637 792 915, tegen het inschrijvingsbedrag van 18.150,00 euro inclusief btw.
omschrijving | bedrag | boekingsadres | bestelbon |
Shtick Bv | 18.150,00 euro | Budgetplaats : 5053500000 | 4005526720 |
Op 4 oktober 2019 (jaarnummer 8027) keurde het college de gunning goed van bestek GAC_2019_00869 'raamovereenkomst voor het huren, plaatsen en in bedrijf stellen van eindejaarsverlichting en versiering in verschillende districten (perceel 2, 3 en 4) aan Niagara BVBA, Oeyvaersbosch 20-22, 2630 Aartselaar, met ondernemingsnummer 0433.502.502. Perceel 3 heeft betrekking op het district Ekeren.
Om de dorpskern in Ekeren te versterken en levendig te maken en houden, wordt de lokale economie ondersteund. Het ophangen van sfeerverlichting tijdens de eindejaarsperiode draagt hietoe bij.
Artikel 43 §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten bepaalt dat als een raamovereenkomst is gesloten met één enkele deelnemer, de erop gebaseerde opdrachten aan hem worden gegund volgens de in de raamovereenkomst gestelde voorwaarden.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4463) werden de bevoegdheden van de districtscolleges vastgelegd. Artikel 8 bepaalt dat het districtscollege bevoegd is voor communicatie en promotie over het lokale beleid.
Artikel 56 §3, 4° van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
NNLight - Niagara bvba bezorgde een offerte voor de eindejaarsperiode 2022-2023 in overeenstemming met de voorwaarden van bestek GAC_2019_00869:
Totaal: 9.915,00 euro + 21% btw (2.082,15 euro) = 11.997,15 euro.
In tegenstelling tot voorgaande jaren worden tijdens deze eindejaarsperiode de vaste bomen op het Kristus-Koningplein niet verlicht omwille van aanpassingswerken aan het plein.
Het districtscollege keurt bestelbon 4005527003 goed voor het huren, plaatsen en in bedrijf stellen van eindejaarsverlichting en -versiering ten behoeve van het district Ekeren tijdens de eindejaarsperiode 2022-2023, aan de firma NNLight - Niagara bvba, Oeyvaersbosch 20-22 te 2630 Aartselaar.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Niagara BVBA Oeyvaersbosch 20/22 |
11.997,15 euro |
budgetplaats: 5055500000 |
4005527003 |
Voor de opdracht "Heraanleg parking Hof De Bist" werd vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking GAC_2022_02382 uitgeschreven. Op 19 augustus 2022 dienden de volgende firma’s een offerte in:
Inzake de kwalitatieve selectie werden alle inschrijvers betrouwbaar en geschikt bevonden.
De offertes van alle inschrijvers werden regelmatig bevonden.
De offertes worden als volgt definitief gerangschikt:
In toepassing van artikel 41, §6 samen gelezen met artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte, nadat zij desgevallend de resterende inschrijvers in kennis heeft gesteld van haar voornemen om de onderhandelingen af te sluiten en een gemeenschappelijke termijn heeft vastgesteld voor de indiening van nieuwe of aangepaste offertes. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria.
In toepassing van artikel 66, §1, 2° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, ziet de aanbestedende overheid erop toe dat de offerte afkomstig is van een inschrijver waaraan de toegang tot de opdracht niet is ontzegd op grond van de uitsluitingsgronden en die voldoet aan de door de aanbestedende overheid vastgestelde selectiecriteria en, in voorkomend geval, de niet-discriminerende regels en criteria inzake de beperking van het aantal aan de selectiecriteria beantwoordende kandidaten.
In toepassing van artikel 83 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten samen gelezen met artikel 76 van het koninklijk besluit Plaatsing van 18 april 2017, onderzoekt de aanbestedende overheid de regelmatigheid van de offertes.
In toepassing van artikel 34, §§1 en 2 van het koninklijk besluit Plaatsing van 18 april 2017, verbetert de aanbestedende overheid de rekenfouten en de zuiver materiële fouten in de offertes, zonder aansprakelijk te zijn voor de niet ontdekte fouten.
In toepassing van artikel 35 van het koninklijk besluit Plaatsing van 18 april 2017, onderwerpt de aanbestedende overheid de ingediende offertes aan een prijs- of kostenonderzoek.
Artikel 56, §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 04463) werden de bevoegdheden van de districtscolleges gecoördineerd. Artikel 11 bepaalt dat het districtscollege bevoegd is voor openbaar domein.
Het districtscollege keurt de gunning goed voor "Heraanleg parking Hof De Bist", op basis van bestek GAC_2022_02382, aan GEBROEDERS VAN DEN BOGERD BVBA, PUTTEN 22 te 2320 HOOGSTRATEN, met ondernemingsnummer 0873.086.013, tegen een bedrag van 530.631,97 EUR incl. BTW.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving |
Bedrag |
Boekingsadres |
Bestelbon |
Heraanleg parking Hof De Bist | 583.695,17 EUR inclusief btw en 10% herzieningen |
budgetplaats: 5052500000 |
4005526569 |
Op 25 april 2022 (jaarnummer 27) keurde de districtsraad van Ekeren goed dat het college van de stad Antwerpen in haar naam de plaatsingsprocedure van de opdracht GAC_2022_02135 "Aanleg fietsostrade langs A12 tussen Leo Baekelandstraat en Leugenberg" voert en de opdracht sluit en laat uitvoeren. De Leugenberg is een bovenlokale straat.
Het college van de stad Antwerpen gunde deze opdracht op 26 augustus 2022 (jaarnummer 7002) aan de firma WILLEMEN INFRA NV, BOOIEBOS 4 te 9031 GENT, met ondernemingsnummer 0405.092.190.
Om het aandeel van het district Ekeren tevens vast te leggen, wordt het besluit vastlegging krediet opgemaakt.
In toepassing van artikel 48 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kunnen bepaalde specifieke opdrachten voor werken door twee of meerdere aanbestedende overheden gezamenlijk worden geplaatst. De betrokken aanbestedende overheden kunnen één aanbestedende overheid onder hen aanduiden die de plaatsingsprocedure beheert en die optreedt voor rekening van zichzelf en voor rekening van de andere betrokken aanbestedende overheden.
In het gemeenteraadsbesluit van 31 mei 2021 (jaarnummer 309) werden de bovenlokale locaties vastgesteld.
Artikel 56, §3, 4° van het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4463) werden de bevoegdheden van de districtscolleges gecoördineerd. Artikel 11 bepaalt dat het districtscollege bevoegd is voor openbaar domein.
Het aandeel van de stad Antwerpen en het district Ekeren in de projectkost verhoudt zich als volgt tot het aandeel van Aquafin nv:
Omschrijving |
Bedrag |
21% btw |
Totaal |
---|---|---|---|
Aandeel stad Antwerpen |
979.755,63 euro |
205.748,68 euro |
1.185.504,31 euro |
Aandeel Aquafin nv |
218.637,10 euro |
Niet van toepassing |
218.637,10 euro |
Aandeel district Ekeren |
181.840,41 euro |
38.186,49 euro |
220.026,89 euro |
Algemeen totaal |
1.380.233,13 euro |
243.935,17 euro |
1.624.168,30 euro |
Het districtscollege neemt kennis van de gunningsbeslissing van het college op 26 augustus 2022 voor de opdracht "Aanleg fietsostrade langs A12 tussen Leo Baekelandstraat en Leugenberg", op basis van bestek GAC_2022_02135, aan WILLEMEN INFRA NV, BOOIEBOS 4 te 9031 GENT, met ondernemingsnummer 0405.092.190.
Het districtscollege keurt goed dat het bedrag van 242.029,58 euro inclusief btw en 10% herzieningen wordt vastgelegd, op basis van bestek GAC_2022_02135 voor "Aanleg fietsostrade langs A12 tussen Leo Baekelandstraat en Leugenberg" ten behoeve van de firma WILLEMEN INFRA NV, BOOIEBOS 4 te 9031 GENT, met ondernemingsnummer 0405.092.190.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Aanleg fietsostrade langs A12 tussen Leo Baekelandstraat en Leugenberg | 242.029,58 euro inclusief btw en 10% herzieningen |
budgetplaats: 5052500000 |
4005515726 |
Het districtscollege vergaderde op 20 september 2022. Iedereen was aanwezig.
Het districtscollege dient de notulen van de zitting goed te keuren in de eerstvolgende gewone zitting.
Artikelen 132, 277 en 278§2 1ste lid van het Decreet Lokaal Bestuur belasten de districtssecretaris met het opstellen en bewaren van de notulen van het districtscollege. De notulen vermelden in chronologische volgorde alle besproken onderwerpen en het gevolg dat eraan werd gegeven. Zij vermelden duidelijk alle genomen beslissingen.
Artikelen 50 en 129 van het Decreet Lokaal Bestuur bepalen dat de notulen worden goedgekeurd op de eerstvolgende vergadering van het districtscollege. De goedgekeurde notulen worden voor de volgende vergadering van het districtscollege na het districtscollege waarop de notulen werden goedgekeurd aan de districtsraadsleden bezorgd.
Het districtscollege keurt de notulen van 20 september 2022 goed.
Het districtscollege geeft opdracht aan:
Dienst | Taak |
Districtssecretaris | De notulen binnen de wettelijk voorgeschreven termijn te bezorgen aan de districtsraadsleden. |
Op 11 december 2018 (jaarnummer 318) werd een nieuw delegatiebesluit budgethouderschap aan de districtssecretaris goedgekeurd.
Om het districtscollege een transparant beeld te geven van alle bestellingen die worden goedgekeurd onder budgethouderschap, wordt maandelijks een lijst ter kennisgeving voorgelegd.
In zitting van 25 juni 2007 (jaarnummer 1521) bepaalde de gemeenteraad dat alle handelingen met betrekking tot de gewone dienst onder dagelijks bestuur vallen. Sinds de invoering van de beleids- en beheerscyclus in 2011 dient gewone dienst te worden gelezen als exploitatiebudget.
Het gemeenteraadsbesluit van 24 juni 2019 (jaarnummer 458), inzake definitie dagelijks bestuur, is van toepassing met ingang van 1 oktober 2019.
Artikel 143 van het Decreet Lokaal Bestuur: de bepalingen betreffende de planning en het financieel beheer van de gemeenten zijn van toepassing op de planning en het financieel beheer van de districten met dien verstande dat:
De bepalingen van titel 4 zijn van toepassing op de districten, met uitzondering van artikel 249, §3, artikel 256 en 264, tweede lid en met dien verstande dat de volgende woorden worden gelezen als volgt:
De Vlaamse Regering bepaalt de nadere voorwaarden voor de toepassing van de bepalingen van het eerste en het tweede lid op de districten.
Het districtscollege neemt kennis van de bestelbonnen, goedgekeurd onder budgethouderschap, voor de periode augustus 2022.
Het districtscollege neemt kennis van onderstaande oplijsting met collegebeslissingen:
Datum |
Jaarnummer |
Titel |
---|---|---|
23 september 2022 | 2022_CBS_07740 | Sport. Openingsuren stedelijke overdekte zwembaden - Herfst- en kerstvakantie 2022 - Aanpassing - Goedkeuring |
23 september 2022 |
2022_CBS_07771 |
Bestek GAC_2022_02377. Raamovereenkomst voor het manueel basisonderhoud groen in Linkeroever, Ekeren en Berendrecht-Zandvliet-Lillo - Stopzetting en heraanbesteding als dossier GAC_2022_02468 - Bestek en procedure - Goedkeuring |
23 september 2022 | 2022_CBS_07815 | District Ekeren. Ferdinand Verbieststraat. Wegeniswerken. SWOU12742 - Voorontwerp - Goedkeuring |
De verslagen van de adviesraden worden ter kennisneming voorgelegd aan het districtscollege en de districtsraad.
De districtsraad neemt kennis van het verslag van de volgende districtsadviesraad:
Districtsadviesraad | Datum vergadering |
jeugdraad | 15 september 2022 |
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling vraagt een vastlegging van bestelbon voor het uitvoeren van ruimingswerken via het raamcontract GAC/2018/00539 dat werd goedgekeurd door het college in zitting van 30 augustus 2019 (jaarnummer 7011).
De opdracht wordt gegeven aan firma Van Raak Louis bvba, Hegge 104 te 2381 Ravels.
Het is van 2018 geleden dat deze gracht geruimd werd. Een grondige sanering is nodig om een gezonde waterhuishouding in het gebied te bekomen.
Wet op de overheidsopdrachten
Artikel 43 §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten bepaalt dat als een raamovereenkomst is gesloten met één enkele deelnemer, de erop gebaseerde opdrachten aan hem worden gegund volgens de in de raamovereenkomst gestelde voorwaarden.
Binnengemeentelijke decentralisatie
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4463) werden de bevoegdheden van de districtscolleges vastgelegd. Artikel 12 bepaalt dat het districtscollege bevoegd is voor lokaal groen.
Gunningswijze
Met het collegebesluit van 17 augustus 2007 (jaarnummer 10513) besliste het college om de bevoegdheden waarover het beschikt op grond van artikels 57 § 3, 4°, 5° en 6) van het Gemeentedecreet en op grond van het gemeenteraadsbesluit van 25 juni 2007 (jaarnummer 1521) binnen de beleidsnormen van de districten, over te dragen aan de districtscolleges met ingang van 1 oktober 2007.
Het districtscollege keurt de gunning goed voor het ruimen van de gracht tussen Oude Landen en KSK Donk in district Ekeren, op basis van bestek GAC/2018/005, aan firma Van Raak Louis bvba, Hegge 104 te 2381 Ravels, met ondernemingsnummer 0438 687 844, tegen een bedrag van 6.844,58 euro (inclusief btw).
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Van Raak Louis BV Ondernemingsnummer: 0438 687 844 Bankrekeningnummer: BE28 7333 5240 0020 | 6.844,58 euro | Budgetplaats : 5054000000 Budgetpositie : 61414 Subsidie : SUB_NR Fonds : INTERN Begrotingsprogramma: 2EK090680Budgetperiode : 2200 | 4005525958 |
Het college keurde in de zitting van 8 januari 2021 (jaarnummer 163) de raamovereenkomst voor het leveren, plaatsen en herstellen van draadafsluitingen, afsluitingen in staalmat en poorten goed.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling vraagt een vastlegging van bestelbon voor het plaatsen van een nieuw hekwerk in zwarte staalmatten op de oostelijke grens van begraafplaats Mariaburg, via raamcontract GAC/2020/01203.
De opdracht wordt gegeven aan firma Verbruggen nv, Venakkerstraat 10/1 te 2400 Mol, met ondernemingsnummer 430 726 124.
De afscheiding tussen de begraafplaats en de aangrenzende privéterreinen is versleten en niet uniform. Ze is in het verleden op verschillende manieren door de eigenaars van de privépercelen geplaatst en vormt een slordig beeld vanop de begraafplaats. De verschillende afsluitingen worden verwijderd en vervangen door een hekwerk van zwarte staalmatten met een hoogte van 1 meter.
Wet op de overheidsopdrachten
Artikel 43 §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten bepaalt dat als een raamovereenkomst is gesloten met één enkele deelnemer, de erop gebaseerde opdrachten aan hem worden gegund volgens de in de raamovereenkomst gestelde voorwaarden.
Binnengemeentelijke decentralisatie
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4463) werden de bevoegdheden van de districtscolleges vastgelegd. Artikel 12 bepaalt dat het districtscollege bevoegd is voor lokaal groen.
Gunningswijze
Met het collegebesluit van 17 augustus 2007 (jaarnummer 10513) besliste het college om de bevoegdheden waarover het beschikt op grond van artikels 57 § 3, 4°, 5° en 6) van het Gemeentedecreet en op grond van het gemeenteraadsbesluit van 25 juni 2007 (jaarnummer 1521) binnen de beleidsnormen van de districten, over te dragen aan de districtscolleges met ingang van 1 oktober 2007.
De financieel directeur verleent zijn visum en financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Plaatsen nieuw hekwerk Verbruggen nv Ondernemingsnummer: 430 726 124 Bankrekeningnummer: BE49 2300 0385 6071 | 9.217,73 euro | Budgetplaats : 5054000000 Budgetpositie : 220 Fonds : INTERN Begrotingsprogramma: 2EK090680 Budgetperiode : 2200 | 4005524895 |