In de stadsloketten, waar de administratieve dienstverlening van alle burgers wordt verzorgd, zorgt het cashverkeer voor enkele nadelen. Het risico op fouten is groter dan bij elektronisch betalen. De inning en de registratie van de cashverrichtingen door de loketmedewerkers alsook de controle hierop door het lijnmanagement, zijn tijdsintensief. Voor de stadsloketten is een automatisatie van de cashverrichtingen en de controle hierop een oplossing.
Om deze controle en registratie van de betalingen in de stadsloketten zo correct en efficiënt mogelijk te laten verlopen, werd de huurovereenkomst van de betaalautomaten GAC_2018_00427 afgesloten, welke loopt tot en met 21/06/2023. Om continuïteit van dienstverlening te kunnen waarborgen, stelt de aankoopcentrale voor een nieuwe opdracht in de markt te zetten.
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:
In toepassing van artikel 42, §1, eerste lid, 1°, a) van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking omdat de goed te keuren uitgave niet hoger is dan het bij het artikel 90, eerste lid, 1° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017 vastgelegd bedrag van 140.000,00 EUR (zonder belasting over de toegevoegde waarde), met name de drempel vermeld in artikel 11, eerste lid, 2° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
In toepassing van artikel 57 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid in de opdrachtdocumenten nadere regels bepalen omtrent de mogelijkheid tot één of meer verlengingen van de opdracht. De volledige looptijd, met inbegrip van de verlengingen, moet over het algemeen beperkt blijven tot vier jaar na het sluiten van de opdracht. De verlenging mag geen aanleiding geven tot een wijziging van de algemene aard van de opdracht.
Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.
Het college keurt bestek GAC_2022_02315 voor "Meerjarenovereenkomst voor het huren van betaalautomaten voor de stad Antwerpen" goed en keurt eveneens goed dat hiervoor een onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekenmaking wordt uitgeschreven.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Meerjarenovereenkomst voor het huren van betaalautomaten voor de stad Antwerpen
|
budgetplaats: 5318600000 budgetpositie: 61419 functiegebied: 2SBS050102A00000 subsidie: SUB_NR fonds: Intern begrotingsprogramma: 2SA080130 budgetperiode: 2300, 2400, 2500, 2600, 2700 |
volgt later |