Terug
Gepubliceerd op 06/03/2023

2023_CBS_01289 - Stedelijk contactcenter - Vastlegging krediet - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 03/03/2023 - 09:00 Stadhuis - contact: Tania Stremersch - bz_besluitvorming_mailbox@antwerpen.be
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Verontschuldigd

Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2023_CBS_01289 - Stedelijk contactcenter - Vastlegging krediet - Goedkeuring 2023_CBS_01289 - Stedelijk contactcenter - Vastlegging krediet - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Op 26 juni 2019 gunde Digipolis de opdracht ‘D000238 Call Center’ voor het sluiten van een raamovereenkomst om een flexibele, moderne en redundante callcenter omgeving uit te bouwen aan de firma N-Allo nv, Avenue Georges Lemaitre 38 te 6041 Charleroi, met ondernemingsnummer 0466.200.311. Digipolis treedt voor deze opdracht op als aankoopcentrale voor o.m. de stad Antwerpen. Deze opdracht werd gesloten op 15 juli 2019 en heeft een looptijd van vier jaar.

Op 23 april 2021 (jaarnummer 3254) nam het college kennis van de opdracht ‘D000238 Call Center’ van Digipolis en van de bijhorende gunningsbeslissing aan de volgende firma N-Allo nv, Avenue Georges Lemaitre 38 te 6041 Charleroi, met ondernemingsnummer 0466.200.311. Het college keurde hierbij goed dat er deelopdrachten worden geplaatst op de opdracht ‘D000238 Call Center’ waardoor ondersteuning op afroep ingeroepen kan worden.

Op 30 september 2022 (jaarnummer 7972) keurde het college principieel goed het Stedelijk Contactcenter met ingang vanaf 1 januari 2023 uit te besteden.

Argumentatie

Dienstnota bestellen en betalen stad, districten en OCMW van 17/12/2018.

Met het collegebesluit van 23 november 2018 (jaarnummer 10339) werden de principes bestellen en goedkeuren voor de stad Antwerpen aangepast.
Het college keurde onder meer goed om  – met ingang van 1 januari 2019 – de bevoegdheid tot het goedkeuren van correctiebestellingen en te betalen bedragen namens de stad Antwerpen als volgt te regelen (bedragen exclusief btw):

  • Uitgaven exploitatie en investering, kleiner of gelijk aan 5.500,00 EUR: goedkeuring door de algemeen directeur na decentraal visum:
    • de algemeen directeur kan bovengenoemde bevoegdheden delegeren aan personeelsleden van de administratie van de stad Antwerpen en OCMW Antwerpen;
    • de medewerker aan wie de bevoegdheid tot goedkeuren gedelegeerd wordt, kan te allen tijde beslissen om een bepaalde correctiebestelling voor te leggen aan een hoger orgaan voor expliciete goedkeuring.
  • Uitgaven exploitatie en investering, > 5.500,00 EUR: goedkeuring door het college na centraal visum.

Het Stedelijk Contactcenter van de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing zal tussen 1 januari 2023 en 31 juli  2023 gebruik maken van het raamcontract en ondersteuning op afroep om de bereikbaarheid aan de burger te kunnen garanderen en een kwalitatieve dienstverlening aan te bieden. De prijs voor deze ondersteuning wordt geraamd 750.000,35 euro, inclusief btw.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt de bestelling goed voor een bedrag van 750.000,35 euro (inclusief btw)  aan N-Allo nv, Avenue Georges Lemaitre 38, 6041 Charleroi, ondernemingsnummer 0466.200.311 om de taken van het Stedelijk Contactcenter op te nemen tussen 1 januari 2023 en 31 juli 2023.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

OmschrijvingBedragBoekingsadresBestelbon

N-Allo nv

Avenue Georges Lemaitre 38

6041 Charleroi

NBE0466200311
IBAN BE90 2100 0008 5332


 750.000,35  euro (inclusief btw)
budgetplaats:5318600000
budgetpositie: 6141
functiegebied: 2SBS050101A00000
subsidie: SUB_NR
begrotingsprogramma: 2SA080130
budgetperiode: 2300
4005543728