Terug
Gepubliceerd op 13/02/2023

2023_CBS_00690 - Omgevingsvergunning - Omgevingsvergunning - OMV_2022127146 - Francis Wellesplein 1. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 10/02/2023 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2023_CBS_00690 - Omgevingsvergunning - Omgevingsvergunning - OMV_2022127146 - Francis Wellesplein 1. District Antwerpen - Goedkeuring 2023_CBS_00690 - Omgevingsvergunning - Omgevingsvergunning - OMV_2022127146 - Francis Wellesplein 1. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2022127146

Gegevens van de aanvrager:

Antwerpen met als adres Grote Markt 1 te 2000 Antwerpen

Ligging van het project:

Francis Wellesplein 1 te 2018 Antwerpen

Kadastrale percelen:

afdeling 10 sectie K nr. 1687X

Vergunningsplichten:

Stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

heraanleggen van het binnenplein, aanbrengen van groendaken en gevelgroen tegen de binnengevels van den Bell

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis 

  • 15/07/2021: voorwaardelijke vergunning (20211405) voor een verandering van de bestaande vergunning voor het kantoorgebouw den Bell door uitbreiding van het lozingsdebiet van een grondwaterbemaling met lozing naar de stadsparkvijver en enkele kleinere actualisaties;
  • 16/01/2020: Welstandscommissie;
  • 29/03/2019: vastgesteld bouwkundig erfgoed: https://inventaris.onroerenderfgoed.be/erfgoedobjecten/6770;
  • 12/06/2015: vergunning (2015706) voor het plaatsen van maximaal 4 bijenkasten op het dak van Den Bell;
  • 16/06/2011: milieuvergunning klasse 1 (2011126) voor een kantoorgebouw: verandering door uitbreiding.;
  • 11/08/2010: vergunning (20093848) voor het herontwikkelen van de Alcatel-site Antwerpen.;
  • 25/06/2009: vergunning (20091923) voor de Herontwikkeling van de Alcatel-site Antwerpen;
  • 29/04/2009: vergunning (2009951) voor het plaatsen van drie verkoopsdoeken;
  • 27/09/2007: vergunning (20072553) voor  
  • 19/04/2007: vergunning (2007398) voor het herontwikkelen van de Alcatel-site Antwerpen, wijzigen van de bestaande vergunning (deel ondergrondse parking);
  • 10/02/2006: vergunning (200518) voor het herontwikkelen van de alcatel-site - Antwerpen (hoofdgebouw);
  • 16/12/2005: vergunning (20054427) voor het herontwikkelen van de alcatel-site Antwerpen (gedeelte stadsdiensten);
  • 12/08/2005: vergunning (2005275) voor het renoveren van een winkel tot een appartement zonder wijzigingen aan het volume of uitzicht;
  • 25/06/1998: vergunning (1998583) voor het bouwen van een technische ruimte voor plaatsing van koelgroepen;
  • 23/04/1998: vergunning (1998804) voor het plaatsen van een fietsenberging;
  • 16/06/1994: vergunning (19941442) voor de verbouwing stookplaats - 27.4.94;
  • 28/12/1989: vergunning (1989439) voor een voorgevelverandering;
  • 14/06/1974: vergunning (197491) voor het verbouwen lift en trappenhuis;
  • 03/10/1969: vergunning (1969831075) voor en ventilatieschacht;
  • 14/11/1963: vergunning (19631606016335) voor een brug veranderen.

 Vergunde / Geacht vergunde toestand  

  • functie en bouwvolume:  
    • driehoekig ingesloten en afsluitbaar binnenplein bovenop een ondergrondse garage; 
    • plein omgeven door een kantoorgebouw van 5 à 6 bouwlagen met plat dak (den Bell); 
  • inrichting en afwerking:  
    • het plein volledig verhard met grijze en antracietkleurige betonklinkers; 
    • straatmeubilair, sport- en spelinrichting centraal op het plein; 
    • centraal een flauwe trap met fietsgeul naar de ondergrondse fietsenparking; 
    • enkele plantvakken voor hoogstammige bomen, voornamelijk in de hoeken van het plein. 

 Bestaande toestand 

  • functie en bouwvolume conform vergunde toestand; 
  • inrichting en afwerking conform laatst vergunde toestand met volgende ter sloop: 
    • het plein volledig verhard met grijze en antracietkleurige betonklinkers; 
    • straatmeubilair, sport- en spelinrichting centraal op het plein; 
    • enkele plantvakken voor hoogstammige bomen, voornamelijk in de hoeken van het plein. 

 Nieuwe toestand 

  • functie en bouwvolume conform vergunde toestand; 
  • inrichting en afwerking:  
    • binnenplein circa 31% onthard door: 
      • in de hoeken van het binnenplein in taludvorm opgehoogde groenzones met vaste planten of boomschors; 
      • onder de verharding en groenzones: een waterretentielaag (bufferkratten) die gekoppeld worden aan de bestaande regenwaterput waarop hergebruik wordt toegepast; 
    • centraal het binnenplein: 
      • de flauwe trap met fietsgeul naar de ondergrondse fietsenparking (conform vergunde toestand); 
      • nieuwe sportinfrastructuur naast de flauwe trap; 
      • tafels en zitbanken tussen de sportinfrastructuur en de gevel van het bedrijfsrestaurant 
      • een circa 7 m hoge pergola-constructie, in een witte kleurstelling, over de flauwe trap, sportinfrastructuur en gedeeltelijk de tafels en zitbanken. 
    • gesloopte verharding in grijze en antracietkleurige, gerecupereerd betonstraatstenen en geplaatst in elleboogverband tussen de onverharde zones.  
    • de hoofddaken van het kantoorgebouw gedeeltelijk voorzien van intensieve en extensieve groendaken bovenop de bestaande dakstructuur en zonder wijziging aan de dakranden; 
    • de binnengevels van het kantoorgebouw op enkele plaatsen voorzien van onderconstructies die gevelbegroening (klimplanten) toelaten.


Inhoud van de aanvraag 

  • slopen van de bestaande verharding en verwijderen van het straatmeubilair bovenop een bestaande ondergrondse parking;
  • heraanleggen van een deels onthard binnenplein met nieuwe inrichtingselementen bovenop een bestaande ondergrondse parking;
  • bouwen van een pergolaconstructie;
  • aanleggen van extensieve en intensieve groendaken op de hoofddaken van de omliggende gebouwen;
  • aanbrengen van klimgroen op de binnengevels grenzend aan het binnenplein.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.
Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

Externe adviezen

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

AQUAFIN NV

7 november 2022

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag


Brandweerzone Antwerpen-Zwijndrecht - Hulpverleningszone 1 (Antwerpen)/ Brandweer Zone Antwerpen BZA

7 november 2022

20 december 2022

Voorwaardelijk gunstig

Politiezone Antwerpen/ Centrale Preventie

7 november 2022

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag


Politiezone Antwerpen/ Verkeerspolitie

7 november 2022

23 november 2022

Geen bezwaar

Water-link

7 november 2022

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag


 

Interne adviezen

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Stadsbeheer/ Groen en Begraafplaatsen

7 november 2022

15 november 2022

Stadsontwikkeling/ Beheer en Operaties

7 november 2022

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

Stadsontwikkeling/ Omgeving/ Vergunningen Milieu

7 november 2022

25 november 2022

Stadsontwikkeling/ Onroerend Erfgoed/ Monumentenzorg

7 november 2022

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

Stadsontwikkeling/ Publieke Ruimte

7 november 2022

29 november 2022

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied in de binnenstad van Antwerpen, dit is het gedeelte van de stad gelegen tussen de Leien en de Kleine Ring.

De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving, (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

In dit gebied wordt de maximale bouwhoogte afgestemd op de volgende criteria:

- de in de onmiddellijke omgeving aanwezige bouwhoogten;

- de eigen aard van het betrokken gebied;

- de breedte van het voor het gebouw gelegen openbaar domein.

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

  • Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
    (De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
    De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.
  • Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
    (De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
    De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de verordening toegankelijkheid.

 Algemene bouwverordeningen

  • Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
    (De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
    De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

  • Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
    (De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
    De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de bouwcode.

Sectorale regelgeving

  • MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
    Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.
  • Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
    Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.
  • Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
    (De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
    De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.
  • Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
    (De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
     Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Omgevingstoets

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

Functionele inpasbaarheid 

De aanvraag omvat de heraanleg van het Francis Wellesplein. De functie als stedelijk plein blijft behouden en de werken zijn functioneel inpasbaar in de omgeving.  

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid 

De voorliggende aanvraag kadert in het vergroenen van het bestaande binnenplein inclusief de omsluitende gevelwanden en de daken.  

Het geheel kadert in een klimaatrobuuste aanpak van een gebouw, gelegen in een wijk met beperkt buurtgroen en gekend als hitte eiland in de stad. Bovendien is het gebouw gelegen in een wateroverlast-gevoelige buurt. 

Met deze vergroening beoogt de aanvraag tevens het creëren van een aantrekkelijke publiek toegankelijke stedelijke oase. 

Het driehoekig binnenplein, gelegen op het dak van de ondergrondse garage, is momenteel quasi volledig verhard.  

Het ontwerp gaat voornamelijk uit van behoud van de functionele verharding zoals voor onderhoud van de gevels, behoud van bestaande looplijnen, rond inkomzones en met uitbreiding van de zitgelegenheden voor de werknemers van het gebouw aan het cafetaria. Aanvullend worden wandelpaden tussen het nieuwe groen voorzien.   

Het bestaande basketbal- en voetbalveld versmelt tot een gecombineerd multisportveld.  

Vanuit duurzaamheid en circulariteit worden de bestaande betonstenen hergebruikt in de nieuwe aanleg. In totaal blijft 63,9 % van het binnenplein verhard. 

De resterende oppervlakte wordt aangelegd als groenzones (zo’n 31 %) in de vorm van plantenbakken. De hoogte van de substraatlaag varieert tussen de 0 cm en 80 cm. Dit geeft de mogelijkheid om een diverse groenaanplanting met zelfs meerstammige struiken te realiseren. De aanwezige hoogstammige bomen blijven behouden.  

De substraatlaag functioneert eveneens als passieve en gravitaire buffervoorziening voor hemelwater voor de nieuwe planten.  

Het vergroende binnenplein betekent een meerwaarde voor het gebruiksgenot van de werknemers in de omliggende kantoren.  

Visueel-vormelijke elementen 

Op het binnenterrein wordt boven het multisportveld een stalen pergolastructuur voorzien.  

6 portieken van 7 m hoog worden door middel van fijne stalen dwarsverbindingen met elkaar verbonden en dienen als drager voor klimplanten die op hun beurt voor schaduw in de zomermaanden zullen zorgen.  

De begroeide pergolaconstructie heeft tot doel om meer verticaal te introduceren en hiermee gepaard gaande schaduw. Het dak van de ondergrondse garage maakt het immers niet mogelijk om dit te bereiken door meer bomen te planten. 

Naast klimgroen zou een dergelijke structuur ook drager kunnen zijn voor technische installaties zoals verlichting, zomerdoeken, geluidsboxen, … en zou de ruimte onder en rond de portieken ook een polyvalenter gebruik kunnen kennen zoals buurtfeesten of evenementen. Vanuit de pleinbeleving kan deze constructie geapprecieerd worden.  

Tijdens de projectvoorstelling in aanwezigheid van de Stadbouwmeester werden reservaties over deze structuren naar voren geschoven. Het maximaal inzetten op aanplanting van bomen en gevelgroen zou een betere en meer logische aansluiting vormen op het ecologisch verhaal.  

Desalniettemin erkent de <Stadbouwmeester de technische en programmatische beperkingen die het project met zich meebrengt alsook de ontegensprekelijke extra ruimtelijke belevingswaarde van de pergolaconstructie zelf. Op termijn zou de constructie zelfs naar een luifelconstructie kunnen evolueren die ook beschutting buiten de zomermaanden kan opleveren.  

Vanuit stedenbouwkundig oogpunt wordt aandacht gevraagd naar de mogelijke ongunstige effecten die deze constructie heeft op het visuele contact tussen de kantoren en het plein. 

Gevelgroen wordt op een beperkt aantal strategische zichtlocaties op het binnenplein voorzien waardoor een uitnodigende link doorheen de doorgangen in het gebouw naar de omliggende buurt gemaakt worden. Een draadstructuur voorziet in de nodige ondersteuning voor de klimplanten.  
Raamopeningen blijven hierbij gevrijwaard waardoor de lichttoetreding in de kantoren gegarandeerd blijft. (bouwcode, art. 24) 

De 2 aanwezige historische schoorstenen blijven behouden en worden niet begroeid. 

Ondanks de vergroening behoudt het gebouw zijn karakter en blijft de visuele inpasbaarheid behouden. 

Cultuurhistorische aspecten 

Gezien het gebouw opgenomen is op de inventarislijst Onroerend Erfgoed werd het advies ingewonnen van de stedelijke dienst Monumentenzorg. Dit advies laat zich als volgt lezen:  

“De gebouwen van de voormalige Bell Telephone Manufacturing Company zijn opgenomen in de vastgestelde inventaris van het bouwkundig erfgoed.  

De aangevraagde werken betreffen de vergroening van de site in functie van de hitteproblematiek, regenwaterbeheer, biodiversiteit en het multifunctioneel ruimtegebruik. 

Vanuit oogpunt monumentenzorg is er geen principieel bezwaar tegen de vergroening van de site. De ingrepen worden voornamelijk voorzien op het binnenplein en tegen recentere dak- en gevelvlakken, waardoor de historische constructies en materialen grotendeels gevrijwaard blijven. De stedelijke dienst Monumentenzorg waardeert dan ook de keuze om de schouwen niet te vergroenen. 

Gelet op het bovenstaande wordt een gunstig advies verleend.” 

Vanuit stedenbouwkundig oogpunt wordt het advies van de dienst Monumentenzorg integraal bijgetreden. 

Bodemreliëf  

De ingrepen hebben betrekking op het platte dak van de parking. Er zijn geen ingrepen aan de bodem.  

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen 

De reeds bestaande groendaken worden verder aangevuld met zowel extensieve als intensieve groendaken. Deze groendaken dragen niet alleen bij tot een verdere visuele vergroening maar dragen ook bij tot een aangenamer binnenklimaat voor de werknemers.  

De voorgestelde vergroening kan vanuit een betere hemelwaterhuishouding, grotere biodiversiteit en betere klimaatbestendigheid van het binnengebied gunstig geadviseerd worden. 

Ook de grotere diversiteit aan zit- en gebruiksruimte tussen rustige en meer actieve zones resulteert in een groter en gevarieerder gebruiksgenot ten voordele van zowel werknemers als omwonenden.  

Mits het naleven van de gestelde voorwaarden voldoet de aanvraag aan de actuele eisen wat betreft hinderaspecten, gezondheid en gebruiksgenot. 

Mobiliteitsimpact  

Het algemene principe is dat elke bouwaanvraag een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, is het de bedoeling om parkeren maximaal op eigen terrein te voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein). 

De parkeerparagraaf is niet van toepassing omdat deze aanvraag betrekking heeft op werken die geen aanleiding geven tot de vermeerdering van het aantal woongelegenheden. 

 

Advies aan het college

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het intergraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:
  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Fasering

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

26 oktober 2022

Volledig en ontvankelijk

7 november 2022

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum met noodbesluit

6 april 2023

Verslag GOA

2 februari 2023

naam GOA

Katrijn Apostel

 

Onderzoek

Er zijn geen aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, die om hun standpunt gevraagd moesten worden.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden :

    1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan overzicht als bijlage bij dit besluit gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.