Op 31 januari 2014 (jaarnummer 964) keurde het college de optimalisaties van de Antwerpse monitor goed.
Op 28 november 2022 (jaarnummer 665) keurde de gemeenteraad aanpassing 6 van het meerjarenplan 2020-2025 goed.
Op 9 december 2022 (jaarnummer 9939) keurde het college de gunning van de raamovereenkomst voor ondersteuning bij marktonderzoek, GAC_2021_01844, goed.
Voor het uitvoeren van marktonderzoeken, wordt gebruik gemaakt van de raamovereenkomst die werd afgesloten:
Marktonderzoeken bieden betekenisvolle inzichten in functie van de doelstellingen en de merkstrategie van de stad Antwerpen, en dit zowel ter voorbereiding van acties en communicatie, als ter evaluatie van de effecten ervan. Daarnaast zorgen zij mee voor een groter draagvlak voor de realisatie van de doelstellingen, zowel intern als extern.
De bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing voert een aantal marktonderzoeken zelf uit en begeleidt een groot deel van de marktonderzoeken van de andere bedrijven. De planning die nu voorligt, is de planning van onderzoeken die via het budget marktonderzoek van de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing worden uitgevoerd, aangevuld met een aantal onderzoeken van andere diensten.
Deze werden in beeld gebracht tijdens de stadsbrede rondvraag van de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing/Marketing en Communicatie over de communicatieplanning in de verschillende bedrijfseenheden.
Deze marktonderzoeken worden gerealiseerd binnen de budgetten zoals bepaald door het meerjarenplan 2020-2025.
De nodige budgetten worden voorzien op de boekingsadressen van de desbetreffende bedrijfseenheden.
Voor het budget marktonderzoek van Ondernemen en stadsmarketing is dit 2SBS060101A00000/5317600000/613.
De bestelbonnen zullen worden goedgekeurd door het bevoegde beslissingsorgaan.
Het college van burgemeester en schepenen keurt de planning marktonderzoeken 2023 goed.