Terug
Gepubliceerd op 27/03/2023

2023_CBS_01677 - Omgevingsvergunning - OMV_2022134481. Acacialaan 35. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 24/03/2023 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Verontschuldigd

Erica Caluwaerts, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2023_CBS_01677 - Omgevingsvergunning - OMV_2022134481. Acacialaan 35. District Antwerpen - Goedkeuring 2023_CBS_01677 - Omgevingsvergunning - OMV_2022134481. Acacialaan 35. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2022134481

Gegevens van de aanvrager:

JAN DE WITTE met als adres Acacialaan 35 te 2020 Antwerpen

Ligging van het project:

Acacialaan 35 te 2020 Antwerpen

Kadastrale percelen:

afdeling 12 sectie M nr. 97B2

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

herbouwen van een garage, aanleggen van een zwembad en aanleggen van verhardingen

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          02/05/2022: proces-verbaal (11002_2022_16011_VPV) voor het verbouwen van de garage, ophogen van de scheimuren en aanleggen van een zwembad zonder  voorafgaandelijke schriftelijke omgevingsvergunning van het college van burgemeester en schepenen;

-          29/03/2019: vastgesteld bouwkundig erfgoed: https://inventaris.onroerenderfgoed.be/erfgoedobjecten/6381;

-          14/04/2016: vergunning (201695) voor het vellen van vier bomen;

-          30/04/1926: toelating (1926#23661) voor veranderingswerken en garage;

-          13/09/1921: toelating (1921#11763) voor het bouwen van drie woningen.

 

Vergunde toestand

-          functie: eengezinswoning;

-          bouwvolume:

  • 2 bouwlagen met complex schilddak met dakkapellen; 
  • achteraan op het perceel garage van 1 bouwlaag met plat dak:

-          bouwdiepte circa 6 m;

-          kroonlijsthoogte circa 3 m;

-          gevelafwerking garage:

  • parement en houten schrijnwerk (vermoedelijk).

-          inrichting:

  • vrijstaande woning met voortuin;
  • garage op de perceelsgrens.

 

Bestaande toestand

-          functie en bouwvolume overeenkomstig vergunde toestand, uitgezonderd van het bouwvolume van de garage:

  • 1 bouwlaag met half schilddak met dakkapel:

-          bouwdiepte circa 6,2 m;

-          kroonlijsthoogte (achteraan) circa 3,5;

-          nokhoogte circa 5,4 m²;

-          gevelafwerking garage:

  • roodkleurig parement;
  • schrijnwerk deels in hout (natuurkleur) en deels in zwart gelakt staal;

-          inrichting:

  • verharding in voor- en zijtuin;
  • zwembad in achtertuin.

 

Nieuwe toestand

-          functie: eengezinswoning;

-          bouwvolume:

  • 2 bouwlagen met complex schilddak met dakkapellen; 
  • achteraan op het perceel garage van 1 bouwlaag met half schilddak en dakkapel:

-          bouwdiepte circa 6,2 m;

-          kroonlijsthoogte (achteraan) circa 3,5;

-          nokhoogte circa 5,4 m²;

-          gevelafwerking garage:

  • roodkleurig parement;
  • schrijnwerk deels in hout (natuurkleur) en deels in zwart gelakt staal;

-          inrichting:

  • verharding in voor- en zijtuin;
  • zwembad in achtertuin.

Inhoud van de aanvraag

-          slopen van de bestaande garage;

-          herbouwen van een nieuwe garage;

-          wijzigen van de scheimuur;

-          aanleggen van verharding;

-          aanleggen van een zwembad.

 

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Stadsbeheer/ Groen en Begraafplaatsen

10 november 2022

28 november 2022

Stadsontwikkeling/ Onroerend Erfgoed/ Monumentenzorg

10 november 2022

5 december 2022

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-      Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.

-      Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Algemene bouwverordeningen

-      Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-      Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgend(e) punt(en):

  • artikel 27 Open ruimte:

de tuin moet zoveel mogelijk als onverharde ruimte ingericht worden en als groene ruimte aangeplant worden. De totale oppervlakte van de zij- en achtertuin is circa 382 m², de totale voorziene verharding is 163 m². Voor tuinen groter dan 60 m² worden verhardingen toegelaten met een oppervlakte van maximaal 1/3 van de totale tuinoppervlakte. In dit geval is dit dus beperkt tot 127 m².
 

Sectorale regelgeving

-      MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

-      Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.

-      Vlaamse codex Wonen 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex Wonen van 2021)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

-      Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is van toepassing op de aanvraag. De aanvraag is hiermee in overeenstemming.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Beoordeling afwijkingen van de voorschriften

De aanvraag wijkt af van artikel 27 van de bouwcode. Er kan niet op geldige wijze worden afgeweken van dit artikel.

 

Functionele inpasbaarheid

De aanvraag omvat geen functiewijziging. De eengezinswoning blijft behouden waardoor de functionele inpasbaarheid gegarandeerd wordt.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De aanvraag beoogt het uitbreiden van de bestaande en vergunde garage en het aanleggen van een zwembad. De uitbreiding van de garage heeft als doel om naast de auto ook fietsen te kunnen stallen. Vanuit stedenbouwkundig oogpunt is de uitbreiding van de garage aanvaardbaar. Gezien de beperkte uitbreiding van de footprint is dit niet storend. Het dak helt bovendien af ten opzichte van de aangrenzende percelen waardoor de impact naar de omgeving beperkt blijft.

De aanvraag is gelegen binnen de Conventie Della Faille waar dat er een bouwvrije zone van 4 meter ten opzichte van de erfscheidingen dient gerespecteerd te worden. De inplanting van het nieuw aan te leggen zwembad gebeurt echter binnen deze 4 meter van de erfscheidingen. Gezien het smalle perceel zou een andere inplanting buiten die 4 meter tot gevolg hebben dat de groenzones op het perceel nog meer versnipperd worden, wat geen goede ruimtelijke ordening zou betekenen. Schaal en ruimtegebruik zijn aldus gunstig.

 

Visueel-vormelijke elementen

De werken gebeuren achteraan op het perceel waardoor dit geen visuele impact heeft in het straatbeeld.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Er wordt opgemerkt dat er in zijn totaliteit veel verharding op het perceel aanwezig is (constructies van garage, zwembad, terras, paden, ….). Verhardingen zoals een terras, een autostalplaats of een tuinhuis zijn in zij- en achtertuinen beperkt toegestaan, met een maximum van 1/3 van de totale tuinoppervlakte voor tuinen groter dan 60 vierkante meter. Zowel in functie van het behoud van het parkkarakter als in functie van de natuurlijke infiltratie van het regenwater, de biodiversiteit en de leefkwaliteit van bewoners en omwonenden in het algemeen, dient er te worden voldaan aan artikel 27 van de bouwcode. Dit wordt als voorwaarde opgenomen bij de omgevingsvergunning.

 

Aangezien de woning gelegen is in de Conventie Della Faille werd er advies gevraagd aan de stedelijke Groendienst. Het advies is voorwaardelijk gunstig:

De bestaande bomen dienen te worden behouden en beschermd. Bij een te behouden boom moeten volgende zaken in acht genomen worden:

  • In het ontwerp van de gebouwen en de volledige infrastructuur errond, mag er niets voorzien worden waardoor de wortels of kroon van de boom onaanvaardbaar moeten beschadigd worden, noch nu, noch in de toekomst. Praktisch gezien wil dit zeggen dat het ontwerp niet mag leiden tot noodzaak om:
    • Het bestaande maaiveld af te graven of op te hogen in de wortelzone van de te behouden boom;
    • Graafwerken uit te voeren waarbij wortels dikker dan 5 cm moeten doorgestoken worden en/of waarbij 20 % van het totale wortelpakket moet verwijderd worden;
    • Het bestaande doorwortelbaar volume van de bomen te verminderen;
    • De boom drastisch te snoeien. (D.w.z. hoger opkronen dan het huidig eindbeeld of toppen of kandelaren of verwijderen van takken dikker dan 8 cm).

 

  • Als er werken (zowel bouwwerken, als werken aan de infrastructuur errond) worden uitgevoerd, moet de te behouden boom beschermd worden. Zowel wortels, als stam, als kroon moeten beschermd worden. Afhankelijk van de ruimte rond de boom en de opdracht zijn er globaal gezien twee mogelijkheden:
  • Er is voldoende ruimte om de boom, inclusief de volledige wortelzone volledig af te sluiten en er moeten in die zone geen werken uitgevoerd worden: dan moeten er werfhekkens geplaatst worden die aan elkaar vast gemaakt zijn, zodat ze niet, of in ieder geval moeilijk, te verplaatsen zijn. De grootte van de wortelzone wordt idealiter bepaald door onderzoek; als onderzoek om een of ander reden niet kan, moet men ervan uitgaan dat de wortelzone bij niet-zuilvormige bomen even groot is als de diameter van de kroonprojectie + 2m. Bij zuilvormige bomen is de straal van de wortelzone gelijk aan 12 x de diameter van de stam op 1,00 m hoogte. In die volledig afgebakende zone mag niets gebeuren. (Niet graven, niet stockeren, geen afvalwater of spoelwater lozen, …)
  • Er is onvoldoende ruimte om de boom, incl. volledige wortelzone, volledig af te sluiten, of er dienen werken uitgevoerd te worden in die zone: dan moeten er beschermingsmaatregelen op maat genomen worden, zodat de ruimte onder de boom toch geheel of gedeeltelijk kan gebruikt/bewerkt worden zonder dat er schade berokkend wordt. Enkele voorbeelden van maatregelen zijn:
    • Het gebruiken van rijplaten om bodemverdichting door machines te voorkomen. Het type rijplaat (staal of kunststof) moet afgestemd zijn op de belasting.
    • Het stockeren enkel voorbehouden voor licht materieel, op rijplaten.
    • Het voorzien van een beluchtings- en bevloeiingssysteem onder de rijplaten voor een werfweg of stockageplaats als deze langer dan drie weken in een groot deel (meer dan 20 %) van de wortelzone komt te liggen. 
    • Het handmatig uitvoeren van graafwerken tot op minstens 1 m uit de stam. Verderop mag een machine ingezet worden, maar er moet begeleiding zijn van handwerk.
    • Het afkasten van de stam, incl. de bredere stamvoet, indien er regulier verkeer zal zijn langs de boom. Tussen de boom en de afkasting moet een schokdemper, zoals bijv. autobanden of een drainagebuis, worden voorzien.
    • Het preventief snoeien van lichte takken (diameter kleiner dan 8 cm) om aanrijschade te voorkomen. Het snoeien wordt bij voorkeur uitgevoerd door een gecertificeerd boomverzorger.
    • Het afbakenen van dikke (diameter groter dan 8 cm) laaghangende takken om te voorkomen dat er aanrijschade veroorzaakt wordt.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat elke omgevingsvergunningsaanvraag een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, is het de bedoeling om parkeren maximaal op eigen terrein te voorzien. Dit is het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).


De parkeerparagraaf is niet van toepassing aangezien de aanvraag betrekking heeft op de verbouwing van een eengezinswoning waarbij de functie en het aantal woongelegenheden ten opzichte van de bestaande toestand ongewijzigd blijven.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. De verharding op het perceel dient te worden beperk conform artikel 27 van de bouwcode.

2. Aanvullend op artikel 18 van de bouwcode moeten de maatregelen opgesomd in het advies van de stedelijke Groendienst, zoals opgenomen in het verslag, in acht genomen worden.

3. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

11 oktober 2022

Volledig en ontvankelijk

10 november 2022

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum met noodbesluit

9 april 2023

Verslag GOA

15 maart 2023

naam GOA

Gerd Cryns

 

Onderzoek

De aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, werden om hun standpunt gevraagd.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Schriftelijke bezwaarschriften

Schriftelijke gebundelde bezwaarschriften

Petitielijsten

Digitale bezwaarschriften

1

0

0

0

 

Bespreking van de bezwaren

Gedurende de looptijd van de bevraging werd één schriftelijk bezwaar ingediend, dat zich als volgt laat samenvatten;

 

  1. De gegevens opgenomen in de regularisatie aanvraag stemmen niet overeen met de werkelijkheid: De bezwaarindiener merkt op dat verschillende elementen anders uitgevoerd werden dan op de plannen van de regularisatieaanvraag aangegeven staat. Het gaat onder andere om de breedte van de garage, de oppervlakte van de verharding, e.a..

Hij stelt ook dat de inplanting van het zwembad afwijkt van de voorschriften van de conventie Delafaille.

Beoordeling: Bij de beoordeling van een aanvraag tot omgevingsvergunning wordt de beoordeling gedaan aan de hand en op basis van het ingediende aanvraagdossier. Indien de werkelijke uitvoering zou afwijken van de vergunde plannen, begaat de aanvrager een bouwovertreding en zal hij zich in regel moeten stellen.

Wat betreft de inplanting van het zwembad, die wel degelijk ingetekend staat binnen de 4 meter bouwvrije strook ten opzichte van de perceelsgrenzen kan een afwijking toegestaan worden, zoals beargumenteerd wordt in het verslag onder schaal-ruimtegebruik-bouwdichtheid.

Het bezwaar is ongegrond.

 

 

  1. Schending van de bepalingen van de GSV met betrekking tot de toegelaten afmetingen van binnenplaatsen en tuinen: De bezwaarindiener veronderstelt dat het bijgebouw, gezien zijn afmetingen, bestemd zal worden voor bewoning. Verder stelt hij vast dat de hoeveelheid verhardingen in de tuin niet voldoet aan artikel 27 van de bouwcode en zou ook de nokhoogte van het gebouw in de tuin niet in overeenstemming zijn met de bouwcode.

Beoordeling: Op de aangeleverde plannen staat “kelder”, “garage” en “zolder” vermeld als invulling van het bijgebouw. Dat dit in realiteit anders zou zijn, berust louter op een vermoeden en kan dus niet beoordeeld worden. Het bijgebouw wordt enkel vergund zoals aangegeven op de plannen.

We stellen inderdaad vast de hoeveelheid verharding niet in overeenstemming is met artikel 27 van de bouwcode. Hieromtrent zullen voorwaarden opgelegd worden bij een vergunning.

De bouwcode bevat echter geen artikel dat de bouwhoogte van bijgebouwen bepaalt. De voorgestelde uitvoering kan enkel op basis van de goede ruimtelijke ordening beoordeeld worden.

Het bezwaar is deels gegrond.

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij:

 

-          de bespreking van de ingediende bezwaren zoals geformuleerd in het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt deze beoordeling tot zijn eigen standpunt;

-          het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

 

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. De verharding op het perceel dient te worden beperk conform artikel 27 van de bouwcode.

2.  Aanvullend op artikel 18 van de bouwcode moeten de maatregelen opgesomd in het advies van de stedelijke Groendienst, zoals opgenomen in het verslag, in acht genomen worden.

3. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.