Terug
Gepubliceerd op 02/05/2023

2023_CBS_02628 - Omgevingsvergunning - OMV_2022094944. Neel Dofflaan 50. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 28/04/2023 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2023_CBS_02628 - Omgevingsvergunning - OMV_2022094944. Neel Dofflaan 50. District Antwerpen - Goedkeuring 2023_CBS_02628 - Omgevingsvergunning - OMV_2022094944. Neel Dofflaan 50. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de gewone procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2022094944

Gegevens van de aanvrager:

BVBA EAGLEFISH met als adres Schuurveld 9 te 2630 Aartselaar

Gegevens van de exploitant:

BVBA EAGLEFISH (0425528013) met als adres Schuurveld 9 te 2630 Aartselaar

Ligging van het project:

Neel Dofflaan 50 te 2050 Antwerpen

Kadastrale percelen:

afdeling 13 sectie N nr. 204H2

waarvan:

 

-     20220705-0072

afdeling 13 sectie N nr. 204H2 (N204h2)

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen, exploitatie van ingedeelde inrichtingen of activiteiten

Voorwerp van de aanvraag:

het plaatsen en exploiteren van een prefab hoogspanningscabine met een stelplaats voor rolcontainers, horende bij een watersportclub

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis 

-     03/09/2021: vergunning (OMV_2021081353) voor het regulariseren van de uitbreiding van een terras en aanleggen van vloer;

-     04/12/2020: vergunning (OMV 2020080515) voor het plaatsen van een tijdelijk (5 jaar) paviljoen uit hout, voor onthaalaccommodatie en de opslag van sportmateriaal;

-     07/03/2013: vergunning (20127826) voor het aanleggen van wegen- en rioleringswerken;

-     01/02/2003: vergunning (20126903) voor het bouwen van een woonzorgcentrum met 120 kamers, vijf kortverblijven, 61 serviceflats, 19 assistentiewoningen en commerciële ruimten;

-     16/05/2012: vergunning (20122829) voor het plaatsen van 5 verkoopsborden (werfborden);

-     15/05/2012: vergunning (20121918) voor wegen- en rioleringswerken op de verkaveling Regatta (fase Zenith);

-     15/07/2004: vergunning (20041179) voor het aanleggen van tijdelijke fietspaden.

 

Vergunde toestand 

-     geen aparte plannen van de vergunde toestand aangeleverd (betreft braakliggende grond).

 

Bestaande toestand

-     functie: bedrijvigheid (opslagdepot);

-     bouwvolume/constructie depot Jeppasport:

-     een rechthoekig, vrijstaand bouwvolume;

-     afmeting van 6,5 m bij 5,5 m;

-     hoogte van 3 m.

-     gevelafwerking:

-     natuurkleurig cederbeplanking;

-     zaak-gebonden publiciteit, tegen het gevelvlak van de noordgevel, met het opschrift “Jeppasport”.

-     inrichting: 

-     ten noordwesten van het Galgenweel de depot “Jeppasport”: een open stelplaats voor 3 rolcontainers, afgeschermd door cederbeplanking.

 

Nieuwe toestand

-     functie: openbare nutsvoorziening (elektriciteitscabine) en bedrijvigheid (opslagdepot);

-     bouwvolume/constructie depot Jeppasport met hoogspanningscabine:

-     een half ovalen uitbouw tegen het rechthoekige bouwvolume van depot Jeppasport;

-     afmeting van 13 m bij 5,5 m;

-     hoogte van 3 m.

-     gevelafwerking:

-     natuurkleurig cederbeplanking;

-     zaak-gebonden publiciteit, tegen het gevelvlak van de noordgevel, met het opschrift “Jeppasport”;

-     niet-zaakgebonden publiciteit, tegen het gevelvlak van de oostgevel, met een afmeting van 2 m bij 0,4 m.

-     inrichting conform bestaande toestand.


Inhoud van de aanvraag 

-     het plaatsen van een prefab hoogspanningscabine;

-     het bouwen van een open stelplaats voor 3 rolcontainers met een houten schermgevel;

-     het plaatsen van twee opslagcontainers met een houten schermgevel.

 

Omschrijving ingedeelde inrichtingen of activiteiten

 

Voorgeschiedenis

Op 12 oktober 2018 nam het college akte van de exploitatie door Steve Vervloet van een reca-gelegenheid met onder andere opslag van diesel en een stroomgenerator (kenmerk OMV_2018110928).

 

Inhoud van de aanvraag

De aanvraag omvat het plaatsen van een hoogspanningscabine ter vervanging van een stroomgenerator.

 

Aangevraagde rubriek(en)


Rubriek

Omschrijving

Gevraagd voor

12.2.1°

transformatoren (gebruik van) met een individueel nominaal vermogen van 100 kVA tot en met 1.000 kVA.

1 x 160 kVA

 

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Brandweerzone Antwerpen-Zwijndrecht - Hulpverleningszone 1 (Antwerpen)/ Brandweer Zone Antwerpen BZA

19 september 2022

29 september 2022

Voorwaardelijk gunstig

Politiezone Antwerpen/ Centrale Preventie

19 september 2022

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

 

Politiezone Antwerpen/ Verkeerspolitie

19 september 2022

4 oktober 2022

Geen bezwaar

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Ondernemen en Stadsmarketing/ Business en Innovatie

19 september 2022

30 september 2022

Stadsbeheer/ Groen en Begraafplaatsen

19 september 2022

7 oktober 2022

Stadsontwikkeling/ Publieke Ruimte

19 september 2022

22 september 2022

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een bufferzone. De bufferzones dienen in hun staat bewaard te worden of als groene ruimte ingericht te worden, om te dienen als overgangsgebied tussen gebieden waarvan de bestemmingen niet met elkaar te verenigen zijn of die ten behoeve van de goede plaatselijke ordening van elkaar moeten gescheiden worden, (Artikel 14 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een gebied voor stedelijke ontwikkeling. Dit gebied is bestemd voor industriële, ambachtelijke en agrarische activiteiten, kantoren, kleinhandel, dienstverlening, recreatie, wonen, verkeer en vervoer, openbaar nut en gemeenschapsvoorzieningen, en dit voor zover deze functies verenigbaar zijn met hun onmiddellijke multifunctionele stedelijke omgeving. De stedenbouwkundige aanleg van het gebied, de bijhorende voorschriften betreffende terreinbezetting, vloeroppervlakte, hoogte, aard en inplanting van de gebouwen met bijhorende voorzieningen, en de verkeersorganisatie in relatie met de omringende gebieden, worden vastgesteld in een bijzonder plan van aanleg vooraleer het gebied kan ontwikkeld worden. Ook het wijzigen van de functie van bestaande gebouwen kan pas na goedkeuring van een bijzonder plan van aanleg.

 

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het bijzonder plan van aanleg BPA Galgenweel-Borgerweert, goedgekeurd bij ministerieel besluit van 2 mei 2007. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zones: zone voor gemengde bestemming gc (bestemmingszone rand insteekdok), zone voor park pb (bestemmingszone park insteekdok), zone voor openbare wegenis ow en zone voor gemengde bestemming gc (bestemmingszone rand insteekdok).

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Bijzondere plannen van aanleg (BPA's) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag wijkt af van de bepalingen van het bijzonder plan van aanleg Galgenweel-Borgerweert op volgend(e) punt(en):

-     Artikel 2.8.4 Bebouwing:

Deelzone Gc2: In afwachting van de realisatie van een gebouw dat beantwoordt aan de voorschriften voor de deelzone Gc2, zijn de voorschriften voor de deelzone Pb1 op deze deelzone van toepassing. 

-     Artikel 2.12.3 Densiteit:

De V/T – index in de deelzone Pb1 is maximaal 0,05.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-     Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.

 

-     Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Algemene bouwverordeningen

-     Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-     Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de bouwcode.
 

Sectorale regelgeving

-     MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving besluit de toegevoegde project-MER-screeningsnota dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn. De nota wordt aanvaard.

 

-     Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.

 

-     Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

 

-     Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009. 
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

De aanvraag betreft de plaatsing van een hoogspanningscabine in functie van recreatie, horeca en of waterbeheersing en is als dusdanig in overeenstemming met de geldende bestemmingsvoorschriften.

 

Schaal - ruimtegebruik – bouwdichtheid

De bebouwingsvoorschriften van het BPA stellen het volgende: “In afwachting van de realisatie van een gebouw dat beantwoordt aan de voorschriften voor de deelzone Gc2, zijn de voorschriften voor de deelzone Pb1 op deze deelzone van toepassing.” In het toelichtend gedeelte van het BPA wordt verder nog verduidelijkt dat in afwachting van een grootschalig recreatief programma de deelzone niet impliciet mag toegeëigend worden door kleinschalige recreatieve functies. De huidige aanvraag betreft een kleinschalige recreatieve functie waardoor het niet wenselijk is om deze voor onbepaalde duur te vergunnen. Het toelaten van deze constructie zou de realisatie van de algemene bestemming in het gedrang kunnen brengen.

 

Daarenboven bedraagt de maximale V/T – index in de deelzone Pb1 conform art. 2.12.3 van het BPA maximaal 0,05. Deze werd door de bestaande beachbar reeds volledig ingenomen.

 

Conform artikel 4.4.9/1 van de VCRO kan er echter een afwijking worden toegestaan gezien de aanvraag gelegen is binnen de contour van een bijzonder plan van aanleg (BPA) dat ouder is dan vijftien jaar. Aangezien de nieuwe constructie gelegen is nabij de grens van zone Gc2 met zone Gc3, waar deze constructie wel aanvaardbaar zou zijn, en er geen fysieke en of visuele barrière aanwezig is op het terrein tussen beide deelzones kan ook hier evenwel een uitzondering op worden toegestaan. De grens tussen beide zones wordt slechts bepaald door een lijn op een grafisch plan en is ruimtelijk niet waar te nemen in de omgeving. De kosten voor het verplaatsen van de constructie over een afstand van 10 meter staat immers niet in verhouding tot het beoogde resultaat. Daarnaast kan de constructie slechts voor een beperkte duur van 5 jaar vergund worden waardoor de impact beperkt is in de tijd.

 

Er dient echter wel opgemerkt te worden dat voorliggende aanvraag een uitbreiding betreft van een niet vergunde constructie. De vergunning voor Jeppasport waar in de nota naar verwezen wordt, betreft een vergunning voor het plaatsen van een tijdelijk paviljoen uit hout voor onthaalaccommodatie en de opslag van sportmateriaal (20202096). Deze werd echter nooit uitgevoerd. In 2019 werd een tijdelijke vergunning verleend voor de plaatsing van 2 opslagcontainers (20191603). Deze werd omwille van een ondoordachte inplanting slechts verleend voor één seizoen, tot en met 31oktober 2019. Deze vergunning is bijgevolg vervallen. Aangezien de volledige constructie, inclusief de twee opslagcontainers, opgetekend staat op de plannen en de ruimtelijke impact ervan bijgevolg goed te beoordelen is, werd de constructie in zijn totaliteit beoordeeld. Dit om versnippering tegen te gaan en tot een samenhangend geheel te komen. 

 

Als geheel komt voorliggende constructie grotendeels tegemoet aan de opmerking die geformuleerd werden in de voorgaande, geweigerde aanvraag (20191603). Het geheel uit zich als paviljoen, nabij de parking. Hierdoor wordt de parking, komende van de Beachclub, enigszins onttrokken van het zicht, wat de belevingswaarde van de groene ruimte ten goede komt. 

Het voorgestelde ontwerp slaagt er tevens in om de leesbaarheid van de toegang naar het domein te verbeteren. Alle functionaliteit worden aan elkaar gekoppeld waardoor versnippering tegengegaan wordt en de functies worden ondergebracht in een zuiver bouwvolume dat zich qua schaal en uitwerking inpast in de omgeving.

 

Tegemoetkomend aan de opmerking in de geweigerde aanvraag en in overeenstemming met de voorafgaande bepalingen van het BPA wordt slechts een vergunning verleend voor 5 jaar.

 

Visueel-vormelijke elementen

De gevels worden net als het vergunde paviljoen van Jeppasport volledig uitgevoerd in hout. De keuze voor hout als afwerkingsmateriaal is inpasbaar in de omgeving. Bijgevolg kan geconcludeerd worden dat de geveluitwerking verenigbaar is met de goede ruimtelijke ordening.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat elke omgevingsvergunningsaanvraag een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, is het de bedoeling om parkeren maximaal op eigen terrein te voorzien. Dit is het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De parkeerparagraaf is niet van toepassing aangezien de inhoud van de aanvraag geen impact heeft op de parkeerbehoefte.

 

Toetsing van aanvaardbaarheid van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten op het vlak van hinder en risico's voor de mens en het milieu

 

Deze melding werd onderzocht, rekening houdend met de geldende wettelijke bepalingen, in het bijzonder met het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet van 5 april 1995 houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid en hun uitvoeringsbesluiten. De melding voldoet aan de verplichte dossiersamenstelling.

 

Ten gevolge van recente wijzigingen van de indelingslijst (bijlage 1 van Vlarem II) is een transformator met een vermogen van minder dan 1.000 kVA niet langer ingedeeld. De transformator van 160 kVA is niet langer een ingedeelde inrichting of activiteit.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

  1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;
  2. De handelingen waarvoor vergunning is verleend, mogen niet langer dan 5 jaar na de datum waarop de huidige vergunning een definitief en niet langer voor administratief beroep vatbaar karakter verkrijgt, in stand blijven. Na het verstrijken van de geldigheidsduur van de vergunning moet de begunstigde het terrein herstellen in de staat waarin het zich bevond vóór de tenuitvoerlegging van de vergunning van bepaalde duur.

 

Advies over de ingedeelde inrichtingen of activiteiten

Door recente wijzigingen in de indelingslijst omvat het project niet langer een luik ingedeelde inrichtingen en activiteiten.

 

Geadviseerde rubriek(en)

 

Rubriek

Omschrijving

Geadviseerd voor

12.2.1°

transformatoren (gebruik van) met een individueel nominaal vermogen van 100 kVA tot en met 1.000 kVA.

zonder voorwerp

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

12 juli 2022

Volledig en ontvankelijk

19 september 2022

Start 1e openbaar onderzoek

26 september 2022

Einde 1e openbaar onderzoek

25 oktober 2022

Beslissing toepassing administratieve lus

23 november 2022

Start 2e openbaar onderzoek
3 december 2022
Einde 2e openbaar onderzoek
1 januari 2023

Start laatste openbaar onderzoek

10 februari 2023

Einde laatste openbaar onderzoek

12 maart 2023

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum met noodbesluit

1 juni 2023

Verslag GOA

20 april 2023

naam GOA

Cynthia Steurs en Bieke Geypens

 

Administratieve lus

Op de aanvraag werd een administratieve lus toegepast, omwille van de volgende reden(en):

 

Omwille van een procedurefout moet het openbaar onderzoek opnieuw worden georganiseerd. Het openbaar onderzoek moest ten laatste 1 dag voor het ingaan van de termijn van het openbaar onderzoek worden aangeplakt en gemeld op het loket. Dit gebeurde pas op 29 september 2023 of vier dagen te laat.

 

De stappen in de procedure die verkeerd gelopen zijn werden opnieuw uitgevoerd om te voorkomen dat de eindbeslissing over de aanvraag vernietigd wordt omwille van de vastgestelde procedurefout(en).

Onderzoek

De aanvraag werd onderworpen aan 3 openbare onderzoeken.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Startdatum

Einddatum

Schriftelijke bezwaar-schriften

Schriftelijke gebundelde bezwaar-schriften

Petitie-lijsten

Digitale bezwaar-schriften

26 september 2022

25 oktober 2022

0

0

0

0

3 december 2022 

1 januari 2023 (*)

0

0

0

0

10 februari 2023

12 maart 2023

0

0

0

0

(*) Wegens een cyberaanval op stad Antwerpen werd het openbaar onderzoek mogelijk geschaad en konden eventuele analoog ingediende bezwaarschriften niet meer worden verwerkt. Daarom werd een nieuw openbaar onderzoek gehouden

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

  1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.
  2. De handelingen waarvoor vergunning is verleend, mogen niet langer dan 5 jaar na de datum waarop de huidige vergunning een definitief en niet langer voor administratief beroep vatbaar karakter verkrijgt, in stand blijven. Na het verstrijken van de geldigheidsduur van de vergunning moet de begunstigde het terrein herstellen in de staat waarin het zich bevond vóór de tenuitvoerlegging van de vergunning van bepaalde duur.

Brandweervoorwaarden
De brandweervoorwaarden uit het verslag met referentie BW/KVLO/2022/X.00006.A5.0008 zijn van toepassing.

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Het college beslist dat de omgevingsvergunning geldig is voor een periode van vijf jaar.

Artikel 5

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.