Voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor externe ondersteuning in functie van het uitvoeren van tekenwerk, werd openbare procedure met Europese bekendmaking GAC_2022_02139 uitgeschreven. Op 3 oktober 2022 diende de firma D-SIGNUM PROJECTS BVBA, KAPELSESTEENWEG 186, 2930 BRASSCHAAT met ondernemingsnummer 0545.922.235 een offerte in.
Stopzetting
Er werd een gemotiveerd gunningsverslag opgemaakt dat als bijlage bij dit besluit wordt gevoegd. Voorafgaand aan het onderzoek van de betrouwbaarheid en geschiktheid van de inschrijvers, en alvorens de offertes inhoudelijk te beoordelen, werd bij de inschrijver D-SIGNUM PROJECTS BVBA, KAPELSESTEENWEG 186, 2930 BRASSCHAAT met ondernemingsnummer 0545.922.235 een substantiële onregelmatigheid vastgesteld, zodat deze niet verder werd betrokken in het onderzoek van de aanbestedende overheid. Om die reden zijn er geen regelmatige inschrijvers en kan de opdracht niet toegewezen worden. Het dossier wordt heraanbesteed als dossier GAC_2023_02569.
Heraanbesteding
De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende bekwaam is om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van minimaal 3 referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten binnen het kennisdomein bouwkunde. De opdrachten waarop de hiervoor vermelde referenties betrekking hebben, werden uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaren en hebben elk afzonderlijk een waarde van minimaal € 25.000 (exclusief btw). Ook moet de inschrijver aantonen dat de tekenaars die de deelopdrachten zullen uitvoeren voldoende bekwaam zijn. Een gedetailleerde beschrijving van de selectiecriteria is terug te vinden in artikel III.6 van het bestek.
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:
Stopzetting
In toepassing van artikel 83 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten samen gelezen met artikel 76 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, onderzoekt de aanbestedende overheid de regelmatigheid van de offertes.
In toepassing van artikel 85 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, houdt het volgen van een procedure geen verplichting in tot het gunnen of het sluiten van de opdracht. De aanbestedende overheid kan zowel afzien van het gunnen of het sluiten van de opdracht als de procedure herbeginnen, desnoods op een andere wijze.
Heraanbesteding
In toepassing van artikel 35, eerste lid, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij openbare procedure.
In toepassing van artikel 36, §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid de in artikel 36, §1, tweede lid bepaalde termijn van ten minste 35 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §5 tot §7 bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.
Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.
Artikel 56, §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.
Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.
Het college keurt de niet-gunning goed van de raamovereenkomst voor externe ondersteuning in functie van het uitvoeren van tekenwerk, op basis van bestek GAC_2022_02139.
Het college keurt bestek GAC_2023_02569 voor de raamovereenkomst voor externe ondersteuning in functie van het uitvoeren van tekenwerk goed en keurt eveneens goed dat:
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving |
Bedrag |
Boekingsadres |
Bestelbon |
RAAMOVEREENKOMST VOOR EXTERNE ONDERSTEUNING IN FUNCTIE VAN HET UITVOEREN VAN TEKENWERK |
|
budgetplaats: 5153000000 |
met orderbons |