Terug
Gepubliceerd op 17/04/2023

2023_CBS_02374 - Bestek GAC_2022_02218. Raamovereenkomst voor de opmaak van bereikbaarheidsfiches - Bestek en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 14/04/2023 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Verontschuldigd

Karim Bachar, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2023_CBS_02374 - Bestek GAC_2022_02218. Raamovereenkomst voor de opmaak van bereikbaarheidsfiches - Bestek en procedure - Goedkeuring 2023_CBS_02374 - Bestek GAC_2022_02218. Raamovereenkomst voor de opmaak van bereikbaarheidsfiches - Bestek en procedure - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

De Stad ondersteunt werkgevers in hun beleid rond woon-werkverkeer en flexibel werken. Deze ondersteuning bestaat uit het aanbieden van verschillende producten en diensten voor deelnemende werkgevers zoals ondermeer een mobiliteitsscan, reisadviesgesprekken met werknemers, een proefaanbod van vervoermiddelen, reisinformatie via de routeplanner en mobiliteitskaart van Slim naar Antwerpen, en themasessies.

Dit aanbod wordt versterkt met de opmaak van bereikbaarheidsfiches op maat van de locatie van een werkgever. Deze bereikbaarheidsfiches hebben als doel om een modal shift van de auto naar alternatieve vervoermiddelen bij werknemers op een bepaalde vestiging te stimuleren. Om dit doel te bereiken, heeft de Stad behoefte aan de opmaak op afroep van bereikbaarheidsfiches. Op 21 april 2023 loopt opdracht GAC_2018_00303 voor de opmaak van bereikbaarheidsfiches ten einde. Om de continuïteit te verzekeren, vraagt de stedelijke bedrijfseenheid Stadsontwikkeling om een nieuwe overeenkomst op te maken.

De Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stelt voor om een vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking GAC_2022_02218 uit te schrijven.

Argumentatie

De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende bekwaam is om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van minimaal 2 referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten. De opdrachten waarop de voormelde referenties betrekking hebben, werden uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar, en hebben afzonderlijk een waarde van minimaal 10.000,00 euro (exclusief btw). Ook moet de inschrijver aantonen dat de teamleden die de deelopdrachten zullen uitvoeren voldoende kennis en ervaring hebben. Een gedetailleerde beschrijving van de selectiecriteria is terug te vinden in artikel III.6 van het bestek.

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:

  1. prijs op een totaal van 30 punten;
  2. uurprijs voor uitvoering van regie op een totaal van 15 punten;
  3. case 1: "Opmaken van een multimodale bereikbaarheidsfiche voor een werkgever" op een totaal van 25 punten;
  4. case 2: "Opmaken van een fietsbereikbaarheidsfiche voor een werkgever" op een totaal van 30 punten.

Juridische grond

In toepassing van artikel 41, §1, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht gegund worden bij vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking omdat het geraamde bedrag van de opdracht (zonder belasting over de toegevoegde waarde) lager ligt dan de door het artikel 11, eerste lid, 3° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017 bepaalde drempel van 215.000 EUR.

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

Algemene financiële opmerkingen

Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt bestek GAC_2022_02218 voor de opmaak van bereikbaarheidsfiches goed en keurt eveneens goed dat:

  • hiervoor een vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking wordt uitgeschreven;
  • de stad voor deze opdracht optreedt als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving

Bedrag

Boekingsadres

Bestelbon

Raamovereenkomst voor de opmaak van bereikbaarheidsfiches


budgetplaats: 5153500000
budgetpositie: 613
functiegebied: 2LMS010201A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: intern
begrotingsprogramma: 2SA020200
budgetperiode: 2300, 2400, 2500, 2600 en 2700

met orderbons



Bijlagen

  • 2022_02218_20230404_bestek.pdf
  • 2022_02218_20230306_Bijkomende_bijlagen_toelichtingen.pdf
  • 2022_02218_20230306_inventaris.xlsx
  • 20230320_Multimodale_bereikbaarheidsfiche_stad Antwerpen-Den Bell_draft.pptx
  • 20230322_Fietsbereikbaarheidsfiche_stad Antwerpen-Den Bell_draft.pptx