Op 1 juli 2020 (jaarnummer 123) keurde het managementteam de evaluatie van het piloottraject van de dienstreizen, de uitrol van een stadsbrede strategische planning en het aangepaste reisbeleid goed.
Op 7 september 2022 (jaarnummer 81) keurde het managementteam verdere optimalisaties goed van de procedure voor dienstreizen alsook het aangepaste reisbeleid.
Op 16 december 2022 (jaarnummer 9736) keurde het college de strategische planning van kwartaal 1 2023 en volgende goed.
De verschillende bedrijfseenheden werden opnieuw bevraagd naar hun geplande buitenlandse dienstreizen van kwartaal 2 2023 en verder.
De bedrijfsdirecteur kan steeds beslissen om de dienstreis te annuleren als deze niet strookt met het reisadvies van de FOD Buitenlandse Zaken.
Op 7 september 2022 (jaarnummer 81) besliste het managementteam om de strategische planning vier keer per jaar en voor het begin van elk kwartaal ter kennisneming voor te leggen aan het managementteam en ter goedkeuring voor te leggen aan het college. Er wordt eveneens kennisgenomen van de dienstreizen van het afgeslopen kwartaal die door de bedrijfsdirecteur werden goedgekeurd.
De dienstreizen worden aangerekend op het krediet van de desbetreffende bedrijfseenheid.
De kosten voor de dienstreizen van de stedelijke musea worden verrekend via het Autonoom Gemeentebedrijf Culturele Instellingen Antwerpen/Erfgoed. Dit volgens artikel 4§4 van de beheersovereenkomst.
Het college keurt de strategische planning van de dienstreizen, gepland van kwartaal 2 2023 en verder, goed.
Het college neemt kennis van de dienstreizen die plaatsvonden in kwartaal 1 van 2023 en werden goedgekeurd door de bedrijfsdirecteur.