In april 2023 ontving het districtscollege schriftelijke vragen:
Datum vraagstelling | Indiener vraag | Onderwerp | Toegewezen aan |
---|---|---|---|
8/04/2023 | Alain Hoeckx | Trouwen buitenlocaties na wetswijziging | Freddy Lorent |
13/04/2023 | Alain Hoeckx en Sonja Stoop | Jubileumactiviteiten en gadgets 40 jaar district Deurne | Tjerk Sekeris en Philip Van Acker |
13/04/2023 | Mascha Van Huffelen | Verkeersveiligheid rondom scholen: belang van veiligheidshekken | Tjerk Sekeris en Elke Brydenbach |
Artikel 31 van het Decreet Lokaal Bestuur voorziet dat de gemeenteraadsleden het recht hebben om aan de burgemeester en aan het college mondelinge en schriftelijke vragen te stellen. Dit artikel is ook van toepassing op de districten conform artikel 126 van het Decreet Lokaal Bestuur.
Hoofdstuk 2.4, artikel 6 van het huishoudelijk reglement district Deurne goedgekeurd in de districtsraad van 23 mei 2019 (jaarnummer 66), bepaalt dat raadsleden schriftelijke vragen kunnen indienen. Het regelt ook de manier waarop op schriftelijke vragen wordt geantwoord.
Op schriftelijke vragen wordt schriftelijk geantwoord. Is het antwoord 30 dagen na ontvangst van de vraag niet gegeven, dan wordt de vraag automatisch terug geagendeerd op de eerstvolgende districtsraad. De vraag krijgt dan het statuut van een mondelinge vraag en wordt onmiddellijk ter zitting beantwoord. Indien de vraag echter voor de zitting werd beantwoord, wordt ze alsnog van de agenda afgevoerd.
De schriftelijke vragen worden ter kennisneming voorgelegd aan de districtsraad.
De districtsraad neemt kennis van volgende beantwoorde schriftelijke vraag. Het antwoord op deze schriftelijke vraag is te raadplegen in eBesluitvorming.
Datum vraagstelling | Indiener vraag | Onderwerp | Toegewezen aan |
8/04/2023 | Alain Hoeckx | Trouwen buitenlocaties na wetswijziging | Freddy Lorent |
13/04/2023 | Mascha Van Huffelen | Verkeersveiligheid rondom scholen: belang van veiligheidshekken | Tjerk Sekeris - Elke Brydenbach |