Op 21 januari 2022 (jaarnummer 512) keurde het college de gunning van perceel 1 van de raamovereenkomst voor de planning en aankoop van mediaruimte voor de groep Antwerpen goed aan Mediabrands Belgium nv.
Op 16 september 2022 (jaarnummer 7585) keurde het college de organisatie van Smaakmeesters 2022 goed.
Op 28 november 2022 (jaarnummer 665) keurde de gemeenteraad de zesde aanpassing aan het meerjarenplan 2020-2025 goed.
Artikel 43 §4 Wet inzake overheidsopdrachten 2016 stelt dat als er een raamovereenkomst met één enkele ondernemer wordt gesloten, worden de op die raamovereenkomst gebaseerde opdrachten gegund volgens de in de raamovereenkomst gestelde voorwaarden. Voor de gunning van dergelijke opdrachten kunnen de aanbestedende overheden de ondernemer die partij is bij de raamovereenkomst, schriftelijk raadplegen en hem, indien nodig, verzoeken zijn offerte aan te vullen.
Artikel 56 §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Smaakmeesters wil de horeca van de Antwerpse binnenstad onder de aandacht brengen als innoverend en kwaliteitsvol. De ondernemers krijgen van de stad Antwerpen een platform om hun vakmanschap zelf in de verf te zetten en verhalen te vertellen over het bewerken en verwerken van authentieke producten om tot lekkere gerechten en dranken te komen. Smaakmeesters zijn horecaondernemers die dit vakmanschap voorop zetten. Zij kunnen met een sterk verhaal laten zien welke meerwaarde ze creëren in de stad Antwerpen.
Van zaterdag 30 september tot en met zondag 1 oktober 2023 vindt de negende editie van het evenement Smaakmeesters plaats.
Om een brede doelgroep aan te spreken voor het concept, de organisatie en de promotie werd in samenspraak met Mediabrands Belgium nv gekozen voor Mediahuis waar onder meer Gazet van Antwerpen, ATV en Ads&Data deel van uitmaken. Tijdens het event zullen bezoekers via verschillende foodroutes langs deelnemende restaurants en gespecialiseerde voedingswinkels proevertjes aangeboden krijgen.
Om de Antwerpse horeca in de kijker te zetten en het event te promoten heeft Mediahuis tevens een uitgebreide Smaakmeesters-campagne uitgewerkt die vanaf 4 september wordt uitgerold in Gazet van Antwerpen, Het Nieuwsblad, Belang van Limburg, ATV, TV Oost en online.
De aankoop van het mediaplan en de organisatie van Smaakmeesters, op basis van bestek GAC_2021_01729, perceel 1, gebeurt via het raamcontract met Mediabrands Belgium nv, goedgekeurd in collegezitting van 21 januari 2022 (jaarnummer 512).
De promotiecampagne en de organisatie van het event is een project van de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing. De media- aankoop en organisatie bedraagt 196.141,16 EUR inclusief BTW.
Het college keurt de organisatie van het ondernemers- en publieksevenement Smaakmeesters in de strategische horecakernen Historisch Centrum, Eilandje en Zuid op 30 september en 1 oktober 2023 goed.
Het college keurt de vastlegging en uitbetaling aan Mediabrands Belgium nv, Ildefonse Vandammestraat 5/7, 1560 Hoeilaart met ondernemingsnummer 0430415229 voor 196.141,16 EUR inclusief BTW voor de aankoop van het mediaplan en de organisatie van Smaakmeesters 2023 goed.
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
MEDIABRANDS BELGIUM NV | 196.141,16 EUR inclusief btw | budgetplaats: 5311500000 budgetpositie: 6141 functiegebied: 2LWS010303A00000 subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 2SA060500 budgetperiode: 2300 | 4005554475 |