Terug
Gepubliceerd op 22/05/2023

2023_CBS_03355 - Correctiebestelling - Campagne Sinksenfoor 2023 - Vastlegging krediet - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
wo 17/05/2023 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2023_CBS_03355 - Correctiebestelling - Campagne Sinksenfoor 2023 - Vastlegging krediet - Goedkeuring 2023_CBS_03355 - Correctiebestelling - Campagne Sinksenfoor 2023 - Vastlegging krediet - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Om de Sinksenfoor van 2023 te promoten in de stad Antwerpen koopt de pijler Ondernemen en Stadsmarketing/Marketing en Communicatie via de mediacentrale van de stad Antwerpen, Mediabrands Belgium nv, outdoor media aan.

Deze mediacampagne loopt van 4 mei 2023 tot en met 5 juni 2023.

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56 §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.

Argumentatie

Dienstnota bestellen en betalen stad, districten en OCMW van 17/12/2018.

Met het collegebesluit van 23 november 2018 (jaarnummer 10339) werden de principes bestellen en goedkeuren voor de stad aangepast.
Het college keurde onder meer goed om  – met ingang van 1 januari 2019 – de bevoegdheid tot het goedkeuren van correctiebestellingen en te betalen bedragen namens de stad Antwerpen als volgt te regelen (bedragen exclusief btw):

  • Uitgaven exploitatie en investering, kleiner of gelijk aan 5.500,00 EUR: goedkeuring door de algemeen directeur na decentraal visum:
    • de algemeen directeur kan bovengenoemde bevoegdheden delegeren aan personeelsleden van de administratie van de stad Antwerpen en OCMW Antwerpen;
    • de medewerker aan wie de bevoegdheid tot goedkeuren gedelegeerd wordt, kan te allen tijde beslissen om een bepaalde correctiebestelling voor te leggen aan een hoger orgaan voor expliciete goedkeuring.
  • Uitgaven exploitatie en investering, > 5.500,00 EUR: goedkeuring door het college na centraal visum.

Ondanks herinneringsmails bezorgde het mediabureau Mediabrands Belgium nv het bestek pas op 2 mei 2023 waardoor er niet meer voldoende tijd was om de nodige kredieten tijdig vast te leggen waardoor de vastlegging ervan dient te gebeuren met een correctiebestelling.

Algemene financiële opmerkingen

De aankoop van het mediaplan gebeurt via perceel 1 van het raamcontract GAC_2021_01729 met Mediabrands Belgium nv, goedgekeurd in collegezitting van 21 januari 2022 (jaarnummer 512).

De promotiecampagne voor de Sinksenfoor 2023 is een campagne van de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing. De aankoop van outdoor media voor de campagne bedraagt 19.271,72 EUR inclusief btw.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt de correctiebestelling 4105064551 goed voor een bedrag van 19.271,72 EUR inclusief btw aan Mediabrands Belgium nv, Ildefonse Vandammestraat 5/7D, 1560 Hoeilaart, ondernemingsnummer 0430415229, voor de aankoop van outdoor mediaruimte voor de campagne Sinksenfoor 2023.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt: 

Omschrijving

Bedrag

Boekingsadres

Bestelbon

Promoten Sinksenfoor bij de Antwerpenaar.

MEDIABRANDS BELGIUM NV
ILDEFONSE VANDAMMESTRAAT 5/7D
1560 HOEILAART

OND: BE0430415229

IBAN: BE60310059537070

 19.271,72 EUR incl. BTW

Budgetplaats: 5317600000

Budgetpositie: 6141

Functiegebied: 2SBS060105A00000

Subsidie: SUB_NR

Fonds: INTERN

Begrotingsprogramma: 2SA080119

Budgetperiode: 2300

  4105064551

 

 


 

 


Bijlagen

  • 39786-Devis_OOH_-_INI_-_STAD_ANTWERPEN_-_SINKSENFOOR_(V2).pdf