Terug
Gepubliceerd op 30/05/2023

2023_CBS_03458 - Omgevingsvergunning - OMV_2023017673. Maria-Henriëttalei 10. District Hoboken - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 26/05/2023 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2023_CBS_03458 - Omgevingsvergunning - OMV_2023017673. Maria-Henriëttalei 10. District Hoboken - Goedkeuring 2023_CBS_03458 - Omgevingsvergunning - OMV_2023017673. Maria-Henriëttalei 10. District Hoboken - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2023017673

Gegevens van de aanvrager:

mevrouw Farida Zarouali met als adres Maria-Henriëttalei 10 te 2660 Antwerpen en de heer Mohammed Chikri met als adres Maria-Henriëttalei 10 te 2660 Hoboken (Antwerpen)

Ligging van het project:

Maria-Henriëttalei 10 te 2660 Hoboken (Antwerpen)

Kadastrale percelen:

afdeling 38 sectie B nrs. 275T27 en 275M32

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

verbouwen en uitbreiden van een eengezinswoning met praktijkruimte

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          17/03/1959: toelating (1006#3386) voor nieuwe woning.

 

Vergunde toestand

-          functie:

  • eengezinswoning met gelijkvloers atelier (complementaire functie);

-          bouwvolume:

  • hoofdbouw van 2 bouwlagen onder een schilddak in half open bebouwing met een bouwdiepte van 15 m;
  • dakuitbouwen in alle dakvlakken;
  • inpandig terras op de eerste verdieping;
  • garage van 1 bouwlaag onder plat dak tegen de linker en achterste perceelsgrens;

-          gevelafwerking:

  • gevels in rode gevelsteen op een plint in blauwe hardsteen;
  • dakvlakken en dakuitbouwen in natuurleien;
  • dorpels in keramiek;

-          inrichting:

  • het gelijkvloers is ingericht met een atelier;
  • toegang tot het atelier langs de zijgevel, toegang tot de woongedeelten langs de voorgevel;
  • het gelijkvloerse atelier en de bovenliggende woongedeelten zijn intern met elkaar verbonden;
  • tegen de achtergevel bevindt zich een trap die het terras op de eerste verdieping verbindt met de tuinzone.

 

Bestaande toestand

-          overeenkomstig met de vergunde toestand, uitgezonderd van:

  • de uitbreiding van het bouwvolume op het gelijkvloers langs de rechter perceelsgrens;
  • het inpandig terras dat bij de binnenruimte werd betrokken;
  • het terras tegen de achtergevel met gewijzigde trap richting de tuinzone;
  • interne constructieve wijzigingen;
  • uitbreiding van de scheimuur met de rechter aanpalende.

 

 

Nieuwe toestand

-          functie: 

  • eengezinswoning met gelijkvloerse praktijkruimte (complementaire functie);

-          bouwvolume:

  • hoofdbouw van 2 bouwlagen onder een schuin dak in half open bebouwing met een bouwdiepte van 15 m aan de linker zijde en 16,35 m op de rechter perceelsgrens;
  • dakuitbouwen in alle dakvlakken;
  • dakterras tegen de achtergevel op de eerste verdieping tot een bouwdiepte van circa 17,70 m;
  • garage van 1 bouwlaag onder plat dak tegen de linker perceelsgrens;

-          gevelafwerking:

  • gevels in rode gevelsteen op een plint in blauwe hardsteen;
  • dakvlakken in antracietkleurige leien;
  • dakuitbouwen in antracietkleurige stenen bekleding;
  • buitenschrijnwerk in witte aluminium;
  • bakgoot in witte beton;

-          inrichting:

  • het gelijkvloers is ingericht met een privé praktijkruimte;
  • toegang tot de praktijk langs de zijgevel, toegang tot de woongedeelten langs de voorgevel;
  • de gelijkvloerse praktijk en bovenliggende woongedeelten zijn intern met elkaar verbonden;
  • tegen de achtergevel bevindt zich een trap die het terras op de eerste verdieping verbindt met de tuinzone.

Inhoud van de aanvraag

-          uitbreiden van het bouwvolume;

-          wijzigen van de voorgevel;

-          wijzigen van de scheimuren;

-          doorvoeren van interne constructieve werken;

-          het terras en de trap tegen de achtergevel maken geen deel uit van voorliggende aanvraag.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Ondernemen en Stadsmarketing/ Business en Innovatie

6 april 2023

13 april 2023

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

6 april 2023

7 april 2023

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied in de stedelijke agglomeratie van Antwerpen, dit is het gedeelte van de stad gelegen tussen de Kleine Ring en respectievelijk de reservatiestrook voor de aanleg van lijninfrastructuur (de A102) tussen Merksem en Wommelgem, de R11 tussen Wommelgem en Mortsel, de oostelijke grens van Mortsel en Hove en de reservatiestrook voor pijpleidingen tussen Hove/Kontich en Hemiksem.

De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving, (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

In dit gebied wordt de maximale bouwhoogte afgestemd op de volgende criteria:

- de in de onmiddellijke omgeving aanwezige bouwhoogten;

- de eigen aard van het betrokken gebied;

- de breedte van het voor het gebouw gelegen openbaar domein.

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.
 

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgend(e) punt(en):

  • artikel 21 Minimale hoogte van ruimten:

onder schuine daken dient de helft van de netto-vloeroppervlakte van verblijfsruimten, te meten vanaf 1,80 m, een hoogte te hebben van minstens 2,60 m. Dit is niet het geval in voorliggende aanvraag;

  • artikel 27 Open ruimte:

verhardingen zoals een terras, een autostalplaats of een tuinhuis zijn in zij- en achtertuinen beperkt toegestaan met een maximum van 1/3de van de totale tuinoppervlakte. In voorliggende aanvraag is circa 53 % van de zij- en achtertuin verhard aangelegd.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.
Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).

Voor het project is geen pluviale overstromingskans gemodelleerd.

Voor het project is geen fluviale overstromingskans gemodelleerd.

Het project is niet gelegen in een signaalgebied.

Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.
Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Beoordeling afwijkingen van de voorschriften

De aanvraag wijkt af van artikel 21 en 27 van de bouwcode. Dit wordt verder besproken onder “Schaal - ruimtegebruik – bouwdichtheid”

 

Functionele inpasbaarheid

Gelet op de functie van de aanvraag werd er advies ingewonnen bij de stedelijke dienst Business en Innovatie:

“De aanvraag omvat een verbouwing van een woning met een praktijkgedeelte. Het project past binnen de visie van verweving zoals voorzien in de beleidsnota ruimtelijke economie. Voor de aanvraag is er geen bezwaar”

Het advies wordt vanuit stedenbouwkundig oogpunt bijgetreden. De aanvraag blijft visueel inpasbaar in dit woongebied.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De aanvraag voorziet een wijziging van de dakconstructie. De vergunde slaapkamers op deze zolderverdieping hadden een beperkte interne hoogte van 2,22 meter. Deze worden verhoogd naar een interne hoogte van 2,39 meter. Deze interne hoogte voldoet nog steeds niet aan de noodzakelijke interne hoogte opgelegd in artikel 21 van de bouwcode. De woning maakt deel uit van een koppelwoning met de linker aanpalende en de dakstructuur vormt een geheel. Aangezien deze eenheidsvorm behouden moet blijven en de aanvrager een verbetering realiseert aan de vergunde slaapkamers kan deze wijziging met toepassing van artikel 3 van de bouwcode gunstig worden geadviseerd.

 

Daarnaast wordt er opgemerkt dat op de eerste verdieping het vergunde inpandige terras werd dicht gemaakt. Hierachter werd een nieuw overdekt terras geplaatst met buitentrap. De bouwdiepte van de eerste verdieping van het hoofdvolume bedraagt 15 meter. Hiermee is de maximale kenmerkende bouwdiepte op deze verdieping reeds bereikt. Het uitkragende terras met een maximale bouwdiepte van circa 2,7 meter wordt hierdoor ongunstig geadviseerd. In de aanvraag wordt aangegeven dat dit terras geen deel uitmaakt van de aanvraag. Het terras met buitentrap zal dan ook uitgesloten worden van vergunning.

 

Tenslotte wordt er opgemerkt dat de garage anders werd uitgevoerd dan in de vergunde toestand. Voor de koppelwoningen werden de garages op de bouwtoelating voorzien tegen de achter-perceelsgrens. De garage werd meer halverwege de tuinzone geplaatst. Ook de garage van de linker aanpalende bevindt zich op dezelfde bouwdiepte. Gelet op de uitvoering en inplanting van beide garages bestaat er een vermoeden dat deze garage in oorsprong op deze plaats werden gebouwd. Deze inplanting wordt gunstig geadviseerd. De verhardingsgraad blijft echter strijdig met de bouwcode. Artikel 27 stelt dat de zij- en achtertuinzone voor maximaal 1/3 verhard mag worden aangelegd. In de aanvraag wordt 179 m² van de 339 m² grote tuin, of circa 53 % verhard aangelegd. Er is geen gegronde aanleiding om af te wijken van dit geldende voorschrift. Bijgevolg wordt verder opgenomen dat er voldaan moet worden aan dit voorschrift.

 

Mits naleven van de gestelde voorwaarde is de aanvraag ruimtelijk inpasbaar in deze omgeving.

 

Visueel-vormelijke elementen

De aangepaste dakkapellen worden geïsoleerd en afgewerkt in een stenen antracieten beplating. De gevraagde aanpassingen zijn visueel gepast in deze woonomgeving.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Mits het naleven van de gestelde voorwaarden voldoet de woning aan de actuele eisen wat betreft hinderaspecten, gezondheid en gebruiksgenot.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat een omgevingsvergunningsaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien. Dit is het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De parkeer- en stallingsnormen uit de tabel van artikel 30 van de bouwcode, herzien op 1 maart 2018, dienen te worden nageleefd bij nieuwbouw, herbouw, verbouwing, functiewijziging, volume-uitbreiding en wijzigen van het aantal wooneenheden. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.

 

Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 2 parkeerplaatsen.

 

 De parkeerbehoefte wordt bepaald op de uitbreiding en/of functiewijziging. In vergunde toestand is er een atelier op de gelijkvloerse verdieping. In de nieuwe toestand wordt dit praktijkruimte met 4 spreekkamers. De parkeerbehoefte is afhankelijk van de behoefte aan huisartsen in de omgeving. De Maria-Henriëttalei ligt in een huisartsarme zone. Dat wil zeggen dat we voor zone centrum in een huisartsarm gebied de behoefte bepalen op 0,5 pp per behandelkamer. De werkelijke parkeerbehoefte voor de praktijkruimte is 4 x 0,5 = 2 parkeerplaatsen.”

 

De plannen voorzien in 0 nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

“Er is een bestaande gesloten garage op het terrein. Er zijn geen bijkomende parkeerplaatsen.”

 

Het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 2.

 

Het plan voorziet niet in (minstens) het aantal te realiseren plaatsen.

 

Het (bijgestelde) aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt dan 2.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 2.

Dit is het verschil tussen het aantal autostal- en/of autoparkeerplaatsen volgens de werkelijke parkeerbehoefte en het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Echter kan de berekende parkeerbehoefte van het nieuwe project worden verminderd met het aantal parkeerplaatsen van de laatst vergunde toestand dat reeds afgewenteld werd op het openbaar domein. Dit op voorwaarde dat realisatie niet mogelijk is.

Bijgevolg kan de parkeerbehoefte van de vergunde toestand in mindering gebracht worden voor 0 parkeerplaatsen.

“De atelierruimte horende bij de woning had geen bijkomende behoefte boven op de woning. De parkeerplaats voor de woning wordt voorzien op eigen terrein. Er was geen afwenteling op het openbaar domein.”

 

Het bijgestelde aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt dan 2.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en/of autoparkeerplaatsen wordt belast op basis van het belastingreglement op de omgevingsvergunning van 17 december 2019. In deze aanvraag is dit dus van toepassing op 2 plaatsen.

 

 

Fietsvoorzieningen:

“Voor de praktijkruimte is er een fietsparkeerbehoefte van 2 fietsen. Deze fietsparkeerbehoefte kan in de voortuin worden opgevangen door een fietsbeugel te voorzien waar 2 fietsen met het kader aan vastgemaakt kunnen worden.”

 

Het verleend advies wordt vanuit stedenbouwkundig oogpunt bijgetreden. De voorgestelde voorwaarde wordt mee opgenomen als voorwaarde van vergunning.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

2. Er moet een fietsbeugel in de voortuin voorzien worden waar er 2 fietsen tegelijk aan vastgemaakt kunnen worden.

3. De achter- en zijtuinzone moet voldoen aan de bepalingen van artikel 27 van de bouwcode. De verharding moet beperkt worden tot 1/3 van 339 m², zijnde 113 m².

4. Het terras op de eerste verdieping samen met aangrenzende buitentrap wordt uitgesloten van vergunning.

 

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

10 februari 2023

Volledig en ontvankelijk

6 april 2023

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

3 september 2023

Verslag GOA

15 mei 2023

naam GOA

Gerd Cryns

 

Onderzoek

De aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, werden om hun standpunt gevraagd.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Schriftelijke bezwaarschriften

Schriftelijke gebundelde bezwaarschriften

Petitielijsten

Digitale bezwaarschriften

0

0

0

0

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

2. Er moet een fietsbeugel in de voortuin voorzien worden waar er 2 fietsen tegelijk aan vastgemaakt kunnen worden.

3. De achter- en zijtuinzone moet voldoen aan de bepalingen van artikel 27 van de bouwcode. De verharding moet beperkt worden tot 1/3 van 339 m², zijnde 113 m².

4. Het terras op de eerste verdieping samen met aangrenzende buitentrap wordt uitgesloten van vergunning.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.