Terug
Gepubliceerd op 31/07/2023

2023_CBS_05229 - Bestek GAC_2022_02496. Raamovereenkomst voor het preventief en curatief onderhoud van airco's en warmtepompen - Bestek en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 28/07/2023 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Tom Meeuws, schepen; Anne Baré, waarnemend algemeen directeur

Afwezig

Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Karim Bachar, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Anne Baré, waarnemend algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2023_CBS_05229 - Bestek GAC_2022_02496. Raamovereenkomst voor het preventief en curatief onderhoud van airco's en warmtepompen - Bestek en procedure - Goedkeuring 2023_CBS_05229 - Bestek GAC_2022_02496. Raamovereenkomst voor het preventief en curatief onderhoud van airco's en warmtepompen - Bestek en procedure - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

De stad Antwerpen wenst de airco-installaties en warmtepompen in de stedelijke gebouwen in prima staat te behouden. Hiervoor werd in het verleden de raamovereenkomst GAC_2018_00662 afgesloten. Deze overeenkomst loopt af op 23/07/2023. Deze overeenkomst omvat het uitvoeren van het noodzakelijke preventief onderhoud, zodat de installaties steeds in perfecte staat van onderhoud en werking verkeren. De dienstverlener dient tevens in te staan voor het curatief onderhoud.

Om de continuïteit van de dienstverlening te vrijwaren, stelt de Gemeenschappelijke Aankoopcentrale voor om de nieuwe overeenkomst GAC_2022_02496 via een openbare procedure met Europese bekendmaking in de markt te plaatsen.

Juridische grond

In toepassing van artikel 35, eerste lid, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij openbare procedure.

In toepassing van artikel 36, §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid de in artikel 36, §1, tweede lid bepaalde termijn van ten minste 35 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7 bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

Argumentatie

1. Referentieopdrachten

De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende bekwaam is om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van minimaal 3 referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten. De opdrachten waarop de voormelde referenties betrekking hebben, werden uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar, en hebben afzonderlijk een waarde van minimaal 15.000 euro (exclusief btw).

2. Verantwoordelijke tijdens uitvoering

De verantwoordelijke voor de uitvoering van deze opdracht heeft minimaal een bachelor diploma Elektromechanica en 3 jaar ervaring.

3. Werknemers

De inschrijver dient minimaal 2 werknemers in dienst te hebben, beschikbaar voor het uitvoeren van deze opdracht, met minimaal diploma A2 of hieraan gelijkgesteld met volgende kwalificaties:

  • 2 certificaathouders koeltechnici met minimaal twee jaar ervaring;
  • 1 technieker elektriciteit met attest BA4/BA5.

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met het gunningscriterium 'Prijs'.

Algemene financiële opmerkingen

Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt bestek GAC_2022_02496 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het preventief en curatief onderhoud van airco's en warmtepompen, goed en keurt eveneens goed dat:

  • hiervoor een openbare procedure met Europese bekendmaking wordt uitgeschreven;
  • de stad voor deze opdracht optreedt als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving

Bedrag

Boekingsadres

Bestelbon

Raamovereenkomst voor het preventief en curatief onderhoud van airco's en warmtepompen.


budgetplaats: 532...
budgetpositie: 6103
functiegebied: 2SBS070101A00000  
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 2SA080119
budgetperiode: 2300, 2400, 2500, 2600, 2700

met orderbons



Bijlagen

  • 02496_bestek.pdf
  • 02496_bijkomende bijlagen_toelichtingen.pdf
  • 02496_korte samenvatting koppeling externe uitvoerders.pdf
  • 02496_inventaris.xls