Terug
Gepubliceerd op 26/06/2023

2023_CBS_04258 - Omgevingsvergunning - OMV_2022150221. Noorderlaan 75. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 23/06/2023 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2023_CBS_04258 - Omgevingsvergunning - OMV_2022150221. Noorderlaan 75. District Antwerpen - Goedkeuring 2023_CBS_04258 - Omgevingsvergunning - OMV_2022150221. Noorderlaan 75. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2022150221

Gegevens van de aanvrager:

de heer Erwin Beerens met als contactadres Straatsburgdok-Noordkaai 33 te 2030 Antwerpen en NV WILLY DEPAGE NV met als contactadres 's Gravenwezelsteenweg 59 te 2110 Wijnegem

Ligging van het project:

Noorderlaan 75 te 2030 Antwerpen

Kadastrale percelen:

afdeling 7 sectie G nr. 1569C2

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

omvormen van een gedeelte van de showroom naar kantoor in functie van de gemengde bedrijvigheid en het doorvoeren van wijzigingen aan het bouwvolume, de gevels en de inrichting van het perceel

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          23/04/2021: vergunning (2021001637) voor het verbouwen en exploiteren van een inrichting voor de inspectie van aangevoerde auto’s met wasplaats en carrosseriewerkplaat;

-          28/08/2020: vergunning (2020073484) voor het bouwen van een autohelling aan een bestaand industriegebouw;

-          25/10/2018: vergunning (2018038297) voor het herinrichten van de voortuinstrook;

-          03/02/2003: overtreding (200378) voor het oprichten, instandhouden en gebruiken van 2 verlichte publiciteitspanelen niettegenstaande weigering AN5/2002/B/0521 dd 18/12/2002;

-          18/12/2002: weigering (20022626) voor het plaatsen van twee verlichte publiciteitspanelen;

-          20/11/2002: vergunning (20021227) voor het bouwen van autohellingen in een bestaande industriehal. (vergunning vervallen);

-          06/01/1994: vergunning (1994153) voor het uitbreiden van een magazijn – 20/07/1993;

-          02/05/1980: vergunning (198081027) voor uitbreidingen plant II.

 

Vergunde toestand

-          functie: industrie en bedrijvigheid (automobielsector) met ondergeschikte kantoorfunctie;

-          bouwvolume:

  • vrijstaand bedrijfsgebouw bestaande uit 3 volumes;
  • blok B:

-          volume op pilotis;

-          2 bouwlagen onder plat dak;

-          bouwhoogte circa 16 m;

  • blok A (hoek Noorderlaan en Michiganstraat) en blok C (Vosseschijnstraat) maken geen deel uit van de aanvraag;

-          gevelafwerking:

  • aluminium gevelbeplating (grijstinten) met zichtbare betonelementen;
  • aluminium buitenschrijnwerk (grijs).

 

Bestaande toestand

-          vergunning met referentie OMV_2021001637 in uitvoering.

Nieuwe toestand

-          functie ongewijzigd;

-          bouwvolume:

  • blok B:

-          combinatie van 2 en 3 bouwlagen onder plat dak;

-          bouwhoogte circa 17 m;

-          bijkomende gesloten trapkoker (westzijde);

  • blok A en C maken geen deel uit van de aanvraag;

-          gevelafwerking:

  • kopse blok (zuidzijde) in stalen sandwichpanelen;
  • overige materialen ongewijzigd;

-          inrichting:

  • vrijstaande fietsenbergingen verspreid over het volledige perceel.

Inhoud van de aanvraag

-          omvormen van een deel van de showroom naar kantoor in functie van de industrie en bedrijvigheid;

-          wijzigen bouwvolume:

  • voorzien van een bijkomende gesloten trappenhal aan de westzijde van het gebouw;
  • ophogen van de trappenhal aan de kopse zijde;
  • verwijderen van de inkomzone onder de pilotes;

-          aanpassen van de gevelafwerking en -indeling;

-          herinrichten van de parking en het doorvoeren van wijzigingen aan de verharding;

-          voorzien van fietsenstallingen conform de voorwaarde opgelegd in de vergunning met referentie OMV_2021001637;

-          plaatsen van een draadafsluiting en poort;

-          doorvoeren van constructieve wijzigingen (intern en aan de gevels);

-          mogelijke overige wijzigingen aan blok A en C maken geen deel uit van de aanvraag.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Agentschap Wegen en Verkeer/ AWV - District Antwerpen

16 maart 2023

30 maart 2023

Voorwaardelijk gunstig

AQUAFIN NV

16 maart 2023

24 april 2023

Voorwaardelijk gunstig

Brandweerzone Antwerpen-Zwijndrecht - Hulpverleningszone 1 (Antwerpen)/ Brandweer Zone Antwerpen BZA

16 maart 2023

30 maart 2023

Ongunstig

Brandweerzone Antwerpen-Zwijndrecht - Hulpverleningszone 1 (Antwerpen)/ Brandweer Zone Antwerpen BZA

17 mei 2023

14 juni 2023

Voorwaardelijk gunstig

Departement Omgeving/ Dienst VR

16 maart 2023

6 april 2023

Gunstig

Elia Asset nv/ Elia Contact Center Noord

16 maart 2023

16 maart 2023

Geen bezwaar

Fluvius System Operator/ Fluvius

16 maart 2023

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

 

FOD Binnenlandse Zaken - ASTRID veiligheidscommissie

16 maart 2023

28 maart 2023

Voorwaardelijk gunstig

Haven van Antwerpen - Brugge (Port of Antwerp - Bruges)/ terreinen

16 maart 2023

11 april 2023

Voorwaardelijk gunstig

Politiezone Antwerpen/ Centrale Preventie

16 maart 2023

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

 

Politiezone Antwerpen/ Verkeerspolitie

16 maart 2023

28 maart 2023

Geen bezwaar

Water-link

16 maart 2023

24 april 2023

Voorwaardelijk gunstig

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Ondernemen en Stadsmarketing/ Business en Innovatie

16 maart 2023

27 maart 2023

Ondernemen en Stadsmarketing/ Klantencontacten en Dienstverlening/ Loket Thema Wonen - huisnummering

16 maart 2023

20 maart 2023

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

16 maart 2023

21 maart 2023

Stadsontwikkeling/ Omgeving/ Vergunningen Milieu

16 maart 2023

28 maart 2023

Stadsontwikkeling/ Publieke Ruimte

16 maart 2023

22 maart 2023

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening zeehavengebied Antwerpen, goedgekeurd op 30 april 2013. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zone: gebied voor zeehaven- en watergebonden bedrijven.

 

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan RUP contactzone Noorderlaan, goedgekeurd op 14 december 2020. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zone: artikel 1:  zone voor gemengde functies (ge1).

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Gemeentelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP's) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het ruimtelijk uitvoeringsplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De aanvraag is in overeenstemming met de verordening hemelwater.
 

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)

De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de verordening toegankelijkheid op volgende punten:

  • artikel 18: Niveauverschillen groter dan 18 cm dienen echter overbrugd te worden door een combinatie van trap en helling, helling en lift of lift en trap; Ter hoogte van de westgevel wordt enkel een trap voorzien ter overbrugging van de niveauverschillen tussen de verschillende verdiepingen;
  • artikel 20:
    De nieuwe trappen die uitgeven op het kantoor zijn onvoldoende breed en beschikken niet over een trapleuning conform de voorwaarden van dit artikel;
  • artikel 21:
    Het is niet duidelijk of de lift na afwerking over een minimale kooiafmeting van 1,10 op 1,40 zal beschikken;
  • artikel 22:
    Alle nieuwe deuren behorende tot de kantoorfunctie moeten na afwerking een minimale vrije doorgang van 90 cm garanderen. De deuropeningen zijn echter onvoldoende breed om hier aan te kunnen voldoen.
    Bij dubbele deuren dient het eerst opendraaiende deurblad de minimale vrije doorgang van 90 cm te garanderen;
  • artikel 29/2:
    Er wordt geen aangepast sanitair voorzien op de nieuwe tussenverdieping dat voldoet aan de bepalingen van artikel 12, 30, eerste lid en artikel 31, inzonderheid 1° en 2°;
  • artikel 30:
    Het aangepast toilet moet na afwerking beschikken over een minimale afmeting van 1,70 op 2,20 m. Momenteel werd onvoldoende informatie aangeleverd om deze te kunnen beoordelen.
     

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:

  • artikel 26 Afvalverzameling:
    Er wordt geen afvalberging voorzien bij het kantoor;
  • artikel 44 Vetafscheiders en olieafscheiders:
    De niet-overdekte parking wordt niet voorzien van een olieafscheider.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.
 

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

De aanvraag blijft functioneel inpasbaar in de omgeving. De aanvraag omvat geen functiewijziging. Delen van een bedrijfsgebouw bedoeld voor productie, opslag, bewerking en verwerking in de automobielsector zullen worden verhuurd aan een bedrijf met gelijkaardige activiteiten. In functie daarvan wordt een deel van de vloeroppervlakte van het bedrijfsgebouw (blok B) ingericht als kantoorruimte. De aanvraag blijft verenigbaar met de bestemming gemengde bedrijvigheid volgens het RUP Contactzone Noorderlaan.

 

De stedelijke dienst Ondernemen en Stadsmarketing geeft gunstig advies: De aanvraag omvat een wijziging van een deel van de site (gebouw B). Voor de site zou er een verkleining zijn van de opslag van voertuigen en de realisatie van een kantoorfunctie met bijhorend trappencomplex. Het kantoor zal gebruikt worden door het aanwezige bedrijf (Ziegler).

De site is gelegen binnen de industriezone Noorderlaan zoals voorzien in de beleidsnota ruimtelijke economie. De aanpassingen passen binnen de visie van de beleidsnota.”

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

Er zijn beperkte wijzigingen aan de schaal en het ruimtegebruik van de vergunde gebouwen. De aanvraag betreft hoofdzakelijk een verbouwing binnen het bestaande vergunde volume. Er wordt een trappenkoker van zeer beperkte omvang tegen de achtergevel van blok B geplaatst als bijkomende vluchtweg. De schaal van deze aanbouw doet geen afbreuk aan het vergunde volume en is verenigbaar met de goede ruimtelijke ordening.

 

De landschapsaanleg wordt beperkt gewijzigd ter hoogte van blok B. Er worden extra parkeerplaatsen aangelegd die het verlies aan parkeerplaatsen in functie van extra fietsenstalplaatsen compenseren onder de kolommen van blok B. Deze uitbreiding is beperkt en is verenigbaar met de goede ruimtelijke ordening. Er wordt een bijkomende toegang aangelegd voor voetgangers en fietsers naar het voet- en fietspad op de Noorderlaan. Deze ingreep wordt geapprecieerd.

 

Visueel-vormelijke elementen

Tijdens de vorige vergunningsprocedure werd een intensief proces doorlopen met de Kwaliteitskamer in functie van de beeldkwaliteit van dit iconische, industriële gebouw.

De voorgevel van blok B, gericht op de Noorderlaan wijkt af van de vergunde gevel. De toevoeging van een ingang zorgt ervoor dat de meest zuidelijke horizontaal uitgestrekte raampartij wordt ingekort. Aan de onderzijde van de raampartijen wordt de omkadering in alucobond weggelaten ten opzichte van de laatst vergunde toestand. De materialisatie blijft dezelfde als in de vergunde toestand. De aanpassingen zorgen voor een verdere verstoring van het robuust industrieel karakter van het GM-gebouw. De wijzigingen kunnen geen weigeringsgrond vormen voor vergunning. Aangezien de werken reeds zijn uitgevoerd zijn, zijn bijsturingen niet meer mogelijk.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Het advies van het Agentschap Wegen en Verkeer is als voorwaardelijk gunstig opgeladen in het Omgevingsloket, maar het is een gunstig advies zonder voorwaarden.

 

De stedelijke dienst Milieuvergunningen formuleert volgende bedenkingen in het advies: Voorliggende omgevingsvergunningsaanvraag werd opgemaakt in navolging van onvolledigheid/onontvankelijkheid van aanvraag OMV_2022128848. 

De reden voor deze onvolledig- en onontvankelijkheid was dat er reeds een lopende omgevingsvergunning met milieutechnisch luik was terwijl de exploitant bijkomend een aparte vergunning indiende voor een warmtepomp als een aparte inrichting.  

In het huidig voorliggend dossier worden enkel stedenbouwkundige handelingen aangevraagd. De exploitant wordt er nogmaals op gewezen dat indien er naast stedenbouwkundige handelingen ook indelingsplichtige inrichtingen of activiteiten worden geëxploiteerd (bv. warmtepomp), het dossier als een gemengd dossier moet worden ingediend en de lopende vergunning (ref OMV 2021001637) dient aangepast te worden aan de actuele toestand.  

In de lopende vergunning wordt het bedrijfsafvalwater geloosd op de riolering ter hoogte van de Vosseschijnstraat. De lozing van het huishoudelijk afvalwater zal verlopen via een IBA.”

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat een omgevingsvergunningsaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien. Dit is het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De parkeer- en stallingsnormen uit de tabel van artikel 30 van de bouwcode, herzien op 1 maart 2018, dienen te worden nageleefd bij nieuwbouw, herbouw, verbouwing, functiewijziging, volume-uitbreiding en wijzigen van het aantal wooneenheden. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.

 

Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte 234 parkeerplaatsen.

De parkeerbehoefte wordt bepaald op de uitbreiding en of functiewijziging.

De nieuwe aanvraag voorziet 1.271 m² bijkomend aan kantoorruimte.

1271 m² bijkomende kantoren met parkeernorm 1,55/100 m² : 1271 m² x 1,55/100 m² = 19,7

De parkeerbehoefte van de vorige aanvraag (OMV 2021001637) was 214. De bijkomende parkeerbehoefte wordt hierbij opgeteld.

De werkelijke parkeerbehoefte is 234 (214 + 20 = 234).

 

De plannen voorzien in 328 nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen.

Er worden 328 parkeerplaatsen op eigen terrein voorzien.

 

Het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 234.

Dit aantal is toereikend.

 

Het (bijgestelde) aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 0.

Er zijn geen ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en/of autoparkeerplaatsen wordt belast op basis van het belastingreglement op de omgevingsvergunning van 17 december 2019. In deze aanvraag is dit dus niet van toepassing.

 

 

Ontsluiting/bereikbaarheid:

Het terrein wordt langs de verschillende aansluitende straten ontsloten.

 

Fietsvoorzieningen:

De nieuwe aanvraag voorziet 1.271 m² bijkomend aan kantoorruimte: 1271 m² x 1,25/100 m² = 16 fietsstalplaatsen.

Een overdekte en afsluitbare fietsenstalling voor 16 fietsen wordt voorzien aan de oostzijde terrein nabij de inkom van het kantoor.

In totaal worden 178 fietsenstalplaatsen voorzien voor personeel. Dit voldoet aan de minimale behoefte van 162 (uit de vorige aanvraag) + 16 = 178.

De 46 fietsenstallingen voor bezoekers blijven ook behouden.

 

Laden en lossen:

Laden en lossen gebeurt op eigen terrein.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.

2. Te voldoen aan artikel 26 en artikel 44 van de bouwcode.

3. Te voldoen aan de verordening toegankelijkheid.

 

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

15 november 2022

Volledig en ontvankelijk

3 februari 2023

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Beslissing aanvaarding wijzigingsaanvraag

17 mei 2023

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

3 juli 2023

Verslag GOA

16 juni 2023

naam GOA

Katrijn Apostel

Wijzigingsverzoeken

De aanvrager heeft één of meerdere verzoeken ingediend om zijn oorspronkelijke dossier te wijzigen.

Minstens één van die verzoeken werd aanvaard, waardoor de aanvaarde wijzigingen mee beoordeeld worden.

 

Onderzoek

Er zijn geen aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, die om hun standpunt gevraagd moesten worden.

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.

2. Te voldoen aan artikel 26 en artikel 44 van de bouwcode.

3. Te voldoen aan de verordening toegankelijkheid.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.