Op 5 december 2014 (jaarnummer 12435) keurde het college de beleidslijn ‘hinderlijk parkeren aan inritten’ goed.
Op 9 oktober 2015 (jaarnummer 8410) keurde het college de aanpassing van de beleidslijn ‘hinderlijk parkeren aan inritten’ goed.
Op 3 april 2020 (jaarnummer 3182) besliste het college om de beleidslijn ‘hinderlijk parkeren aan inritten’ met onmiddellijke ingang stop te zetten. Uit de analyse van de aanvragen en meldingen voor de periode 2018 - 2019 (tot en met september) bleek dat de oorspronkelijke doelstellingen van de maatregel 'de bereikbaarheid van deze garages en inritten bevorderen en de parkeerdruk verminderen’ niet langer bereikt werden. Ad-hoc aanvragen rond extra inrichting bij hinderlijk parkeren aan inritten blijven evenwel mogelijk. Inkomende dossiers worden nu apart bekeken. De Bourcetstraat 25 is een van de inkomende dossiers.
Op 16 oktober 2022 werd een aanvraag over hinderlijk parkeren ingediend voor markeringen aan een inrit in de Bourcetstraat ter hoogte van huisnummer 25. Naar aanleiding van deze aanvraag heeft Mobiliteit en Parkeren Antwerpen (MPA) de situatie onderzocht. MPA stelt voor om te opteren voor markeringen aan de inrit van de aanvrager. Rechts van de inrit ter hoogte van huisnummer 25 wordt een verdrijvingsvlak aangebracht.
Het college keurt het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Bourcetstraat in het district Berchem goed, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in het college van 15 oktober 2021 (jaarnummer 8368).
Het college keurt goed dat het aanvullend reglement ter kennisname wordt overgemaakt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.