Omwille van herhaaldelijk parkeren tussen de inrit naar de parking van Albert Heijn en de laad- en loskade van Albert Heijn wordt er een verdrijvingsvlak aangebracht tussen de twee inritten. Als hier een wagen geparkeerd staat, wordt de draaicirkel voor vrachtwagens beperkt waardoor indraaien voor laden en lossen moeilijk wordt. Ook wordt het zicht op aankomend verkeer belemmerd voor klanten die de parking willen verlaten.
De huidige laad- en loszone die wordt gebruikt voor Lidl zal ingekort worden tot tegenover huisnummer 63.
De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende verkeersreglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid om te beslissen over aanvullende verkeersreglementen wordt gedelegeerd aan het college.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans neemt af met één plaats van maandag tot en met zaterdag van 11.00u tot 7.00u en op zondag.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Het college keurt het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Sint-Bartholomeusstraat in het district Merksem goed, ter vervanging van het aanvullend reglement dat goedgekeurd werd door het college op 10 februari 2023 (jaarnummer 823).
Het college keurt goed dat het aanvullend reglement ter kennisname wordt overgemaakt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.