Terug
Gepubliceerd op 17/07/2023

2023_CBS_04938 - Bestek GAC_2022_02320. Raamovereenkomst voor gebruikersonderzoeksbureaus - Selectie en bestek - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 14/07/2023 - 09:00 digitaal - contact: Tania Stremersch / bz_besluitvorming_mailbox@antwerpen.be
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Bart De Wever, burgemeester; Tom Meeuws, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur
2023_CBS_04938 - Bestek GAC_2022_02320. Raamovereenkomst voor gebruikersonderzoeksbureaus - Selectie en bestek - Goedkeuring 2023_CBS_04938 - Bestek GAC_2022_02320. Raamovereenkomst voor gebruikersonderzoeksbureaus - Selectie en bestek - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor gebruikersonderzoeksbureaus werd niet-openbare procedure GAC_2022_02320 uitgeschreven. Op 28 maart 2023 ontving de aanbestedende overheid de aanvragen tot deelneming.

De namen van de kandidaten worden vertrouwelijk gehouden tot aan de gunning van de opdracht, om te vermijden dat afspraken tussen de ondernemingen onderling de normale mededingingsvoorwaarden kunnen vertekenen.

Juridische grond

In toepassing van artikel 37, §5 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid de in artikel 37, §2, tweede lid bepaalde termijn van ten minste 30 dagen voor ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7 bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.

In toepassing van artikel 66, §1, 2° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, ziet de aanbestedende overheid erop toe dat de offerte afkomstig is van een inschrijver waaraan de toegang tot de opdracht niet is ontzegd op grond van de uitsluitingsgronden en die voldoet aan de door de aanbestedende overheid vastgestelde selectiecriteria en, in voorkomend geval, de niet-discriminerende regels en criteria inzake de beperking van het aantal aan de selectiecriteria beantwoordende kandidaten.

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

Artikel 56, §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.

Argumentatie

Selectie

Er werd een gemotiveerd selectieverslag opgemaakt dat als bijlage bij dit besluit wordt gevoegd.

Bestek

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:

  • perceel 1 (Leidend strategisch en uitvoerend bureau):
    • kwaliteit organisatie, visie en aanpak op een totaal van 25 punten;
    • kwaliteit case 1a op een totaal van 15 punten;
    • kwaliteit case 1b op een totaal van 15 punten;
    • kwaliteit case 1c op een totaal van 15 punten;
    • prijs op een totaal van 30 punten;
  • perceel 2 (Uitvoerende bureaus):
    • kwaliteit organisatie, visie en aanpak op een totaal van 20 punten;
    • kwaliteit case 2 op een totaal van 50 punten;
    • prijs op een totaal van 30 punten;
  • perceel 3 (Datadriven bureau):
    • kwaliteit organisatie, visie en aanpak op een totaal van 20 punten;
    • kwaliteit case 3a op een totaal van 25 punten;
    • kwaliteit case 3b op een totaal van 25 punten;
    • prijs op een totaal van 30 punten.

Algemene financiƫle opmerkingen

Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt de selectie van de kandidaten goed voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor gebruikersonderzoeksbureaus, op basis van selectieleidraad GAC_2022_02320.

Artikel 2

Het college keurt bestek GAC_2022_02320 voor de raamovereenkomst voor gebruikersonderzoeksbureaus goed en keurt goed dat de stad voor deze opdracht optreedt als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen.

Artikel 3

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving

Bedrag

Boekingsadres

Bestelbon

Raamovereenkomst voor gebruikersonderzoeksbureaus


budgetplaats: diverse
budgetpositie: 613
functiegebied: diverse
subsidie: SUB_NR
fonds:INTERN
begrotingsprogramma: diverse
budgetperiode: 2300, 2400, 2500, 2600, 2700

met orderbons




Bijlagen

  • 02320_bestek.pdf
  • 02320_Bijkomende bijlagen_toelichtingen.pdf
  • 02320_cases_1a_1b_1c_voor_perceel1.pdf
  • 02320_case_voor_perceel2.pdf
  • 02320_cases_3a_3b_voor_perceel3.pdf
  • 02320_bijlage1_voor_case3b_strategische_Briefing_Winkelzondagen2023.pdf
  • 02320_bijlage2_voor_case3b_Mediabriefing_Winkelzondag_2023.pdf
  • 02320_bijlage3_voor_case3b_reporting_online_winkelzondagen_maart_juni_2023.pdf
  • 02320_bijlage4_voor_case3b_StadAnwerpen_Reco_Winkelzondagen2023.pdf
  • 02320_inventaris.xlsx