Het district ontving volgende inkomende brieven en hun bijlagen:
Nummer | Datum Ontvangst | Ontvanger | Afzender | Onderwerp |
ME_2023_IP_12 | 2 mei 2023 | Districtscollege Merksem
| Agentschap binnenlands bestuur - Afdeling Lokale Organisatie en Werking | antwoord Agentschap Binnenlands Bestuur op Klacht - verwijderen motie van agenda districtsraad 16 februari 2023 |
ME_2023_IP_13 | 2 mei 2023 | Districtscollege Merksem | Agentschap binnenlands bestuur - Afdeling Lokale Organisatie en Werking | antwoord Agentschap Binnenlands Bestuur op Klacht - weigeren tussenkomsten vanuit de districtsraad |
Artikel 290 van het Decreet lokaal bestuur bepaalt dat alle briefwisseling aan de gemeente wordt geacht te zijn gericht aan het college van burgemeester en schepenen. Er wordt een register aangelegd van alle ingaande en uitgaande briefwisseling, van welke aard ook. Dit artikel is ook van toepassing op de districten.
Artikel 146 van het Decreet lokaal bestuur bepaalt dat de artikelen 326 tot en met 335 betreffende het bestuurlijk toezicht van toepassing zijn op de besluiten van de districtsbesturen.
Het districtssecretariaat registreert alle inkomende en uitgaande briefwisseling van het district. De districtssecretaris zorgt voor een correcte opvolging en beantwoording van de briefwisseling.
Volgens het decreet lokaal bestuur moeten alle besluiten en opmerkingen van de toezichthoudende overheid ter kennis worden gebracht op de eerstvolgende vergadering van de districtsraad.
De districtsraad neemt kennis van de inkomende brief, klacht - verwijderen motie van de agenda van de districtsraad - vernietiging, van het Agentschap Binnenlands Bestuur.
De districtsraad neemt kennis van de inkomende brief, klacht - weigeren tussenkomsten vanuit de districtsraad, van het Agentschap Binnenlands Bestuur.