Omwille van herhaaldelijk parkeren tussen de inrit naar de parking van Albert Heijn en de laad- en loskade van Albert Heijn wordt er een verdrijvingsvlak aangebracht tussen de twee inritten. Als hier een wagen geparkeerd staat, wordt de draaicirkel voor vrachtwagens beperkt waardoor indraaien voor laden en lossen moeilijk wordt. Ook wordt het zicht op aankomend verkeer belemmerd voor klanten die de parking willen verlaten.
De huidige laad- en loszone die wordt gebruikt voor Lidl zal ingekort worden tot tegenover huisnummer 63.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4464) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans neemt af met één plaats van maandag tot en met zaterdag van 11.00u tot 7.00u en op zondag.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
De districtsraad geeft gunstig advies over het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Sint-Bartholomeusstraat in district Merksem, ter vervanging van het aanvullend reglement dat goedgekeurd werd door het college op 10 februari 2023 (jaarnummer 823).