De huidige raamovereenkomst voor de aankoop en levering van beroeps-, werk- en veiligheidskledij en persoonlijke beschermingsmiddelen is reeds verlopen. Daarom is het aangewezen een nieuwe raamovereenkomst hiervoor af te sluiten. Financiën/Aankoop stelt voor om voor deze opdracht een mededingingsprocedure met onderhandeling SO2024_2555 uit te schrijven.
De looptijd van deze raamovereenkomst bedraagt 4 jaar en omvat de aankoop van beroeps-, werk- en veiligheidskledij en persoonlijke beschermingsmiddelen.
Deze opdracht is opgedeeld in 4 percelen:
Werk-, beroeps- en veiligheidskledij
Doelgroep: Dienst Technisch Onderhoud + alle opleidingen van AGSO excl. horeca
Persoonlijke Beschermingsmiddelen
Doelgroep: Dienst Technisch Onderhoud + alle opleidingen van AGSO excl. horeca
Kledij en PBM
Doelgroep: opleidingen horeca
Kledij en PBM
Doelgroep: schoonmaakpersoneel
In toepassing van artikel 38, §1, 1°, c) van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht gegund worden bij mededingingsprocedure met onderhandeling omdat de opdracht niet kan worden gegund zonder voorafgaande onderhandelingen wegens specifieke omstandigheden die verband houden met de aard, de complexiteit of de juridische en financiële voorwaarden of wegens de daaraan verbonden risico’s.
Overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten mag de aanbestedende overheid selectiecriteria als voorwaarde voor deelname opleggen aan de kandidaten of inschrijvers.
Raad van bestuur conform aankoopprocedures en goedkeuringsmatrix van het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen.
Motivatie voor de mededigingsprocedure met onderhandeling:
Het is voor de aanbestedende overheid onmogelijk om bij de opmaak van de opdrachtdocumenten een exacte omschrijving te geven van alle werk-, beroeps- en veiligheidskledij en persoonlijke beschermingsmiddelen voor de komende 4 jaar. De complexiteit maakt het noodzakelijk om met de inschrijvers te onderhandelen over de wijze waarop er snel kan ingespeeld worden op de behoefte, de wijze van bestellen en de prijssetting.
Fase 1 van de MMO: de algemene oproep tot kandidaten
Financiën/Aankoop zal de aankondiging van de opdracht bekend maken. Hiertoe werd selectieleidraad SO2024_2555 uitgeschreven. Elke ondernemer kan een aanvraag tot deelneming indienen door verstrekking van de door de aanbestedende overheid gevraagde informatie voor de selectie. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van de economische en financiële draagkracht én van de technische en beroepsbekwaamheid. De aanbestedende overheid zal nagaan of de kandidaat voldoet aan de volgende selectie-eisen:
Economische en financiële draagkracht
1. De kandidaat moet een minimale totale jaaromzet van de laatste 3 boekjaren aantonen (hoogte afhankelijk van het perceel).
2. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor de financiële - economische draagkracht van de inschrijver te beoordelen aan de hand van de jaarrekeningen.
Technische en beroepsbekwaamheid van de kandidaat
De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende bekwaam is om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de inschrijver wordt beoordeeld aan de hand van een controleerbare referentielijst met minimum 3 referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten.
De opdrachten waarop de voormelde referenties betrekking hebben, werden uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar en hebben afzonderlijk een minimale waarde (afhankelijk van perceel).
Voor elke referentieopdracht in de lijst worden volgende vermeldingen bijgevoegd:
Enkel de geselecteerde kandidaten zullen uitgenodigd worden tot het indienen van een offerte. Zij ontvangen dan het bestek. Financiën/Aankoop legt op dat moment de selectie van de kandidaten en het bestek ter goedkeuring voor aan de raad van bestuur.
Fase 2: het indienen van de offerte
In een volgende fase zullen de geselecteerde kandidaten uit de eerste fase, op basis van bestek SO2024_2555, een eerste offerte kunnen indienen. Deze vormt de basis voor eventuele verdere onderhandelingen.
Sinds de realisatie van Opti-Aankoop wordt er extra ingezet op de betrokkenheid van de klant(en). Voor de opmaak van deze overheidsopdracht werden medewerkers van VP, IDBP en FD en een aantal TA’s geconsulteerd.
Taak | Verantwoordelijke | Timing |
Publicatie selectieleidraad via eProcurement | Financiën/Aankoop | Na vrijgave beslissing raad van bestuur |