Op 26 januari 2024 keurde de raad van bestuur de start van een openbare procedure goed voor het sluiten van een raamovereenkomst voor Externe Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk (SO2024_2552) en het bijhorende bestek goed (2024_RVBAGSO_00005).
Deze opdracht werd gepubliceerd op 30 januari 2024. Voorafgaand aan de opening van de offertes stelde een potentiële inschrijver een vraag waaruit bleek dat de voorziene ingangsdatum van de nieuwe raamovereenkomst moet worden aangepast van 1 juli 2024 naar 1 januari 2025.
Gelet op bovenstaande is een rechtzetting aan het bestek van deze opdracht noodzakelijk.
Artikel II.3-13 van de Codex over het Welzijn op het Werk bepaalt dat de overeenkomst met een externe dienst voor preventie en bescherming op het werk enkel kan eindigen op 31 december met een opzeggingstermijn van minstens 6 maanden.
Artikel 9 van het KB plaatsing van 18 april 2017 regelt rechtzettingen bij de publicatie van een overheidsopdracht
Raad van bestuur conform aankoopprocedures en goedkeuringsmatrix van het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen.
De Codex over Welzijn op het Werk bepaalt dat een overeenkomst met een Externe Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk van onbepaalde duur dient te zijn, met naleving van een opzeggingstermijn ten minste 6 maanden die aanvangt op de eerste dag van de maand die volgt op deze waarin de opzegging werd gegeven en die eindigt op 31 december van, al naargelang het geval, het lopende of volgende kalenderjaar.
De nieuwe raamovereenkomst kan dus pas ingaan op 1 januari 2025. De voorziene ingangsdatum was in de opdrachtdocumenten voorzien op 1 juli 2024 en dient te worden rechtgezet.
De facturatie wordt gedaan middels een voorschotfactuur en op het einde van het jaar volgt er een afrekeningsfactuur. Dit werd toegevoegd in het bestek.
De regelgeving laat een rechtzetting in de opdrachtdocumenten voorafgaand aan de opening van de offertes toe. De opening van de offertes was voorzien op vrijdag 1 maart 2024. De uiterste datum voor ontvangst van de offertes zal worden verdaagd conform de termijnen uit de regelgeving.
Het bestek met rechtzetting wordt als bijlage bij dit besluit gevoegd.
Taak | Verantwoordelijke | Timing |
Publicatie rechtzetting overheidsopdracht via e-Procurement | Financiën/Aankoop | Na vrijgave beslissing raad van bestuur |