Het districtssecretariaat ontving op 5 januari 2024 een antwoord van het college op de motie van de districtsraad (zitting van 20 november 2023, jaarnummer 92) betreffende fietsdiefstallen en de beveiligde fietsenstalling aan het Centraal Station.
Artikel 290 van het decreet lokaal bestuur bepaalt dat alle briefwisseling aan de gemeente wordt geacht te zijn gericht aan het college van burgemeester en schepenen. Behalve bij andersluidende beslissing van de gemeenteraad wordt de briefwisseling verstuurd naar het gemeentehuis. Er wordt een register aangelegd van alle ingaande en uitgaande briefwisseling, van welke aard ook. Ingevolge artikel 132 van het Decreet Lokaal Bestuur is dit artikel ook van toepassing op de districten.
Artikel 26 van het reglement bestuurlijke organisatie stad en OCMW Antwerpen bepaalt dat districtsadviezen binnen een termijn van 40 werkdagen worden beantwoord door het college van burgemeester en schepenen, overeenkomstig de Wet betreffende de uitdrukkelijke motivering van de bestuurshandelingen.
Het districtssecretariaat registreert alle inkomende en uitgaande briefwisseling van het district. De districtssecretaris zorgt voor een correcte opvolging en beantwoording van de briefwisseling.
De districtsraad neemt kennis van het antwoord van het college van burgemeester en schepenen op het advies van 20 november 2023 betreffende fietsdiefstallen en beveiligde fietsenstalling aan het Centraal Station.