De Lange Dijkstraat in district Antwerpen:
De eigenaar van de handelszaak die gevestigd is op nummer 23 vraagt om de bestaande laad- en loszone te herpositioneren in functie van een terras. Het aanvullend verkeersreglement wordt eveneens geactualiseerd. De Lange Dijkstraat werd immers in 2018 heringericht als fietsstraat, gebaseerd op de ruimtelijke inrichting die door de proefopstelling van 2013 werd onderzocht. De kruispunten werden compacter ingericht en van plateaus voorzien.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4464) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
De districtsraad geeft gunstig advies over het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Lange Dijkstraat in district Antwerpen, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd door de gemeenteraad van 18 september 2006 (jaarnummer 2021).