Op 31 maart 2014 (jaarnummer 186) keurde de gemeenteraad de meest recente versie van een algemeen wedstrijdreglement goed. Tot op heden wordt hier in wedstrijden die kaderen in marketing- en communicatie-acties regelmatig naar verwezen. De tekst is echter niet meer in lijn met de meest recente privacywetgeving.
Voor andere wedstrijden wordt steeds met een apart reglement gewerkt die ter goedkeuring voorgelegd wordt aan de gemeenteraad. De uitwerking van een nieuw algemeen wedstrijdreglement biedt de opportuniteit om dit efficiƫnter te organiseren.
Artikel 41 lid 2 punt 2 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 bepaalt dat het vaststellen van andere gemeentelijke reglementen dan die over personeelsaangelegenheden niet aan het college van burgemeester en schepenen kunnen worden toevertrouwd.
Het nieuw algemeen wedstrijdreglement is in lijn met de privacywetgeving en zal gepubliceerd worden op antwerpen.be. Als er een nieuwe wedstrijd wordt uitgeschreven kan er steeds verwezen worden naar dit algemeen reglement voor de reguliere informatie.
Bijkomend omvat de tekst in het reglement volgende variabelen:
Deze variabelen dienen voor elke wedstrijd op een wedstrijdpagina op een stedelijke website vermeld te worden, met verwijzing naar het algemeen reglement op antwerpen.be.
De gemeenteraad keurt het algemeen wedstrijdreglement goed.
De gemeenteraad geeft opdracht aan:
Dienst | Taak |
OS | Publicatie van het algemeen wedstrijdreglement op de website www.antwerpen.be |
OS | Interne communicatie over de correcte toepassing van het algemeen wedstrijdreglement naar alle stadsmedewerkers |