Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.
Projectnummer: | OMV_2023137370 |
Gegevens van de aanvrager: | BV EVELUTION met als adres Heide 119 te 3800 Sint-Truiden |
Gegevens van de exploitant: | BV EVELUTION (0792983116) met als adres Heide 119 te 3800 Sint-Truiden |
Ligging van het project: | Noorderlaan 75 te 2030 Antwerpen |
Kadastrale percelen: | afdeling 7 sectie G nr. 1569C2 |
waarvan: |
|
- 20231019-0013 | afdeling 7 sectie G nr. 1569C2 (Evelution) |
Vergunningsplichten: | stedenbouwkundige handelingen, exploitatie van ingedeelde inrichtingen of activiteiten |
Voorwerp van de aanvraag: | wijzigen van de functie (blok A) van autostock naar een evenementhal (onder andere karting), het voorzien van nieuwe raamopeningen (niveau +2) en het exploiteren van deze hal |
Omschrijving stedenbouwkundige handelingen
Relevante voorgeschiedenis
- 23/06/2023: voorwaardelijke vergunning (OMV_2022150221) voor het omvormen van een gedeelte van de showroom naar kantoor in functie van de gemengde bedrijvigheid en het doorvoeren van wijzigingen aan het bouwvolume, de gevels en de inrichting van het perceel;
- 23/04/2021: vergunning (OMV_2021001637) voor het verbouwen en exploiteren van een inrichting voor de inspectie van aangevoerde auto’s met wasplaats en carrosseriewerkplaats;
- 28/08/2020: vergunning (OMV_2020073484) voor het bouwen van een autohelling aan een bestaand industriegebouw;
- 25/10/2018: vergunning (OMV_2018038297) voor het herinrichten van de voortuinstrook;
- 03/02/2003: overtreding (200378) voor het oprichten, in stand houden en gebruiken van 2 verlichte publiciteitspanelen niettegenstaande weigering AN5/2002/B/0521 van 18/12/2002;
- 18/12/2002: weigering (20022626) voor het plaatsen van twee verlichte publiciteitspanelen;
- 20/11/2002: vergunning (20021227) voor het bouwen van autohellingen in een bestaande industriehal. (vergunning vervallen);
- 06/01/1994: vergunning (1994153) voor het uitbreiden van een magazijn – 20/07/1993;
- 02/05/1980: vergunning (198081027) voor uitbreidingen plant II.
Vergunde toestand
- functie:
- bouwvolume:
- gevelafwerking:
- inrichting:
Bestaande toestand
- blok A: in uitvoering volgens vergunning OMV_2021001637, met uitzondering van 2de verdieping;
- blokken B en C maken geen deel uit van de aanvraag.
Nieuwe toestand
- de aanvraag heeft enkel betrekking op blok A;
- functie:
- bouwvolume:
- gevelafwerking:
Inhoud van de aanvraag
- wijzigen van functies industrie en bedrijvigheid naar dagrecreatie met aanvullende functie dancing, restaurant en café van 2de verdieping van blok A;
- wijzigen van de voorgevel;
- doorvoeren van interne constructieve werken.
Omschrijving ingedeelde inrichtingen of activiteiten
Voorgeschiedenis
Op 23 april 2021 werd aan Belcar een vergunning verleend voor het verbouwen van de voormalige GM-site en gemengde bedrijvigheid te ontplooien (OMV_2021001637). In het gebouwencomplex wordt de exploitatie van een verkoopruimte voor auto’s met aansluitend een was-, carrosserie- en onderhoudswerkplaats voorzien. Deze ingedeelde inrichtingen ressorteren onder meldingsplichtige activiteiten.
Inhoud van de aanvraag
Voorliggende aanvraag betreft aanpassingen en wijzigingen aan de activiteiten op de Beerens-site.
Aangevraagde rubriek(en)
Aangevraagde rubriek(en) Evelution
Rubriek | Omschrijving | Gevraagd voor |
3.2.2°a) | het lozen van meer dan 600 m³/jaar huishoudelijk afvalwater, niet afkomstig van woongelegenheden, wanneer het lozingspunt gelegen is in een centraal gebied en/of een collectief geoptimaliseerd en individueel te optimaliseren buitengebied en/of buiten het zoneringsplan; | 975,00 m³/jaar |
15.1.1° | al dan niet overdekte ruimte voor het stallen van 3 tot en met 25 motorvoertuigen of aanhangwagens, die geen personenwagens, bromfietsen, motorfietsen of spoorvoertuigen zijn; | 3 voertuigen |
15.2. | andere werkplaatsen voor het nazicht, het herstellen en het onderhouden van motorvoertuigen (met inbegrip van carrosseriewerkzaamheden) dan de werkplaatsen, vermeld in rubriek 15.3; | 1 werkplaats |
16.3.2°a) | koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioningsinstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW; | 81,10 kW |
17.4. | opslagplaatsen voor gevaarlijke vloeistoffen en vaste stoffen, met uitzondering van deze vermeld onder rubriek 48, in verpakkingen met een inhoudsvermogen van maximaal 30 liter of 30 kg, voor zover de maximale opslag begrepen is tussen 50 kg of 50 liter en 5.000 kg of 5.000 liter; | 1.000,00 liter |
32.2.2° | schouwburgen, variététheaters, andere zalen voor sportmanifestaties dan de zalen, vermeld in punt 3°, polyvalente zalen en feestzalen met een speelruimte; | polyvalente zalen |
Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.
Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:
Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.
Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:
Adviezen
Externe adviezen
Adviesinstantie | Datum advies gevraagd | Datum advies ontvangen | Advies |
Agentschap Wegen en Verkeer - District Antwerpen | 4 december 2023 | 20 december 2023 | Voorwaardelijk gunstig |
Aquafin | 4 december 2023 | Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag |
|
Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken - ASTRID | 4 december 2023 | 19 december 2023 | Voorwaardelijk gunstig |
Haven van Antwerpen - Brugge (Port of Antwerp - Bruges) - Terreinen | 4 december 2023 | 13 december 2023 | Voorwaardelijk gunstig |
Hulpverleningszone Brandweer zone Antwerpen | 4 december 2023 | 3 januari 2024 | Voorwaardelijk gunstig |
Hulpverleningszone Brandweer zone Antwerpen | 12 december 2023 | 3 januari 2024 | Voorwaardelijk gunstig |
Infrabel Antwerpen, Limburg, Vlaams Brabant | 4 december 2023 | 15 december 2023 | Geen bezwaar |
Politiezone Antwerpen/ Verkeerspolitie | advies gevraagd op 4 december 2023 | 15 december 2023 | Geen bezwaar |
Departement Omgeving - Dienst VR | 5 januari 2024 | 24 januari 2024 | Gunstig |
Vlaamse Vervoermaatschappij - De Lijn | 4 december 2023 | 7 december 2023 | Gunstig |
Interne adviezen
Adviesinstantie | Datum advies gevraagd | Datum advies |
Ondernemen en Stadsmarketing/ Business en Innovatie | 4 december 2023 | 13 december 2023 |
Ondernemen en Stadsmarketing/ Klantencontacten en Dienstverlening/ Loket Thema Wonen - huisnummering | 4 december 2023 | 7 december 2023 |
Ondernemen en Stadsmarketing/ Visit Antwerpen | 4 december 2023 | 12 december 2023 |
Stadsontwikkeling/ Mobiliteit | 4 december 2023 | 15 december 2023 |
Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen
Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen
Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.
Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening zeehavengebied Antwerpen, goedgekeurd op 30 april 2013. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zone: gebied voor zeehaven- en watergebonden bedrijven.
Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan RUP contactzone Noorderlaan, goedgekeurd op 14 december 2020. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zone: artikel 1: zone voor gemengde functies (ge1).
(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Gemeentelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP's) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'.)
De aanvraag ligt niet in een verkaveling.
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het ruimtelijk uitvoeringsplan.
Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater).
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.
- Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de verordening toegankelijkheid.
Algemene bouwverordeningen
- Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgend(e) punt(en):
elke verblijfsruimte dient openingen te hebben voor de toetreding van daglicht en zicht. Dit is niet het geval bij de afwasruimte;
Sectorale regelgeving
- MER-screening:
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving besluit de toegevoegde project-MER-screeningsnota dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn. De nota wordt aanvaard.
- Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).
Het project is gelegen in een zone met een kleine pluviale overstromingskans (T1000) onder toekomstig (2050) klimaat (score B).
Voor het project is geen fluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).
Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.
(Kijk de score van uw project na op (https://www.waterinfo.be/informatieplicht)
- Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.
- Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is van toepassing op de aanvraag. De aanvraag is hiermee in overeenstemming.
Omgevingstoets
Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening
Beoordeling afwijkingen van de voorschriften
De aanvraag wijkt af van artikel 24 van de bouwcode (Minimale lichtinval en minimale luchttoevoer). Gezien de beperkte verblijfstijd in deze ruimte kan met toepassing van artikel 3 van de bouwcode een afwijking worden toegestaan.
Functionele inpasbaarheid
Het perceel van de aanvraag is gelegen in het RUP Contactzone Noorderlaan, zone gemengde functies (Ge 1) onder de bestemming “Grootschalige leisure”. Het voorwerp van aanvraag omvat een functiewijziging naar indoorkarting (NVO 9.170 m²) en een horecazone met recreatieve activiteiten zoals bijlwerpen, minigolf, darts, pool en karaoke (NVO 2.948 m²) wat functioneel inpasbaar is in de omgeving.
Er werd advies ingewonnen bij de stedelijke dienst Business en Innovatie. Vanuit deze dienst werd een voorwaardelijk gunstig advies afgeleverd, met volgende opmerking:
“De aanvraag omvat de functiewijziging van een deel van een industrieel gebouw naar een recreatieve functie inzonderheid karting. Deze functiewijziging is mogelijk op basis van de voorschriften van het geldende ruimtelijk uitvoeringsplan.
Het hoofddeel van de recreatie is een karting met daarnaast een aanvulling van reca functies.
Vanuit de beleidsnota ruimtelijke economie is een selectieve verweving mogelijk op bedrijventerrein met (luidruchtige) recreatieve voorzieningen (karting).
Voor de reca functies is het mogelijk wel belangrijk dat er een beperking komt op het geluidsniveau voor elektronisch versterkte muziek om te vermijden dat dit voor overlast zou zorgen door festiviteiten.”
Schaal - ruimtegebruik – bouwdichtheid
Vanuit stedenbouwkundig oogpunt kan ingestemd worden met het volume en het programma zoals voorgesteld. Het voorgestelde project wordt inpandig voorzien in een parkeergarage met beperkte structurele handelingen. Het aangevraagde project is in overeenstemming met de goede ruimtelijke ordening van de plaats.
Visueel-vormelijke elementen
De aanvraag bevat het wijzigen of toevoegen van raamopeningen in noord-, oost- en zuidgevel ter hoogte van de verdieping waar de functiewijziging plaatsvindt. Het buitenschrijnwerk wordt, in aansluiting met het bestaande, uitgevoerd in zwart grijs aluminium. Deze wijzigingen gebeuren in functie van de interne aanpassingen en zijn visueel inpasbaar in de omgeving.
Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen
Het advies van het Agentschap Wegen en Verkeer is als voorwaardelijk gunstig opgeladen in het Omgevingsloket. Naast de algemene voorwaarden wordt ook volgende voorwaarde opgelegd: “Een mobiliteitsstudie moet uitgevoerd worden om de impact van de aanvraag te onderzoeken omdat het bijgevoegde MOBER dateert uit 2020 en niet handelt over de voorliggende aanvraag.”
Het maken van een mobiliteitsstudie nadat de beslissing zal zijn genomen door het college heeft geen meerwaarde voor voorliggende omgevingsvergunning waardoor deze voorwaarde niet wordt toegevoegd.
De bijgevoegde voorwaarden van Port of Antwerp-Bruges moeten nageleefd worden.
De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.
Het advies van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken – Astrid wordt toegevoegd aan de vergunning en dient strikt nageleefd te worden.
Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)
Het algemene principe is dat een omgevingsvergunningsaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien. Dit is het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).
De parkeer- en stallingsnormen uit de tabel van artikel 30 van de bouwcode, herzien op 1 maart 2018, dienen te worden nageleefd bij nieuwbouw, herbouw, verbouwing, functiewijziging, volume-uitbreiding en wijzigen van het aantal wooneenheden. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.
Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 307 parkeerplaatsen.
De parkeerbehoefte wordt bepaald op basis van het aantal personen dat tegelijk aanwezig is op een piekmoment. Voor de karting en horeca samen zijn dat 768 personen. De horeca heeft 200 zitplaatsen en op de karting zijn tegelijk 160 personen actief (rijden of wachten). De overige personen zijn er op piekmomenten, zijn toeschouwers of personeel. We gaan ervan uit dat 80% van de bezoekers en het personeel met de auto komt, en met 2 inzittenden per auto. De parkeerbehoefte bij een maximale bezetting is dan 307 (768 personen x 80% / 2 = 307,2)
De werkelijke parkeerbehoefte is 307. |
De plannen voorzien in 328 nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen. Er zijn 328 vergunde parkeerplaatsen op het terrein, waarvan 234 de parkeerbehoefte invullen van de bestaande functies, en een ‘overschot’ van 94 plaatsen. Afhankelijk van de periode heeft deze nieuwe functie meer of minder parkeerplaatsen nodig.
Buiten de kantooruren zijn er geen bezoekers en medewerkers van de kantoren en kan de volledige parking van 328 plaatsen gebruikt worden. Binnen de kantooruren is de bezetting van de karting en horeca ongeveer 20%, en is er een parkeerbehoefte van 61 plaatsen. Aangezien er een overtal is van 94 plaatsen op de bestaande parking, volstaat dit voor de karting. |
Het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen is toereikend. |
Fietsvoorzieningen:
Er wordt verwacht dat 10% van de bezoekers en personeel met de fiets zal komen.
Bij een piekmoment met 768 aanwezigen, zijn er 77 fietsenstallingen nodig.
Er zijn 178 fietsenstallingen verspreid op het terrein.
Buiten de kantooruren zijn alle fietsenstallingen beschikbaar voor de karting. De fietsenstalling met 84 plaatsen langs de noordzijde nabij de ingang kan best gebruikt worden.
Tijdens de kantooruren zijn de fietsenstallingen grotendeels in gebruik voor de bestaande kantoren.
Er worden 15 extra fietsenstallingen geplaatst om deze momenten op te vangen.
Laden en lossen:
Laden en lossen gebeurt op eigen terrein via de Vosseschijnstraat.
Toetsing van aanvaardbaarheid van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten op het vlak van hinder en risico's voor de mens en het milieu
Voorliggende aanvraag betreft wijzigingen op de 2de verdieping van de Beerens-site aan de Noorderlaan te Antwerpen. Het compartiment aan de oostzijde wordt omgevormd tot een evenementenhal met als hoofdactiviteit karting. De evenementenhal omvat eveneens een horecazone voorzien van een restaurant, zitgelegenheid en allerlei recreatieve activiteiten waaronder een biljartspel, karaoke, mini golf en darting. De totale bezettingsgraad van de evenementenhal zal beperkt zijn tot 768 personen.
De karts worden elektrisch aangedreven. Naargelang het niveau van de piloten zullen op het circuit maximaal 40 karts tegelijk rijden. Dit getal daalt voor piloten met een beperkte of geen ervaring tot maximaal 14 rijtuigen.
De inrichting beschikt over:
• 70 karts voor volwassenen;
• 2 duo karts;
• 8 kinderkarts.
Aansluitend aan de kartzone wordt er een en herstel- en onderhoudswerkplaats voorzien.
Milieutechnisch is e-karting niet ingedeeld als hinderlijke inrichting of activiteit. Bijgevolg zijn enkel de ondersteunende activiteiten voorwerp van de aanvraag of melding.
De beoogde activiteiten zijn alle meldingsplichtig en niet verboden.
Advies aan het college
Advies over de stedenbouwkundige handelingen
Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.
Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden
1. Een vetafscheider dient voorzien te worden zoals is opgenomen in artikel 44 (vet- en olieafscheiders) van de bouwcode.
2. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.
3. Het advies van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken – Astrid dient nageleefd te worden. Er moet binnen het volledige project ASTRID indoordekking aanwezig zijn.
4. De bijgevoegde voorwaarden van Port of Antwerp-Bruges moeten nageleefd worden.
Advies over de ingedeelde inrichtingen of activiteiten
Aan het college wordt gunstig advies gegeven om de gemelde ingedeelde inrichtingen of activiteiten te akteren.
Geadviseerde rubriek(en)
Rubriek | Omschrijving | Geadviseerd voor |
3.2.2°a) | het lozen van meer dan 600 m³/jaar huishoudelijk afvalwater, niet afkomstig van woongelegenheden, wanneer het lozingspunt gelegen is in een centraal gebied en/of een collectief geoptimaliseerd en individueel te optimaliseren buitengebied en/of buiten het zoneringsplan; | 975,00 m³/jaar |
15.1.1° | al dan niet overdekte ruimte voor het stallen van 3 tot en met 25 motorvoertuigen of aanhangwagens, die geen personenwagens, bromfietsen, motorfietsen of spoorvoertuigen zijn; | 3 voertuigen |
15.2. | andere werkplaatsen voor het nazicht, het herstellen en het onderhouden van motorvoertuigen (met inbegrip van carrosseriewerkzaamheden) dan de werkplaatsen, vermeld in rubriek 15.3; | 1 werkplaats |
16.3.2°a) | koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioningsinstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW; | 81,10 kW |
17.4. | opslagplaatsen voor gevaarlijke vloeistoffen en vaste stoffen, met uitzondering van deze vermeld onder rubriek 48, in verpakkingen met een inhoudsvermogen van maximaal 30 liter of 30 kg, voor zover de maximale opslag begrepen is tussen 50 kg of 50 liter en 5.000 kg of 5.000 liter; | 1.000,00 liter |
32.2.2° | schouwburgen, variététheaters, andere zalen voor sportmanifestaties dan de zalen, vermeld in punt 3°, polyvalente zalen en feestzalen met een speelruimte; | polyvalente zalen |
Procedurestap | Datum |
Indiening aanvraag | 6 november 2023 |
Volledig en ontvankelijk | 4 december 2023 |
Start openbaar onderzoek | geen |
Einde openbaar onderzoek | geen |
Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen | geen |
Uiterste beslissingsdatum zonder noodbesluit | 2 februari 2024
|
Uiterste beslissingsdatum met noodbesluit | 3 maart 2024 |
Verslag GOA | 13 februari 2024 |
Naam GOA | Bieke Geypens en Gerd Cryns |
Er zijn geen aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, die om hun standpunt gevraagd moesten worden.
Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.
Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:
Algemene voorwaarden
De algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.
Stedenbouwkundige voorwaarden
1. Een vetafscheider dient voorzien te worden zoals is opgenomen in artikel 44 (vet- en olieafscheiders) van de bouwcode.
2. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.
3. Het advies van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken – Astrid dient nageleefd te worden. Er moet binnen het volledige project ASTRID indoordekking aanwezig zijn.
4. De bijgevoegde voorwaarden van Port of Antwerp-Bruges moeten nageleefd worden.
Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.
De vergunning omvat thans volgende rubriek(en):
Rubriek | Omschrijving | Gecoördineerd |
3.2.2°a) | het lozen van meer dan 600 m³/jaar huishoudelijk afvalwater, niet afkomstig van woongelegenheden, wanneer het lozingspunt gelegen is in een centraal gebied en/of een collectief geoptimaliseerd en individueel te optimaliseren buitengebied en/of buiten het zoneringsplan; | 975,00 m³/jaar |
15.1.1° | al dan niet overdekte ruimte voor het stallen van 3 tot en met 25 motorvoertuigen of aanhangwagens, die geen personenwagens, bromfietsen, motorfietsen of spoorvoertuigen zijn; | 3 voertuigen |
15.2. | andere werkplaatsen voor het nazicht, het herstellen en het onderhouden van motorvoertuigen (met inbegrip van carrosseriewerkzaamheden) dan de werkplaatsen, vermeld in rubriek 15.3; | 1 werkplaats |
16.3.2°a) | koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioningsinstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW; | 81,10 kW |
17.4. | opslagplaatsen voor gevaarlijke vloeistoffen en vaste stoffen, met uitzondering van deze vermeld onder rubriek 48, in verpakkingen met een inhoudsvermogen van maximaal 30 liter of 30 kg, voor zover de maximale opslag begrepen is tussen 50 kg of 50 liter en 5.000 kg of 5.000 liter; | 1.000,00 liter |
32.2.2° | schouwburgen, variététheaters, andere zalen voor sportmanifestaties dan de zalen, vermeld in punt 3°, polyvalente zalen en feestzalen met een speelruimte; | polyvalente zalen |