Terug
Gepubliceerd op 29/01/2024

2024_CBS_00502 - Omgevingsvergunning - OMV_2023115233. Malagastraat - Hamburgstraat. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 26/01/2024 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2024_CBS_00502 - Omgevingsvergunning - OMV_2023115233. Malagastraat - Hamburgstraat. District Antwerpen - Goedkeuring 2024_CBS_00502 - Omgevingsvergunning - OMV_2023115233. Malagastraat - Hamburgstraat. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2023115233

Gegevens van de aanvrager:

NV PR Haven van Antwerpen - Brugge met als adres Zaha Hadidplein 1 te 2030 Antwerpen

Ligging van het project:

Malagastraat en Hamburgstraat te Antwerpen

Kadastrale percelen:

afdeling 7 sectie G nr. 1680/3

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

aanleg fietspad

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

Relevante voorgeschiedenis

-      20/09/2010: gemeenteraadsbeslissing voor de overdracht van de Hamburgstraat, Haïfastraat, Bremenstraat, Rangoonstraat en Korte Wielenstraat aan het Havenbedrijf Antwerpen.

 

Bestaande toestand

-      De Malagastraat is een asfaltweg en heeft een breedte van 16,75 meter. Langs de noordzijde loopt een breed voetpad. Langs de zuidzijde van de rijweg wordt een strook waterdoorlatende verharding gebruikt voor dwarsparkeren.

-      De Hamburgstraat is een asfaltweg en heeft een breedte van 10 meter. Langs weerszijden zijn er voetpaden en stroken voor langsparkeren aangelegd.

 

Nieuwe toestand

-      Langs de Malagastraat en Hamburgstraat wordt een vrijliggend dubbelrichtingsfietspad aangelegd. In de Malagastraat wordt het fietspad aangelegd ten zuiden van de rijbaan. Ter hoogte van de aansluiting met de Hamburgstraat wordt een oversteekplaats voorzien waardoor het fietspad ten westen van de Hamburgstraat komt te liggen.

-      Het fietspad heeft een breedte van 2,5 meter.


Inhoud van de aanvraag

-          Aanleggen van verharding;

-          Wijzigen van waterdoorlatende verharding.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Agentschap Wegen en Verkeer - District Antwerpen

14 december 2023

8 januari 2024

Voorwaardelijk gunstig

Fluxys

14 december 2023

4 januari 2024

Voorwaardelijk gunstig

Infrabel Antwerpen, Limburg, Vlaams Brabant

14 december 2023

10 januari 2024

Voorwaardelijk gunstig

Inovyn Dienst Pipeline

14 december 2023

5 januari 2024

Voorwaardelijk gunstig

Politiezone Antwerpen/ Verkeerspolitie

 

22 december 2023

Voorwaardelijk gunstig

Water-link

14 december 2023

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

 

 

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

13 december 2023

10 januari 2024

 

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het goed is gelegen in het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan Afbakening zeehavengebied Antwerpen (Besluit van de Vlaamse regering van 30 april 2013), binnen de afbakeningslijn.

De gebieden binnen de afbakeningslijn behoren tot het zeehavengebied Antwerpen.

Met uitzondering van de deelgebieden waarvoor in dit plan voorschriften werden vastgelegd, blijven de op het ogenblik van de vaststelling van dit plan bestaande bestemmings- en inrichtingsvoorschriften onverminderd van toepassing.

 

De Malagastraat is volgens voornoemd gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan bestemd als Gebied voor zeehaven- en watergebonden bedrijven.

Zulk gebied is bestemd om te functioneren als Vlaams havengebied als onderdeel van de haven van Antwerpen. Het is bestemd voor zeehavengebonden en zeehavengerelateerde industriële en logistieke activiteiten en distributie-, opslag- en overslagactiviteiten die gebruikmaken van en aangewezen zijn op de zeehaveninfrastructuur.

Alle handelingen die nodig of nuttig zijn voor de realisatie van de bestemming en voor de exploitatie van de haven en de bedrijven zijn toegelaten.

Daartoe worden ook de volgende werken, handelingen, voorzieningen, en wijzigingen gerekend:

- de aanleg en het onderhoud van infrastructuur die nodig is voor de toegankelijkheid of voor verbindingen langs de waterzijde en langs de landszijde;

- het laguneren of op een andere wijze bergen of verwerken van baggerspecie.

Daarnaast is de ontwikkeling, het herstel en de instandhouding van tijdelijke ecologische infrastructuur toegelaten.

In het gebied zijn eveneens gebouwen of lokalen voor bewakingspersoneel toegelaten.

In het gebied zijn kantoorgebouwen niet toegelaten, tenzij ze noodzakelijk zijn voor en een inherent onderdeel zijn van de exploitatie van haven en industriële activiteiten. De bestaande kantoorgebouwen kunnen behouden blijven binnen het bestaande bouwvolume op het moment van definitieve vaststelling van dit gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan. Uitbreidingen zijn niet toegelaten.

 

De Hamburgstraat is volgens hetzelfde GRUP bestemd als Grensgebied met het grootstedelijk gebied – omgeving Noorderlaan. Het gebied is bestemd voor zeehaven- en watergebonden bedrijven zoals omschreven in lid 1 van artikel R1. en voor de bestaande bedrijven of activiteiten die aanwezig zijn in dit gebied op het moment van definitieve vaststelling van dit gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan.

De bestaande bedrijven of activiteiten kunnen blijven bestaan tot de stopzetting. De handelingen die nodig zijn om een bestaand bedrijf of activiteit te bestendigen zijn toegelaten voor zover zij beperkt zijn tot het behoud binnen het bestaande bouwvolume op het moment van definitieve vaststelling van dit gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan. Andere verbouwingen of uitbreidingen zijn niet toegelaten. In het gebied zijn kantoorgebouwen niet toegelaten, tenzij ze noodzakelijk zijn voor en een inherent onderdeel zijn van de exploitatie van haven- en industriële activiteiten. De bestaande kantoorgebouwen kunnen behouden blijven binnen het bestaande bouwvolume op het moment van definitieve vaststelling van dit gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan. Uitbreidingen zijn niet toegelaten.

 

De aanvraag dient beoordeeld te worden aan de hand van de voorschriften van het ruimtelijk uitvoeringsplan.

De aanvraag is in overeenstemming met de bestemming en de voorschriften van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan.

 

Voor een straal van 500 meter rond de aanvraag is het voormelde GRUP tevens van toepassing. Grotendeels geldt hier eveneens het bestemmingsvoorschrift Gebied voor zeehaven- en watergebonden bedrijven en Grensgebied met het grootstedelijk gebied – omgeving Noorderlaan. De Noorderlaan heeft als bestemming Gebied voor verkeers- en vervoersinfrastructuur. Parallel met de Noorderlaan loopt een overdruk met als aanduiding Leidingstraat.

Het Albertdok en 3e Havendok ten zuiden van de aanvraag hebben als bestemming Gebied voor waterweginfrastructuur.

 

Ten noorden van de Noorderlaan bevindt zich de grens van het afgebakende zeehavengebied. Buiten de afbakeningslijn is het gewestplan Antwerpen nog van toepassing met als bestemmingen Bestaande autosnelweg voor de A12 en Bufferzones. Het woongebied Rozemaai is gelegen op circa 390 meter.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

Hemelwater: het besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater, tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010 tot bepaling van stedenbouwkundige handelingen waarvoor geen omgevingsvergunning nodig is en tot opheffing van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater.

De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag daar de verharding wordt aangelegd op openbaar domein. Door de aanleg van het vrijliggende fietspad wordt netto onthard, waarbij een groene berm gecreëerd wordt tussen fietspad en rijbaan. Het fietspad (met dwarsverkanting) watert af naar deze berm, waardoor wel voldaan wordt aan de uitgangsprincipes van de hemelwaterverordening.

 

Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).

De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Sectorale regelgeving

MER-screening:

Bij de beslissing over de volledig- en ontvankelijkheid is beslist dat de aanvraag geen betrekking heeft op een project als vermeld in bijlage I, II of III van het besluit van de Vlaamse Regering van 10 december 2004 houdende vaststelling van de categorieën van projecten, onderworpen aan milieueffectrapportage (milieueffectrapport). Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

 

Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).

Het voorliggende project is geheel gelegen in een zone waarvoor de Vlaamse Milieumaatschappij aangewezen is als waterbeheerder maar een advies is voor voorliggende aanvraag niet vereist.

Het project is zowel gelegen in een zone met een kleine pluviale overstromingskans (T1000) onder toekomstig (2050) klimaat (score B) als in een zone met een middelgrote pluviale overstromingskans (T100) onder huidig klimaat (score D).

 

Voor het project is geen fluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).

Het project is niet gelegen in een signaalgebied.

 

Na onderzoek blijkt echter dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.

 

Omgevingstoets

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

Functionele inpasbaarheid

Het Havenbedrijf Antwerpen-Brugge wenst mee te werken aan de ambitie om meer mensen op de fiets te krijgen als vervoersmiddel voor woon-werkverkeer. Om dit te bewerkstelligen, is het van belang dat de fietsinfrastructuur goed en veilig is en verder wordt uitgebouwd. Daarvoor is een masterplan ‘fietspaden haven Antwerpen’ opgemaakt waarin de bestaande situatie wordt geïnventariseerd en een oplijsting wordt gemaakt van de knelpunten en missing links.

 

Voorliggende aanvraag betreft de aanleg van een vrijliggend dubbelrichtingsfietspad langs de Malagastraat en Hamburgstraat. De vergunningsplichtige werken omvatten:

- Het voorzien van nieuwe verharding met een totale lengte van circa 470 meter en een breedte van circa 2,5 meter langs de zuidzijde van de Malagastraat voor de aanleg van een dubbelrichtingsfietspad. Het fietspad is met 2,5 meter minder breed dan de standaard 3 meter vanwege de beperkte beschikbare ruimte maar is voor deze locatie wel te verantwoorden aangezien het hier vooral gaat om bestemmingsverkeer naar de lokale bedrijven. Door het fietspad aan de zuidzijde aan te leggen worden kruisingen met de inritten van deze bedrijven ten noorden van de Malagastraat vermeden. Ter hoogte van de bocht naar de Hamburgstraat wordt een oversteekplaats voorzien zodat fietsers kunnen oversteken naar het fietspad dat aan de westzijde van de Hamburgstraat wordt aangelegd. Ook hier geeft dit de minste conflictsituaties met gemotoriseerd verkeer.

- Het fietspad wordt gescheiden van de rijbaan door een onverharde berm met een breedte van 1 meter. De parkeerplaatsen ten zuiden van de Malagastraat en ten westen van de Hamburgstraat worden verwijderd in functie van het fietspad omdat het Havenbedrijf parkeren op openbaar domein niet wilt bestendigen.

 

Aangezien met de aanvraag de verbetering van de fietsinfrastructuur in het havengebied wordt bewerkstelligd, is het project functioneel inpasbaar.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De aanvraag is verenigbaar met de ruimtelijke context van het havengebied waarbinnen deze aanvraag is gesitueerd.

 

Visueel-vormelijke elementen

Het fietspad wordt aangelegd in zwarte asfaltverharding die wordt ingesloten door betonnen kantstroken. Ter hoogte van in- en/of uitritten wordt een rode slemlaag aangebracht met bijhorende markering.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Vanwege de nabijheid van de gewestweg Noorderlaan werd het advies ingewonnen van het Agentschap Wegen en Verkeer. Het advies van het Agentschap Wegen en Verkeer is als voorwaardelijk gunstig opgeladen in het omgevingsloket, maar het is een gunstig advies zonder voorwaarden. Er wordt voor de uitvoering van de vergunning enkel verwezen naar de algemene aandachtspunten voor gewestwegen. Om die reden kunnen geen voorwaarden uit dit advies overgenomen worden.

 

Vanwege de nabijheid van spoorwegen, werd het advies ingewonnen van Infrabel nv. Zij brachten een voorwaardelijk gunstig advies uit. Deze voorwaarden worden beschouwd als uitvoeringsmodaliteiten en kunnen aan de vergunning worden gehecht.

 

Wegens de situering van de aanvraag in de directe nabijheid van pijpleidingen werd tevens het advies ingewonnen van de beheerders van deze leidingen.

De voorwaarden uit deze adviezen, gericht op het vrijwaren van de integriteit van omgevende infrastructuren, met het oog op de beperking van de hinder van de geplande werkzaamheden en met het oog op de veiligheid, kunnen integraal aan deze vergunning worden gehecht.

 

Wegens de nabijheid van een waterleiding werd advies gevraagd aan Water-link. Zij hebben echter geen tijdig advies uitgebracht. De aanvrager is wettelijk verplicht om voor de start van de werken een klip-klim melding uit te voeren.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Voorliggende aanvraag genereert geen bijkomende automobiliteit. Bestaande parkeerplaatsen op openbaar domein worden wel verwijderd in functie van de nieuwe fietsvoorzieningen om parkeren op openbaar domein niet te bestendigen. Naburige bedrijven krijgen de mogelijkheid om ruimte ten noorden van de Malagastraat bijkomend in concessie te nemen en deze ruimte te benutten om extra parkeergelegenheid op eigen terrein te creëren. Voorliggende aanvraag kadert in de herinrichting van de Malagastraat (maakt echter geen deel uit van deze vergunningsaanvraag daar de werken voor de herinrichting vrijgesteld zijn van vergunningsplicht).

 

Advies werd gevraagd aan de verkeerspolitie en de dienst mobiliteit van de stad Antwerpen. Zij brachten beiden een voorwaardelijk gunstig advies uit met volgende gelijkaardige opmerkingen:

-      De onverharde berm zal over een afstand van 40 meter bestaan uit grasdallen om te verhinderen dat zwaar verkeer dat vanuit de uitrit de rijbaan opdraait in de berm zou wegzakken indien deze zou worden overreden. Dit kan aanleiding geven tot foutief gebruik. Bovendien dient te worden vermeden dat bij dergelijke manoeuvres van voertuigen de veiligheid van fietsers op het fietspad in het gedrang komt. Het is wenselijk om ter hoogte van deze grasdallen bijkomende veiligheidsmaatregelen voor de fietsers te nemen.

-      Zoals vermeld in de verantwoordingsnota wordt het fietspad ter hoogte van de inritten voorzien van een rode slemlaag met bijhorende markering (dubbele pijlen) en haaientanden aan de inritten. Dit ontbreekt op het inplantingsplan. Ook ter hoogte van de fietsoversteekplaats dienen er haaientanden te worden aangebracht om fietsers erop te wijzen dat zij geen voorrang hebben. Omwille van de positionering van de fietsoversteek in een bocht dient deze voldoende te worden gesignaleerd, niet alleen voor de fietser door markeringen aan te brengen maar ook voor het gemotoriseerd verkeer door deze oversteekplaats aan te kondigen.

-      Verder dient over de volledige lengte van het fietspad een asmarkering voorzien te worden om aan te geven dat dit een dubbelrichtingsfietspad is.

-      Met het oog op de oversteekbaarheid van fietsers op deze as, is er buiten de fietsoversteekplaats slechts één mogelijkheid om het fietspad te verlaten. Gezien de aanwezigheid van meerdere bedrijven in de Malagastraat en het feit dat het fietspad hoofdzakelijk zal worden gebruikt door bestemmingsverkeer voor deze bedrijven, is het wenselijk om hierin extra te voorzien. De fietsers dienen aan de hand van markeringen erop te worden gewezen dat zij bij het verlaten van het fietspad geen voorrang hebben op het overige verkeer.

Deze voorwaarden moeten worden gelezen als een uitvoeringsmodaliteit en kunnen worden overgenomen in de vergunning.

 

Advies aan het college

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. Ter hoogte van de onverharde berm waar grasdallen worden aangelegd, dienen bijkomende veiligheidsmaatregelen voor de fietsers genomen te worden in de vorm van een fysieke barrière om het overrijden van het fietspad te voorkomen.

2. De markeringen zoals vermeld in de verantwoordingsnota (de rode slemlaag met bijhorende markering (dubbele pijlen) en haaientanden aan de inritten) dienen effectief uitgevoerd te worden. Ook ter hoogte van de fietsoversteekplaats dienen er haaientanden te worden aangebracht om fietsers erop te wijzen dat zij geen voorrang hebben. Verder dient over de volledige lengte van het fietspad een asmarkering voorzien te worden om aan te geven dat dit een dubbelrichtingsfietspad is.

3. Er dienen extra oversteekplaatsen voorzien te worden bij de zijdelingse straten en bij de toegangen tot de bedrijven. De fietsers dienen aan de hand van markeringen erop te worden gewezen dat zij bij het verlaten van het fietspad geen voorrang hebben op het overige verkeer.

4. Er dient te worden voldaan aan de voorwaarden uit het advies van Fluxys nv

5. Er dient te worden voldaan aan de voorwaarden uit het advies van Inovyn nv.

6. Er dient te worden voldaan aan de voorwaarden uit het advies van Infrabel nv.

7. In de Hamburgstraat, ter hoogte van de twee parkingtoegangen, dient het asfalt van het fietspad drempelloos door te lopen tot tegen de rijbaan, de boordsteen dient hier onderbroken te worden.

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

4 oktober 2023

Volledig en ontvankelijk

13 december 2023

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen

geen

Uiterste beslissingsdatum zonder noodbesluit

11 februari 2024

 

Uiterste beslissingsdatum met noodbesluit

12 maart 2024

Verslag GOA

19 januari 2024

Naam GOA

Katrine Leemans

 

Onderzoek

Er zijn geen aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, die om hun standpunt gevraagd moesten worden.

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. Ter hoogte van de onverharde berm waar grasdallen worden aangelegd, dienen bijkomende veiligheidsmaatregelen voor de fietsers genomen te worden in de vorm van een fysieke barrière om het overrijden van het fietspad te voorkomen.

2. De markeringen zoals vermeld in de verantwoordingsnota (de rode slemlaag met bijhorende markering (dubbele pijlen) en haaientanden aan de inritten) dienen effectief uitgevoerd te worden. Ook ter hoogte van de fietsoversteekplaats dienen er haaientanden te worden aangebracht om fietsers erop te wijzen dat zij geen voorrang hebben. Verder dient over de volledige lengte van het fietspad een asmarkering voorzien te worden om aan te geven dat dit een dubbelrichtingsfietspad is.

3. Er dienen extra oversteekplaatsen voorzien te worden bij de zijdelingse straten en bij de toegangen tot de bedrijven. De fietsers dienen aan de hand van markeringen erop te worden gewezen dat zij bij het verlaten van het fietspad geen voorrang hebben op het overige verkeer.

4. Er dient te worden voldaan aan de voorwaarden uit het advies van Fluxys nv

5. Er dient te worden voldaan aan de voorwaarden uit het advies van Inovyn nv.

6. Er dient te worden voldaan aan de voorwaarden uit het advies van Infrabel nv.

7. In de Hamburgstraat, ter hoogte van de twee parkingtoegangen, dient het asfalt van het fietspad drempelloos door te lopen tot tegen de rijbaan, de boordsteen dient hier onderbroken te worden.

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.