Op 21 januari 2022 (jaarnummer 512) keurde het college de gunning van perceel 1 van de raamovereenkomst voor de planning en aankoop van mediaruimte voor de groep Antwerpen goed aan Mediabrands Belgium nv.
Op 2 juni 2023 (jaarnummer 3711 ) keurde het college de organisatie van Smaakmeesters 2023 goed.
Op 26 mei 2023 (jaarnummer 3570) keurde het college de kandidatuur bidding Michelin Star Revelation 2024 goed.
Op 8 december 2023 (jaargang 8824) keurde het college de partnerovereenkomst Michelin Star Revelation 2024 goed.
Op 27 november 2023 (jaarnummer 712) keurde de gemeenteraad de zevende aanpassing aan het meerjarenplan 2020 -2025 goed.
Artikel 43 §4 Wet inzake overheidsopdrachten 2016 stelt dat als er een raamovereenkomst met één enkele ondernemer wordt gesloten, worden de op die raamovereenkomst gebaseerde opdrachten gegund volgens de in de raamovereenkomst gestelde voorwaarden. Voor de gunning van dergelijke opdrachten kunnen de aanbestedende overheden de ondernemer die partij is bij de raamovereenkomst, schriftelijk raadplegen en hem, indien nodig, verzoeken zijn offerte aan te vullen.
Artikel 56 §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Naar aanleiding van het event "Michelin Star Revelation" dat plaatsvindt op 26 februari 2024 in Antwerpen wil de stad Antwerpen Smaakmeesters Deluxe organiseren. Smaakmeesters Deluxe heeft als doel Antwerpse restaurants uit het hogere segment in de aandacht te brengen als innoverend en kwaliteitsvol. De stad Antwerpen zet in op het versterken van ondernemerschap en het tonen van talent (zowel op het vlak van creatie als ondernemerschap). Een strategische communicatie en marketing vervullen een cruciale rol om de stad Antwerpen nationaal en internationaal te promoten als een innovatieve en creatieve bestemming met een onderscheidend vermogen. Dit versterkt op haar beurt de lokale economie en beeldvorming. Smaakmeesters zijn horecaondernemers die dit vakmanschap voorop zetten. Zij kunnen met een sterk verhaal laten zien welke meerwaarde ze creëren in de stad Antwerpen.
Van maandag 12 februari tot en met zondag 3 maart 2024 vindt de 2de editie van het evenement Smaakmeesters Deluxe plaats. Restaurants bieden gedurende drie weken lunches aan een voordeeltarief aan voor een groot publiek.
Om een brede doelgroep aan te spreken voor het concept, de organisatie en de promotie werd in samenspraak met Mediabrands Belgium nv gekozen voor Mediahuis waar onder meer Gazet van Antwerpen, ATV en Ads&Data deel van uitmaken.
Om de Antwerpse horeca in de kijker te zetten en het event te promoten heeft Mediahuis tevens een Smaakmeesters Deluxe-campagne uitgewerkt die vanaf 26 januari 2024 wordt uitgerold in Gazet van Antwerpen, ATV, De Standaard en online.
De aankoop van het mediaplan en de organisatie van Smaakmeesters, op basis van bestek GAC_2021_01729, perceel 1, gebeurt via het raamcontract met Mediabrands Belgium nv, goedgekeurd in collegezitting van 21 januari 2022 (jaarnummer 512).
De promotiecampagne en de organisatie van het event is een project van de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing. De media- aankoop en organisatie bedraagt
43.967,48 EUR inclusief BTW.
Het college keurt de organisatie van het ondernemers- en publieksevenement Smaakmeesters Deluxe van 12 februari tot 3 maart 2024 goed.
Het college keurt de vastlegging en uitbetaling aan Mediabrands Belgium nv, Ildefonse Vandammestraat 5/7, 1560 Hoeilaart met ondernemingsnummer 0430415229 voor 43.967,48 EUR inclusief BTW voor de aankoop van het mediaplan en de organisatie van Smaakmeesters Deluxe 2024 goed.
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
MEDIABRANDS BELGIUM NV | 43.967,48 EUR inclusief btw | budgetplaats: 5315400000 budgetpositie: 6141 functiegebied: 2LWS010303A00000 subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma:2SA060500 budgetperiode: 2400 | 4005594128
|