Terug
Gepubliceerd op 05/03/2024

2024_CBS_01771 - Bestek GAC_2022_02476. Raamovereenkomst voor de levering van kantoormeubilair (inclusief wisselstukken) - Bekrachtiging errata en gunning - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 01/03/2024 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tatjana Scheck, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2024_CBS_01771 - Bestek GAC_2022_02476. Raamovereenkomst voor de levering van kantoormeubilair (inclusief wisselstukken) - Bekrachtiging errata en gunning - Goedkeuring 2024_CBS_01771 - Bestek GAC_2022_02476. Raamovereenkomst voor de levering van kantoormeubilair (inclusief wisselstukken) - Bekrachtiging errata en gunning - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Voor de raamovereenkomst voor de levering van kantoormeubilair (inclusief wisselstukken) werd openbare procedure GAC_2022_02476 uitgeschreven. Op 8 november 2023 dienden de volgende firma’s een offerte in:

  • Ahrend NV, Romboutsstraat 9 te 1932 Zaventem, met ondernemingsnummer 0477.720.743;
  • BM Kantoor & Projectmeubelen BV, Wijmeriestraat 15 te 8790 Waregem, met ondernemingsnummer 0476.527.940;
  • De buroinrichter BV, Stationsstraat 52 te 9220 Hamme, met ondernemingsnummer 0778.793.006;
  • PAMI NV, Industrielaan 20 te 3900 Pelt, met ondernemingsnummer 0434.820.019;
  • Profice Furniture NV, Bredabaan 378 te 2930 Brasschaat, met ondernemingsnummer 0457.528.709.

Tijdens de bekendmakingstermijn werden naar aanleiding van vragen van geïnteresseerde ondernemers een aantal wijzigingen aangebracht aan het bestek bij wijze van rechtzettingsberichten.

Juridische grond

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria.

In toepassing van artikel 66, §1, 2° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, ziet de aanbestedende overheid erop toe dat de offerte afkomstig is van een inschrijver waaraan de toegang tot de opdracht niet is ontzegd op grond van de uitsluitingsgronden en die voldoet aan de door de aanbestedende overheid vastgestelde selectiecriteria en, in voorkomend geval, de niet-discriminerende regels en criteria inzake de beperking van het aantal aan de selectiecriteria beantwoordende kandidaten.

In toepassing van artikel 83 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten samen gelezen met artikel 76 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, onderzoekt de aanbestedende overheid de regelmatigheid van de offertes.

In toepassing van artikel 34, §1 en §2 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, verbetert de aanbestedende overheid de rekenfouten en de zuiver materiële fouten in de offertes, zonder aansprakelijk te zijn voor de niet ontdekte fouten.

In toepassing van artikel 35 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, onderwerpt de aanbestedende overheid de ingediende offertes aan een prijs- of kostenonderzoek.

Indien uit het prijs- of kostenonderzoek blijkt dat er prijzen of kosten worden aangeboden die abnormaal laag of hoog lijken, voert de aanbestedende overheid, in toepassing van artikel 36 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, een prijzen- of kostenbevraging van deze laatste uit. Bij de prijzen- of kostenbevraging verzoekt de aanbestedende overheid de inschrijver om de nodige schriftelijke verantwoording over de samenstelling van de abnormaal geachte prijs of kost te verstrekken binnen een termijn van twaalf dagen, tenzij de uitnodiging een langere termijn bepaalt, alsook om de schriftelijke verantwoordingen over te maken inzake de eerbiediging van de wettelijke verplichtingen die van toepassing zijn in de domeinen van het sociaal, arbeids- en milieurecht, met inbegrip van de verplichtingen die van toepassing zijn op het vlak van welzijn, lonen en sociale zekerheid.

In toepassing van artikel 86, §2 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, kan de aanbestedende overheid, wanneer een inschrijver voor een willekeurige post van de inventaris geen prijs heeft vermeld, hetzij de offerte als onregelmatig weren, hetzij ze behouden door de leemte aan te vullen volgens de in deze paragraaf voorgeschreven regels.

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.

Argumentatie

Er werd een gemotiveerd gunningsverslag opgemaakt dat als bijlage bij dit besluit wordt gevoegd.

Inzake de kwalitatieve selectie werden alle inschrijvers betrouwbaar en geschikt bevonden.

De offertes van de volgende inschrijvers werden onregelmatig bevonden:

  • De buroinrichter BV;
  • Profice Furniture NV. 

De overgebleven offertes werden als volgt beoordeeld en definitief gerangschikt:

Naam

(1)

(2)

(3)

(4)

(5)

(6)

Totaal

Ahrend NV

29,60

23,00

16,50

24,00

10,00

10,00

113,10

PAMI NV

27,95

23,00

18,00

22,50

5,00

4,73

101,18

BM Kantoor & Projectmeubelen BV

28,89

22,00

11,00

21,50

10,00

2,58

95,97

(1) Prijs op 30 punten

(2) Technische kwaliteit op 25 punten

(3) Duurzaamheid , transport en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) op 20 punten

(4) Kwaliteit van de dienstverlening op 25 punten

(5) Praktische uitwerking fictieve bestelling op 10 punten

(6) Prijs fictieve bestelling, zoals uiteengezet in criterium 5 op 10 punten

Algemene financiële opmerkingen

Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.

Deze overeenkomst voorziet in de aankoop van divers kantoormeubilair. Deze kosten worden afgerekend op investeringskredieten. Naast de aankoop van divers kantoormeubilair wordt ook in een wisselstukkencontract voorzien voor een periode van 10 jaar vanaf de betreffende aankoop (dit is de gemiddelde economische levensduur van dergelijke producten). Deze uitgaven worden verrekend op exploitatiekredieten.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college bekrachtigt de errata aan het bestek GAC_2022_02476 voor de raamovereenkomst voor de levering van kantoormeubilair (inclusief wisselstukken).

Artikel 2

Het college keurt de gunning goed voor de raamovereenkomst voor de levering van kantoormeubilair (inclusief wisselstukken), op basis van bestek GAC_2022_02476, aan:

  1. Ahrend NV, Romboutsstraat 9 te 1932 Zaventem, met ondernemingsnummer 0477.720.743;
  2. PAMI NV, Industrielaan 20 te 3900 Pelt, met ondernemingsnummer 0434.820.019;
  3. BM Kantoor & Projectmeubelen BV, Wijmeriestraat 15 te 8790 Waregem, met ondernemingsnummer 0476.527.940.

Artikel 3

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
Raamovereenkomst voor de levering van kantoormeubilair (inclusief wisselstukken) - aankoop meubilair
  budgetplaats: diverse
budgetpositie: 240
functiegebied: diverse
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: diverse
budgetperiode: 2400, 2500, 2600, 2700, 2800, 2900, 3000, 3100 en 3200
met orderbons
Raamovereenkomst voor de levering van kantoormeubilair (inclusief wisselstukken) - aankoop wisselstukken


budgetplaats: diverse
budgetpositie: 6141
functiegebied: diverse
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: diverse
budgetperiode: 2400, 2500, 2600, 2700, 2800, 2900, 3000, 3100, 3200, 3300, 3400, 3500, 3600, 3700, 3800, 3900, 4000, 4100 en 4200
met orderbons

Bijlagen

  • 2022_02476_20231010_bestek_erratum_1.pdf
  • 2022_02476_20231010_bijlage_2_erratum_1.xlsx
  • 2022_02476_20231016_bestek_erratum_2.pdf
  • 2022_02476_20231023_bestek_erratum_3.pdf
  • 2022_02476_20231023_bijlage_2_erratum_2.xlsx
  • 2022_02476_20240301_gunningsverslag.pdf