De overeenkomst omvat de levering, plaatsing en nazorg van afvalcontainers met tag in de stad Antwerpen. Het voorzien van een website met klantenportaal en infolijn maakt eveneens deel uit van deze opdracht.
De inzameling van het afval aangeboden in de afvalcontainers die deel uitmaken van dit bestek wordt uitgevoerd door de Stad Antwerpen en maakt dan ook geen deel uit van deze opdracht.
Het versturen van betalingsuitnodigingen, facturatie en debiteurenbeheer zal uitgevoerd worden door de stad Antwerpen. Door middel van gegevensuitwisseling moet het mogelijk zijn om hiervoor een geautomatiseerd proces op te zetten. De stad Antwerpen staat eveneens in voor de inning van de ontvangsten.
In toepassing van artikel 38, §1, eerste lid, 1°, c) van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht gegund worden bij mededingingsprocedure met onderhandeling omdat de opdracht niet kan worden gegund zonder voorafgaande onderhandelingen wegens specifieke omstandigheden die verband houden met de aard, de complexiteit of de juridische en financiële voorwaarden of wegens de daaraan verbonden risico’s.
In toepassing van artikel 38, §3, derde lid, laatste zin van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en met verwijzing naar artikel 37, §5, kan de aanbestedende overheid de in artikel 38, §3, derde lid bepaalde termijn van ten minste 30 dagen voor ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7 bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.
Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.
In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.
Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.
motivatie mededingingsprocedure met onderhandeling
Gezien de zeer omvangrijke en langlopende aard van deze opdracht die zeer gespecialiseerde diensten en leveringen omvat. De aanbestedende overheid motiveert de keuze van procedure als volgt:
selectiecriteria
De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende bekwaam is om deze opdracht tot een goed einde te brengen.
De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van minimaal 2 referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten (leveren van containers en de nazorg) refererend naar het voorwerp van de opdracht. De opdrachten waarop de voormelde referenties betrekking hebben, werden uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar, en hebben gezamenlijk een waarde van minimaal 1.000.000 euro (exclusief btw).
De inschrijver beschikt minimaal over 3 jaar ervaring in het leveren van afvalcontainers en levert op jaarbasis minimaal 10.000 containers, waarvan 1.000 uitgerust met sloten.
De inschrijver beschikt over ervaring met betrekking tot de nazorg:
De ervaring met betrekking tot de nazorg moet aangetoond worden aan de hand van referenties van gelijkwaardige opdrachten in de laatste 3 jaar voorafgaand aan de bekendmaking van deze selectieprocedure. De gevraagde ervaring wordt aangetoond door elke kandidaat of elk lid van het samenwerkingsverband.
De vereiste referenties tonen aan dat de kandidaat vertrouwd is met en voldoende ervaring heeft met de nazorg van afvalinzameling met weging (diftarprojecten).
Hiervoor bezorgt hij een beschrijving van 2 projecten die in de voorbije 3 jaar werden opgestart of momenteel lopende zijn. De volgende gegevens dienen per referentieproject ter beoordeling ter beschikking gesteld worden:
De vermoedelijke looptijd van de overeenkomst bedraagt 8 jaar, omwille van de grote investeringskost van de containers en het daarbij horende klantenportaal.
Het college keurt selectieleidraad GAC_2024_03023 voor de uitrol en nazorg afvalcontainers met tag goed en keurt eveneens goed dat
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Uitrol en nazorg afvalcontainers met tag | budgetplaats: 5378000000 budgetpositie: 6141 en 61419 functiegebied: 2WNS040302A00000 subsidie: SUB_NR fonds: Intern begrotingsprogramma:SA050300 budgetperiode: 2500, 2600, 2700, 2800, 2900, 3000, 3100, 3200 en 3300 | met orderbons
|