Op 2 december 2005 (jaarnummer 13877) en op 5 juli 2013 (jaarnummer 6821) keurde het college het model voor legitimatiekaarten goed en de categorieën van medewerkers waarvoor deze aangemaakt mogen worden. De lay-out, categorieën en procedure die hierin zijn opgenomen, zijn verouderd.
Het managementteam besliste daarom op 19 mei 2021 (jaarnummer 69) om een plan van aanpak goed te keuren om een nieuwe werkwijze uit te werken van aflevering en opvolging van legitimatiekaarten.
Op 21 februari 2024 (jaarnummer 20) nam het managementteam kennis van de nieuwe werkwijze.
In het verleden werd de werkwijze vervolgens goedgekeurd door het college. Dit is momenteel niet meer het geval, omdat deze bevoegdheid volgens artikel 1§2 van titel 6.5 van de rechtspositieregeling nu toekomt aan het managementteam. Daarom werd de nieuwe werkwijze nogmaals aan het managementteam voorgelegd ter goedkeuring op 13 maart 2024 (jaarnummer 31).
Aangezien de vorige procedures met betrekking tot legitimatiekaarten door het college werden goedgekeurd, wordt de nieuwe procedure voor de volledigheid ter kennisname aan het college voorgelegd.
Het is bovendien wenselijk om de eerdere besluiten die het college nam en niet meer van toepassing zijn, op te heffen. Het betreft het besluit van 2 december 2005 (jaarnummer 13877) en het besluit van 5 juli 2013 (jaarnummer 6821).
Het college neemt kennis van het besluit van het managementteam van 13 maart 2024 (jaarnummer 31) betreffende de nieuwe werkwijze voor legitimatiekaarten.
Het college beslist om de besluiten van 2 december 2005 (jaarnummer 13877) en 5 juli 2013 (jaarnummer 6821) op te heffen.