Terug
Gepubliceerd op 02/04/2024

2024_CBS_02632 - Omgevingsvergunning - OMV_2023156547. Filip Wiliotstraat ZN. District Berchem - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 29/03/2024 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tatjana Scheck, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2024_CBS_02632 - Omgevingsvergunning - OMV_2023156547. Filip Wiliotstraat ZN. District Berchem - Goedkeuring 2024_CBS_02632 - Omgevingsvergunning - OMV_2023156547. Filip Wiliotstraat ZN. District Berchem - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2023156547

Gegevens van de aanvrager:

NV TotalEnergies Marketing Belgium met als contactadres Anspachlaan 1 bus 2 te 1000 Brussel

Ligging van het project:

Filip Williotstraat ZN te 2600 Antwerpen

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

plaatsen van een nieuwe prefab hoogspanningscabine, herinrichten van een gedeelte van de bestaande parking, het plaatsen van laadpalen en de nodige beschermingspalen en het plaatsen van een informatiebord

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          20/11/2015: vergunning (20152063) voor bestatingswerken Filip Williotstraat ter hoogte van huisnummers 9-11;

-          05/06/2015: vergunning (2015802) voor het vellen van 7 bomen op het openbaar domein voor de heraanleg van een plein.

 

Vergunde toestand en bestaande toestand

-          functie:

  • openbare parking (gemeenschapsvoorziening);

-          inrichting:

  • plein en straat met groenzones en auto- en fietsstalplaatsen;
  • 13 parkeerplaatsen gelegen in het deel van de parking dat onderdeel uitmaakt van de aanvraag.

 

Nieuwe toestand

-          functie: 

  • openbare parking (gemeenschapsvoorziening);

-          inrichting:

  • plein en straat met groenzones en auto- en fietsstalplaatsen;
  • 12 parkeerplaatsen, waarvan 8 voorzien van elektrisch laadpunt, gelegen in het deel van de parking dat onderdeel uitmaakt van de aanvraag;
  • 4 elektrische laadpalen;
  • HS cabine met een oppervlakte van 14 m2:
    • gevelbekleding met verticale houten latten;
    • buitenschrijnwerk in donkergrijze aluminium;
    • voorzien van groendak;
  • bijkomende waterdoorlatende verharding met een oppervlakte van 33 m2;
  • informatiebord.

Inhoud van de aanvraag

-          herinrichten van 13 parkeerplaatsen tot 12 parkeerplaatsen;

-          plaatsen van 4 elektrische laadpalen met een vermogen van 180 kW (90 kW x 2);

-          plaatsen van een HS cabine met een vermogen van 800 kVA;

-          aanleggen van nieuwe waterdoorlatende verhardingen;

-          plaatsen van een informatiebord.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Hulpverleningszone Brandweer zone Antwerpen

12 januari 2024

15 januari 2024

Voorwaardelijk gunstig

Politiezone Antwerpen/ Verkeerspolitie

 

22 januari 2024

Geen advies

 

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Stadsbeheer/ Groen en Begraafplaatsen

12 januari 2024

15 januari 2024

Stadsontwikkeling/ Beheer en Operaties

12 januari 2024

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

12 januari 2024

27 maart 2024

Stadsontwikkeling/ Omgeving/ Vergunningen Milieu

12 januari 2024

17 januari 2024

Stadsontwikkeling/ Omgeving/ Water

12 januari 2024

29 januari 2024

Stadsontwikkeling/ Publieke Ruimte

12 januari 2024

30 januari 2024

 

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied in de stedelijke agglomeratie van Antwerpen, dit is het gedeelte van de stad gelegen tussen de Kleine Ring en respectievelijk de reservatiestrook voor de aanleg van lijninfrastructuur (de A102) tussen Merksem en Wommelgem, de R11 tussen Wommelgem en Mortsel, de oostelijke grens van Mortsel en Hove en de reservatiestrook voor pijpleidingen tussen Hove/Kontich en Hemiksem.

De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving, (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

In dit gebied wordt de maximale bouwhoogte afgestemd op de volgende criteria:

- de in de onmiddellijke omgeving aanwezige bouwhoogten;

- de eigen aard van het betrokken gebied;

- de breedte van het voor het gebouw gelegen openbaar domein.

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater, tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010 tot bepaling van stedenbouwkundige handelingen waarvoor geen omgevingsvergunning nodig is en tot opheffing van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater.
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Hemelwaterverordening 2023.
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.
 

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgend(e) punt(en):

  • artikel 18 Groenbescherming bij de uitvoering van werken: bij het uitvoeren van werken dienen alle mogelijke voorzorgen genomen te worden om de opgaande beplanting te beschermen, om deze in goede gezondheid te houden en om schade te voorkomen.
     

Sectorale regelgeving

-          MER-screening:
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).
Voor het project is geen pluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).

Het project is gelegen in een zone met een kleine pluviale overstromingskans (T1000) onder huidig klimaat (score C).

Het project is niet gelegen in een signaalgebied.

Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.

(Kijk de score van uw project na op (https://www.waterinfo.be/informatieplicht)

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

Het projectgebied bevindt zich op het openbaar domein. De bestaande publieke parkeerplaatsen worden omgevormd naar publieke parkeerplaatsen voor elektrische wagens met bijhorende laadpalen. De voorliggende aanvraag betreft geen functiewijziging.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De publieke parkeerplaatsen voor elektrische wagens bevinden zich op zelfde locatie als de bestaande publieke parkeerplaatsen. De hoogspanningscabine bevindt zich langs de Filip Wiliotstraat in de bestaande zone voor openbaar groen. Het nieuwe infobord bevindt zich ter hoogte van de toegang van de parking.

 

De stedelijke dienst Publieke Ruimte geeft in het kader van deze inplanting volgend advies:

“De locatie werd voorbesproken met onze dienst en is ok.”

 

Visueel-vormelijke elementen

De stedelijke dienst Publieke Ruimte geeft in het kader van de visueel-vormelijke uitwerking volgend advies:

“Wat betreft de gevelbekleding van de cabine werd afgesproken om een houtenbekleding met dimensies: 40x40mm, 15mm spatiëring te hanteren, zoals de banken uit onze straatmeubilaris p.41: SA/ZB/03/02 | Lineaire bank op keermuur. FSC, PEFC of gelijkwaardig gecertificeerd hout met CoC certificaat, dat grijs verkleurt, bij voorkeur een Europese houtsoort uit duurzaam beheerde bossen.”

 

Bodemreliëf en groen

Gelet op positie van de laadpalen en hoogspanningscabine in het publieke groen en de aanwezigheid van hoogstamminge bomen werd het advies van de stedelijke Groendienst gevraagd. De Groendienst geeft voorwaardig gunstig advies:

“De laadpalen en de hoogspanningscabine moeten zoveel als mogelijk buiten de groeiplaats van de bomen voorzien worden. Als ze toch in de groeiplaats van bomen geplaatst zullen worden moet er rekening gehouden worden met alle beschermingsmaatregelen voor bestaande vegetatie die in het basisbestek van de

stad Antwerpen zijn opgenomen. Er dient bijzondere aandacht geschonken te worden aan de puntjes:

-          Specificatie graafwerken voor sleuven voor kabels en leidingen.

-          Specificatie uitgraven sleuf of put(ten) voor fundering voor een constructie in wortelzone van bestaande bomen.

-          Gebruik zuigwagen.

Bovengronds dienen de bomen tijdens de werken beschermd te worden met een hoog hekwerk. Dit om materiaalopslag op de wortelzone te vermijden, alsook takbreuk en stambreuk te vermijden.”

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Gelet op de aanwezigheid van de HS-cabine en de laadpalen met hoog vermogen wordt volgend advies gegeven in functie van de milieuaspecten:

“De prefab HS-cabine t.b.v. elektrische laadpalen heeft een geïnstalleerd vermogen van minder dan 1000 kVA, en wordt derhalve niet aanzien als een IIOA. Het betreft een oliegekoeld toestel waardoor er bij lekkage risico op bodemverontreiniging optreedt. De transfo wordt daarom ingekuipt en de cabine is beschermd tegen indringen van grondwater.

De transfo is gelegen nabij woongelegenheden. De akoestische eigenschappen van de cabine moeten dusdanig zijn dat elke vorm van geluishinder voorkomen wordt.

Bij voorkeur wordt de hoogspanningscabine niet geplaatst in een openbare zone voor groen. Hierdoor verwijnt immers waterbufferend vermogen, verhoogt het hitte effect en de aanwezige groenzone verliest verder aan kwaliteit. Een inplanting op een van de bestaande verharde zones is hiervoor een oplossing.”

 

In het kader van de aangehaalde invloed op de waterhuishouding werd het advies van de stedelijke Waterexpert gevraagd. Hieruit volgde volgend voorwaardelijk gunstig advies:

Score

Het betreft parkeerplaatsen op openbaar domein. Hiervoor wordt geen score berekend.

Oorsprong overstromingen

Er worden geen fluviale overstromingen gemodelleerd nabij de plaats van aanvraag.

Er is wél een kleine en middelgrote kans (huidig klimaat) op pluviale overstromingen.

Waterdiepte en overstromingsveilig peil (mTAW)

Het overstromingsveilig peil bedraagt 13,02 mTAW.

Waterbergend vermogen

De aangevraagde werken hebben geen verlies aan overstromingsvolume tot gevolg.

Toename schade

De aangevraagde werken zullen de schade als gevolg van overstromingen niet vergroten.

Aandachtspunten in het ontwerp

  • De bovenzijde van de sokkel van de hoogspanningscabine moet op minimaal 13,02 mTAW liggen.

Op volgende website worden oplossingen aangereikt om gebouwen te beschermen tegen waterindringing. https://www.vmm.be/water/overstromingen/hoe-je-woning-beschermen/

 

Vanuit stedenbouwkundig oogpunt wordt het advies van de waterexpert integraal bijgetreden. De sokkel van de HS-cabine moet zodanig gepositioneerd worden dat deze op minimaal 13,02 mTAW ligt. Deze voorwaarde zal een zeer beperkte invloed hebben op de totale hoogte van de constructie.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Gelet op de gewijzigde parkeerplaatsen werd het advies van de stedelijke dienst Mobiliteit gevraagd. Hieruit volgde een voorwaardelijk gunstig advies:

“De aanvraag betreft het plaatsen van een nieuwe prefab hoogspanningscabine, herinrichten van een gedeelte van de bestaande parking, het plaatsen van laadpalen en de nodige beschermingspalen en het plaatsen van een informatiebord.

De parkeerparagraaf is hier niet van toepassing. 

We merken op dat de noordelijk gelegen cluster van 7 parkeerplaatsenplaatsen hertekend werd, waarbij de parkeervakken breder zijn dan de standaardbreedte van 2,5 m. Hierdoor verdwijnt er 1 parkeerplaats.

 

In het kader van de breedte van de parkeerplaatsen geeft de stedelijke dienst Publieke Ruimte volgend advies:

“De parkeerplaatsen worden in de nieuwe toestand 3 m breed hetgeen noodzakelijk is bij snellaadplaatsen omdat de laadkapel niet flexibel is en hierdoor dus plaats inneemt.

 

Vanuit stedenbouwkundig oogpunt wordt het advies van de stedelijke dienst Mobiliteit en de stedelijke dienst Publieke Ruimte bijgetreden.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. De laadpalen en de hoogspanningscabine moeten zoveel als mogelijk buiten de groeiplaats van de bomen voorzien worden. Als ze toch in de groeiplaats van bomen geplaatst zullen worden moet er rekening gehouden worden met alle beschermingsmaatregelen voor bestaande vegetatie die in het basisbestek van de stad Antwerpen zijn opgenomen. Er dient bijzondere aandacht geschonken te worden aan de puntjes:

  • Specificatie graafwerken voor sleuven voor kabels en leidingen.
  • Specificatie uitgraven sleuf of put(ten) voor fundering voor een constructie in wortelzone van bestaande bomen.
  • Gebruik zuigwagen.

2. Bovengronds dienen de bomen beschermd te worden tijdens de werken met een hoog hekwerk. Dit om materiaalopslag op de wortelzone te vermijden, alsook takbreuk en stambreuk te vermijden. De bescherming van de bomen moet integraal voldoen aan artikel 18 van de bouwcode.

3. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie na te leven.

4. De akoestische eigenschappen van de HS-cabine moeten dusdanig zijn dat elke vorm van geluidshinder voorkomen wordt.

5. De bovenzijde van de sokkel van de HS-cabine moet op 13,02 mTAW liggen.

6. De HS-cabine af te werken met houtenbekleding met dimensies 40x40mm en 15mm spatiëring zoals de banken uit onze straatmeubilaris p.41: SA/ZB/03/02 | Lineaire bank op keermuur. FSC, PEFC of gelijkwaardig gecertificeerd hout met CoC certificaat, dat grijs verkleurt, in een Europese houtsoort uit duurzaam beheerde bossen.


Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

6 december 2023

Volledig en ontvankelijk

12 januari 2024

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen

geen

Uiterste beslissingsdatum zonder noodbesluit

12 maart 2024

 

Uiterste beslissingsdatum met noodbesluit

11 april 2024

Verslag GOA

27 maart 2024

Naam GOA

Wim Van Roosendael

 

Onderzoek

Er zijn geen aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, die om hun standpunt gevraagd moesten worden.

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. De laadpalen en de hoogspanningscabine moeten zoveel als mogelijk buiten de groeiplaats van de bomen voorzien worden. Als ze toch in de groeiplaats van bomen geplaatst zullen worden moet er rekening gehouden worden met alle beschermingsmaatregelen voor bestaande vegetatie die in het basisbestek van de stad Antwerpen zijn opgenomen. Er dient bijzondere aandacht geschonken te worden aan de puntjes:

  • Specificatie graafwerken voor sleuven voor kabels en leidingen.
  • Specificatie uitgraven sleuf of put(ten) voor fundering voor een constructie in wortelzone van bestaande bomen.
  • Gebruik zuigwagen.

2. Bovengronds dienen de bomen beschermd te worden tijdens de werken met een hoog hekwerk. Dit om materiaalopslag op de wortelzone te vermijden, alsook takbreuk en stambreuk te vermijden. De bescherming van de bomen moet integraal voldoen aan artikel 18 van de bouwcode.

3. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie na te leven.

4. De akoestische eigenschappen van de HS-cabine moeten dusdanig zijn dat elke vorm van geluidshinder voorkomen wordt.

5. De bovenzijde van de sokkel van de HS-cabine moet op 13,02 mTAW liggen.

6. De HS-cabine af te werken met houtenbekleding met dimensies 40x40mm en 15mm spatiëring zoals de banken uit onze straatmeubilaris p.41: SA/ZB/03/02 | Lineaire bank op keermuur. FSC, PEFC of gelijkwaardig gecertificeerd hout met CoC certificaat, dat grijs verkleurt, in een Europese houtsoort uit duurzaam beheerde bossen.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.