De Lange Lobroekstraat in district Antwerpen:
Het college keurde op 26 juni 2020 (jaarnummer 5618) het overkoepelend aanvullend verkeersreglement 'beperkt eenrichtingsverkeer voor speed pedelecs, aanpassing onderborden' goed. Dit wordt nu uitgevoerd.
Onderzoek ter plaatse heeft uitgewezen dat de laad- en loszone ter hoogte van het nummer 171 tot en met het nummer 167 en de laad- en loszone gelegen tussen de Twee Netenstraat en het nummer 202, niet langer in gebruik zijn.
De school aan het einde van de Weilandstraat krijgt bij de heraanleg van de Slachthuissite een nieuwe locatie. De lopende proefopstelling dooft, door de werken ter hoogte van de Slachthuissite, langzaam uit. De school in de Weilandstraat komt tijdelijk op het voetbalveld aan de kant van de Rupelstraat. Daarna volgt, tegen 2026, een nieuwbouw aan de Weilandstraat die als woonerf zal worden ingericht.
De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende verkeersreglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid om te beslissen over aanvullende verkeersreglementen wordt gedelegeerd aan het college.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans neemt toe:
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Het college keurt het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Lange Lobroekstraat in het district Antwerpen goed, ter vervanging van het aanvullend reglement dat goedgekeurd werd door het college op 9 mei 2018 (jaarnummer 4324).
Het college keurt goed dat het aanvullend reglement ter kennisname wordt overgemaakt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.