Terug
Gepubliceerd op 18/03/2024

2024_CBS_02149 - Omgevingsvergunning - OMV_2023152190. De Bruynlaan 179. District Hoboken - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 15/03/2024 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Tatjana Scheck, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Verontschuldigd

Erica Caluwaerts, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2024_CBS_02149 - Omgevingsvergunning - OMV_2023152190. De Bruynlaan 179. District Hoboken - Goedkeuring 2024_CBS_02149 - Omgevingsvergunning - OMV_2023152190. De Bruynlaan 179. District Hoboken - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2023152190

Gegevens van de aanvrager:

BV QUALIFIRM met als adres Volhardingstraat 88-90 te 2020 Antwerpen

Ligging van het project:

De Bruynlaan 179 te 2660 Hoboken (Antwerpen)

Kadastrale percelen:

afdeling 36 sectie B nr. 50C5

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

Functiewijziging, wijziging aan de voorgevel en constructie van buitenterrassen

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          15/04/2021: proces-verbaal (11002_2021_13918_APO) voor functiewijziging (van detailhandel naar industrie en bedrijvigheid), wijzigingen aan de voorgevel en zaakgebonden publiciteit;

-          16/09/1989: vergunning (19891194) voor voorgevelverandering;

-          01/01/1972: vergunning (1089#17) voor reclames, uitstallingen en terrassen;

-          09/10/1964: toelating (19646636) voor het bouwen van een grootwarenhuis met appartementen.

 

Vergunde toestand

-          functie:

  • gemengd gebouw: 
    • gelijkvloers: winkelruimte met bureel en bergplaats;
    • eerste verdieping: 3 woonentiteiten (appartementen);
    • tweede verdieping: 3 woonentiteiten (appartementen);
  • bouwvolume:
    • 3 bouwlagen met plat dak; 
    • bouwdiepte variërend tussen 28,06 meter en 33,32 meter;
    • kroonlijsthoogte variërend tussen 10 meter en 10,32 meter;
  • gevelafwerking De Bruynlaan:
    • parement in leisteen;
    • buitenschrijnwerk;
    • vensterpanelen in colorbel glas;
    • dakrand in beton;
  • gevelafwerking Zwaantjesstraat:
    • parement in rode, ruwe gevelsteen;
    • buitenschrijnwerk;
    • gelijkvloers in marmer;
    • eerste en tweede verdieping in natuursteen;
    • gelijkvloerse plint in blauwe steen;
    • venstertabletten in blauwe natuursteen;
    • poort naar bergplaats;
  • inrichting:
    • volledig bebouwd perceel.
    • terras van 7,25 m² op de eerste verdieping.

 

  • Bestaande toestand
  • overeenkomstig met de vergunde toestand, uitgezonderd van
  • functie:
    • gemengd gebouw: 
      • gelijkvloers: winkelruimte met bergplaats;
  • gevelafwerking De Bruynlaan:
    • gelijkvloers:
      • plint in donkergrijs metselwerk;
      • natuursteenimitatie;
      • lichtbak reclame;
      • zwarte luifel;
      • buitenschrijnwerk in aluminium;
    • eerste en tweede verdieping:
      • buitenschrijnwerk in antraciet aluminium;
    • kroonlijst in zwarte kleur;
  • gevelafwerking Zwaantjesstraat:
    • gelijkvloers:
      • parement in rood metselwerk;
      • luifel in zwarte kleur;
      • plint in blauwe hardsteen;
      • buitenschrijnwerk in antraciet aluminium;
      • 2 poorten in antraciet aluminium naar winkelruimte en bergplaats;
    • eerste en tweede verdieping:
      • parement in rood metselwerk;
      • natuursteenimitatie;
      • buitenschrijnwerk in antraciet aluminium;
      • borstweringen in zwart staat;
    • venstertabletten in blauwe hardsteen.

 

  • Nieuwe toestand
  • functie:
    • gemengd gebouw: 
      • gelijkvloers: garage, bureau en 2 winkelruimtes;
      • eerste verdieping: 3 woonentiteiten (appartementen);
      • tweede verdieping: 3 woonentiteiten (appartementen);
  • gevelafwerking De Bruynlaan:
    • gelijkvloers:
      • natuursteenimitatie en blauwe hardsteen;
      • zwarte luifel;
      • buitenschrijnwerk in aluminium;
    • eerste en tweede verdieping:
      • buitenschrijnwerk in antraciet aluminium;
      • groene bestickering;
    • kroonlijst in zwarte kleur;
  • gevelafwerking Zwaantjesstraat:
    • gelijkvloers:
      • parement in rood metselwerk;
      • luifel in zwarte kleur;
      • plint in blauwe hardststeen;
      • buitenschrijnwerk in antraciet aluminium;
      • donkere natuursteen;
      • poorten in antraciet aluminium naar inpandige garage;
    • eerste en tweede verdieping:
      • parement in rood metselwerk;
      • natuursteenimitatie;
      • buitenschrijnwerk in antraciet aluminium;
      • borstweringen in zwart staat;
  • inrichting:
    • volledig bebouwd perceel;
    • terrassen:
      • eerste verdieping: 7,25 m², 32,73 m², 14,15 m² en 27,52 m²
      • tweede verdieping: 8,02 m² en 16,15 m². 

Inhoud van de aanvraag

-          gedeeltelijk slopen van gelijkvloerse verdieping;

-          wijzigen van de functie;

-          wijzigen van de voorgevel; 

-          doorvoeren van interne constructieve werken.

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Agentschap Wegen en Verkeer - District Antwerpen

19 januari 2024

26 januari 2024

Voorwaardelijk gunstig

Hulpverleningszone Brandweer zone Antwerpen

19 januari 2024

13 februari 2024

Voorwaardelijk gunstig

 

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Ondernemen en Stadsmarketing/ Business en Innovatie

19 januari 2024

29 januari 2024

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

19 januari 2024

22 januari 2024

 

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater, tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010 tot bepaling van stedenbouwkundige handelingen waarvoor geen omgevingsvergunning nodig is en tot opheffing van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater.
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Hemelwaterverordening 2023.
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.

 

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de verordening toegankelijkheid.
 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag is in overeenstemming met de bouwcode.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening:
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).
Het project is gelegen in een zone met een middelgrote pluviale overstromingskans (T100) onder huidig klimaat (score D).

Het project is gelegen in een zone met een middelgrote fluviale overstromingskans (T100) onder huidig klimaat (score D).

Het project is niet gelegen in een signaalgebied.
Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.

(Kijk de score van uw project na op (https://www.waterinfo.b79e/informatieplicht)

 

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

 

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009. 
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag. 

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

De aanvraag beoogt in hoofdzaak het verbouwen van een gelijkvloerse winkelruimte en het toevoegen van terrassen voor de appartementen. De vergunde functies van handel en wonen blijven behouden waardoor de functionele inpasbaarheid gegarandeerd wordt.

 

Er werd advies gevraagd aan de stedelijke dienst Ondernemen en Stadsmarketing. Het advies is gunstig en luidt als volgt:

 

De aanvraag omvat de regularisatie van een bestaande meergezinswoning met gelijkvloers dubbel handelspand.

De locatie sluit aan bij het buurtwinkelgebied Sint-Bernardsesteenweg zoals voorzien in de beleidsnota detailhandel.

Buurtwinkelgebieden zijn geen (onderdeel van een) kernwinkelgebied. Het zijn wel concentraties van gemengde functies die verzorgend zijn en op die manier een belangrijke sociale functie hebben. In sommige gevallen zijn het gebieden die in het verleden als kernwinkelgebied of winkelstraat werden afgebakend. In andere gevallen kan op termijn een cluster als kernwinkelgebied afgebakend worden, mits groei van het aanbod. De focus ligt in die gebieden vooral op kleinschalige units (hoofdzakelijk categorie 1), aangevuld met een aantal grootschalige handelszaken.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De aanvraag beoogt het opsplitsen van de gelijkvloerse handelsruimte in twee handelsunits. Beide winkels hebben hun toegang in de De Bruynlaan maar zijn eveneens toegankelijk via de Zwaantjesstraat. Aan de Zwaantjesstraat wordt een kantoor voorzien bij een winkelruimte. Bijkomend worden er voor de hoger gelegen appartementen terrassen voorzien aan de achterzijde. Er worden 3 terrassen voorzien op het plat dak boven het gelijkvloers en 2 kleine terrassen voor de appartementen op niveau +2. De toevoeging van de terrassen is ruimtelijk inpasbaar. De terrassen houden voldoende afstand tot het aangrenzend perceel. Bovendien is deze toevoeging gunstig voor het verbeteren van het gebruiksgenot en de woonkwaliteit in het algemeen van de bestaande appartementen. De interne inrichting van de appartementen blijft ongewijzigd. Er wordt echter opgemerkt dat het centrale terras op de 1ste verdieping niet rechtstreeks aansluit aan een woonunit maar enkel toegankelijk is via de gemeenschappelijke traphal. Er wordt ook opgemerkt dat de centrale woonunits op de 1ste en 2de verdieping in huidige toestand wel een buitenruimte hebben maar dat deze zich volledig ingesloten bevinden in een koker. Om die reden zal er als voorwaarde worden opgenomen bij de vergunning dat de buitenruimte B1) op het plat dak van het gelijkvloers een collectieve buitenruimte (B1) dient te zijn. Schaal en ruimtegebruik zijn aldus gunstig.

 

Visueel-vormelijke elementen

De huidige gevel aan de De Bruynlaan werd recent aangepast. Zo werden het schrijnwerk en de gevelpanelen in colorbel glas vervangen door schrijnwerk en gevelpanelen in antracietkleurig aluminium. In huidige aanvraag wenst men de donkere gevelpanelen te bekleden met een folie in een lichte kleur om de voorgevel opnieuw lichter te maken.

De ramen op het gelijkvloers worden vervangen en opnieuw meer in overeenstemming gebracht met de originele raamindeling.

 

Langs de Zwaantjesstraat wordt één van de twee poorten gesupprimeerd en wordt er opnieuw een raamgeheel voorzien waardoor er opnieuw contact mogelijk is tussen binnen en de straat. De bergruimte wordt bureau.

De andere poort wenst men met deze aanvraag te regulariseren.

 

De aanpassingen aan de gevels zijn stedenbouwkundig aanvaardbaar. De visueel vormelijke elementen zijn gunstig.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Het advies van het Agentschap Wegen en Verkeer is als voorwaardelijk gunstig opgeladen in het Omgevingsloket, maar het is een gunstig advies zonder voorwaarden. Om die reden kunnen geen voorwaarden uit dit advies overgenomen worden. 

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat elke omgevingsvergunningsaanvraag een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, is het de bedoeling om parkeren maximaal op eigen terrein te voorzien. Dit is het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

De parkeerbehoefte wordt bepaald op de uitbreiding en/of functiewijziging. Een bestaande winkelruimte met bovenliggend 2 verdiepingen met appartementen wordt hersteld na een bouwovertreding. In vergunde toestand is het gelijkvloers een winkelruimte met bureel en bergplaats. In de nieuwe aanvraag wordt het winkelgedeelte in twee gedeeld. Er komt een ruimte waar inpandig geladen en gelost kan worden, het bureeldeel komt bij één van de winkels en wordt verplaatst. Er wordt een kleine fietsenberging voorzien voor de bovenliggende appartementen. Het aantal appartementen wijzigt niet. De oppervlakte van de winkel(s) vergroot niet. Er is dan ook geen parkeerbehoefte voor de wijzigingen. De werkelijke parkeerbehoefte is 0 parkeerplaatsen.

 

Ontsluiting/bereikbaarheid: 

De winkels hebben toegang via de De Bruynlaan, de appartementen via de Zwaantjesstraat. Ook het bureau en de loskade is via de Zwaantjesstraat bereikbaar.

 

Fietsvoorzieningen:

Er is geen fietsparkeerbehoefte aangezien er geen uitbreiding is van functies. Er wordt wel een fietsbergruimte voorzien voor de hoger gelegen appartementen. Indien ze voorzien wordt, moet deze wel bruikbaar zijn. Een doorgang van slechts 70 cm is te smal. Dit moet verbreed worden.

 

Laden en lossen:

Via de Zwaantjesstraat.

Kleine camionettes kunnen in de garage staan om gelost te worden. Grotere voertuigen kunnen daar niet in. Ze mogen ook niet half binnen/half op het voetpad staan. Het voetpad mag niet geblokkeerd worden.

De laad- en loszone is ook maar verbonden met één van de twee winkels. De andere winkel zal vermoedelijk op openbaar domein lossen.

 

De dienst Mobiliteit geeft advies met volgende voorwaarden:

  • Toegang tot de fietsenberging verbreden.
  • Laden en lossen mag nooit (gedeeltelijk) op het voetpad gebeuren.

 

Vanuit stedenbouwkundig oogpunt wordt er aangesloten bij het advies van de stedelijke dienst Mobiliteit en wordt verder verfijnd door in voorwaarde een minimale breedte van 1 meter op te nemen als doorgang naar de fietsenberging. Het laden en lossen mag nooit, ook niet gedeeltelijk, op het voetpad gebeuren.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

  1. Na uitvoering van de werken te voldoen aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.
  1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.
  1. De buitenruimte (B1) op het plat dak van het gelijkvloers dient een collectieve buitenruimte (B1) te zijn.
  1. De toegang tot de fietsenberging dient verbreed te worden tot een breedte van minstens 1 meter.
  1. Het laden en lossen langs de Zwaantjesstraat mag nooit, ook niet gedeeltelijk, op het voetpad gebeuren. 

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

22 december 2023

Volledig en ontvankelijk

19 januari 2024

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen

geen

Uiterste beslissingsdatum zonder noodbesluit

19 maart 2024

 

Uiterste beslissingsdatum met noodbesluit

18 april 2024

Verslag GOA

5 maart 2024

Naam GOA

Gerd Cryns

 

Onderzoek

Er zijn geen aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, die om hun standpunt gevraagd moesten worden.

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

  1. Na uitvoering van de werken te voldoen aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.
  1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.
  1. De buitenruimte (B1) op het plat dak van het gelijkvloers dient een collectieve buitenruimte (B1) te zijn.
  1. De toegang tot de fietsenberging dient verbreed te worden tot een breedte van minstens 1 meter.
  1. Het laden en lossen langs de Zwaantjesstraat mag nooit, ook niet gedeeltelijk, op het voetpad gebeuren.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.