De raad van bestuur van AG Vespa keurde op 26 april 2019 het bestek voor de raamovereenkomst ‘projectleiding en projectondersteuning’ goed. Het directiecomité van AG Vespa keurde vervolgens op 25 november 2019 de gunning voor deze raamovereenkomst goed, voor perceel 3 ‘projectleiding voor onderhoudsprojecten’ aan de firma’s:
AG Vespa treedt in deze overeenkomst op als aanbestedende overheid voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen en OCMW Antwerpen voor wat betreft het vastgoed dat kadert in het geïntegreerd vastgoedbeheer dat opgenomen wordt door AG Vespa.
De opdracht wordt gegund binnen de voorwaarden van de raamovereenkomst 'Projectleiding en projectondersteuning' van AG Vespa (DC 20191125/A010), bestek 20190426, artikelnummer 148.
Op het einde van de vorige legislatuur heeft de afdeling AG Vespa/Onderhoud extra personeel gevraagd om de bijkomende doelstellingen met betrekking tot het asbestveilig en brandveilig maken van het patrimonium te realiseren. Deze vraag werd beantwoord met een extra investeringsbudget om uurprestaties te bestellen bij externe zelfstandige projectleiders. Voor de periode 2022-2025 werd een budget van 2.157.783,45 EUR voorbehouden voor externe projectbegeleiding (5325800000/221/2SBS070101PA4077/SUB_NR).
Binnen de afdeling Onderhoud werd er bij Multi nv een bestelling geplaatst van drie projectleiders, met verschillende werkregimes om te kunnen voldoen aan de doelstelling van een asbest-en brandveilig patrimonium.
Begin 2023 is er een bestelbon opgemaakt met een realistische raming van de kosten. Dit bleek in de loop van het jaar echter onvoldoende. Een correctiebestelling drong zich op. Om een exacte inschatting te maken van de correctiebestelling waren alle uurprestaties nodig. Deze konden niet tijdig aangeleverd worden om nog een reguliere bestelbon op te maken.
Ondanks dat er een naadloze aansluiting van de twee raamcontracten in nagestreefd, is dit niet gelukt. Het eerste contract liep medio december 2023 af, het daaropvolgende contract is gegund vanaf 19/2/2024. Om dezelfde mensen met de juiste expertises in te zetten op onze projecten, is er bijkomend een deel toegevoegd aan de correctiebestelling volgens de parameters van het oude contract.
Dienstnota bestellen en betalen stad, districten en OCMW van 17 december 2018.
Met het collegebesluit van 23 november 2018 (jaarnummer 10339) werden de principes bestellen en goedkeuren voor de stad aangepast.
Het college keurde onder meer goed om – met ingang van 1 januari 2019 – de bevoegdheid tot het goedkeuren van correctiebestellingen en te betalen bedragen namens de stad als volgt te regelen (bedragen exclusief btw):
De uitgave bedraagt 114.668,94 EUR inclusief 21% btw.
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Correctiebestelling Projectleiding bij afdeling Onderhoud om de doelstelling asbestveilig en brandveilig patrimonium te realiseren. Vastlegging van 01/09/2023 tot en met 19/02/2024 Bestelling bij: Multi nv Orlaylaan 10 9140 Temse Ondernemingsnummer: 0435.912.159 Rekeningnummer: BE26146052320929 – BIC GEBABEBB | 114.668,94 EUR 21% btw inbegrepen | budgetplaats: 5325800000 budgetpositie: 221 functiegebied: 2SBS070101PA4077 subsidie: SUB_NR begrotingsprogramma: 2SA080119 budgetperiode: 2400 | 4105069704 |