Om de AR-wandeling in het kader van het FTI slotfestival te promoten koopt de pijler Ondernemen en Stadsmarketing/Marketing en Communicatie via de mediacentrale van de stad Antwerpen, Mediabrands Belgium nv, online media aan.
De stad Antwerpen is partner van het FTI slotfestival en kan hierdoor 5.000 familietickets weggeven voor dit festival. Er is gekozen om dit te doen via een AR-wandeling, waarbij er drie verschillende AR-games kunnen gespeeld worden op drie locaties (Vrijdagmarkt, Groenplaats, Grote Markt). Na het spelen van deze games kan men zich registreren om een gratis familieticket te ontvangen. Om deze AR-wandeling bekend te maken wordt er een mediacampagne met native ads opgezet.
Deze mediacampagne loopt van 1 maart 2024 tot en met 17 maart 2023.
Artikel 56 §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Dienstnota bestellen en betalen stad, districten en OCMW van 17/12/2018.
Met het collegebesluit van 23 november 2018 (jaarnummer 10339) werden de principes bestellen en goedkeuren voor de stad Antwerpen aangepast.
Het college keurde onder meer goed om – met ingang van 1 januari 2019 – de bevoegdheid tot het goedkeuren van correctiebestellingen en te betalen bedragen namens de stad Antwerpen als volgt te regelen (bedragen exclusief btw):
Het bestek voor deze mediacampagne werd te laat bezorgd waardoor de nodige kredieten niet tijdig vastgelegd zijn, waardoor de vastlegging ervan dient te gebeuren met een correctiebestelling.
De aankoop van het mediaplan gebeurt via perceel 1 van het raamcontract GAC_2021_01729 met Mediabrands Belgium nv, goedgekeurd in collegezitting van 21 januari 2022 (jaarnummer 512).
De media-aankoop van native ads voor de AR-wandeling is een campagne van de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing. De aankoop van online media voor de campagne bedraagt 9.999,83 EUR inclusief btw.
Het college keurt de correctiebestelling 4105069601 goed voor een bedrag van 9.999,83 EUR inclusief btw aan Mediabrands Belgium nv, Ildefonse Vandammestraat 5/7D, 1560 Hoeilaart, ondernemingsnummer 0430.415.229, voor de aankoop van online mediaruimte voor de promotie van de AR-wandeling in het kader van het FTI slotfestival.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Media-aankoop van native ads ter promotie van de AR-wandeling voor het FTI-slotfestival
MEDIABRANDS BELGIUM ILDEFONSE VANDAMMESTRAAT 5/7D 1560 HOEILAART
OND: 0430.415.229 IBAN: BE16570134705574
|
9.999,83 EUR inclusief btw |
Budgetplaats: 5314100000 Budgetpositie: 6141 Functiegebied: 2SBS060105A00000 Subsidie: SUB_NR Fonds: INTERN Begrotingsprogramma: 2SA080119 Budgetperiode: 2400 |
4105069601
|