Terug
Gepubliceerd op 25/03/2024

2024_CBS_02376 - Omgevingsvergunning - OMV_2023124830. Moonsstraat 56. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 22/03/2024 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tatjana Scheck, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Verontschuldigd

Jinnih Beels, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2024_CBS_02376 - Omgevingsvergunning - OMV_2023124830. Moonsstraat 56. District Antwerpen - Goedkeuring 2024_CBS_02376 - Omgevingsvergunning - OMV_2023124830. Moonsstraat 56. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2023124830

Gegevens van de aanvrager:

de heer Kevin Peeters met als adres Moonsstraat 56 te 2018 Antwerpen

Ligging van het project:

Moonsstraat 56 te 2018 Antwerpen

Kadastrale percelen:

afdeling 10 sectie K nr. 1747G10

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

wijzigen van de voorgevel en het bouwvolume van een eengezinswoning

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          11/03/1991: vergunning (86#8724517) voor het verbouwen van een woning.

 

Vergunde toestand

-          functie:

  • wonen -eengezinswoning;

-          bouwvolume:

  • 4 bouwlagen met zadeldak; 
  • bouwdiepte eerste en tweede verdieping 12,85 m ter hoogte van de linker- en 13.35 m aan de rechter perceelsgrens;
  • dakbasis 8,60 m bouwdiepte;

-          gevelafwerking:

  • licht gekleurd gevelmetselwerk met aluminium schrijnwerk;
  • dorpels in blauwe hardsteen;
  • poort naar inpandige garage;

-          inrichting:

  • gelijkvloers volledig dichtbebouwd.

 

Bestaande toestand

-          bouwvolume overeenkomstig vergunde toestand, uitgezonderd;

  • gewijzigd dakvolume ter hoogte van de tweede- en bovenste verdieping;
  • interne spiltrap tussen de eerste en tweede verdieping;
  • gewijzigde gevelafwerking en indeling schrijnwerk.

 

Nieuwe toestand

-          functie:

  • wonen -eengezinswoning;

-          bouwvolume:

  • 5 bouwlagen met plat dak; 
  • bouwdiepte eerste en tweede verdieping 12,85 m ter hoogte van de linker- en 13.35 m aan de rechter perceelsgrens;
  • dakbasis 8,60 m bouwdiepte;

-          gevelafwerking:

  • geïsoleerde voor- en achtergevel;
  • gelijkvloers plint in grijs architectonisch beton;
  • wit en witgrijs vezelcement met reliëf op de verdiepingen en zwart aluminium schrijnwerk;
  • dorpels in beton;
  • dakverdieping in zwart zink;
  • zwart aluminium poort naar inpandige garage;

-          inrichting:

  • gelijkvloers volledig dichtbebouwd;
  • terrasbeveiliging op de bestaande achterbouw.

 

Inhoud van de aanvraag

-          wijzigen van de dakconstructie;

-          wijzigen van de voor- en achtergevel;

-          wijzigen van de scheimuren; 

-          doorvoeren van interne constructieve werken.

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

Er werden geen adviezen gevraagd.

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied in de binnenstad van Antwerpen, dit is het gedeelte van de stad gelegen tussen de Leien en de Kleine Ring.

De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving, (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

In dit gebied wordt de maximale bouwhoogte afgestemd op de volgende criteria:

- de in de onmiddellijke omgeving aanwezige bouwhoogten;

- de eigen aard van het betrokken gebied;

- de breedte van het voor het gebouw gelegen openbaar domein.

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater).


De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.

 

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)


De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen)


De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de verordening voetgangersverkeer.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)


De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:

  • Artikel 6 Harmonie en draagkracht:

De gevelafwerking in vezelcement is niet in harmonie met de omgeving welke wordt gekenmerkt door gevelsteen en bepleisterde gevels;

  • Artikel 21 Minimale hoogte van ruimten:

De polyvalente ruimte heeft een hoogte van 2,33 m < 2,60 m.

De slaapkamer onder het dak heeft een hoogte van 2,30 m < 2,60 m.

De bureauruimte op de tweede verdieping heeft een hoogte van 2,43 m < 2,60 m.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening:

Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

 

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).


Het voorliggende project is geheel gelegen in een zone waarvoor De Vlaamse Waterweg aangewezen is als adviesinstantie. Het project is gelegen in een zone met een middelgrote pluviale overstromingskans (T100) onder huidig klimaat (score D). Het project is gelegen in een zone met een kleine fluviale overstromingskans (T1000) onder huidig klimaat (score C). Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.

(Kijk de score van uw project na op (https://www.waterinfo.be/informatieplicht)

 

-          Vlaamse codex Wonen 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex Wonen van 2021)


De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

 

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009. 
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))


Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag. 

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

Voorliggende aanvraag omvat geen functiewijziging. De bestaande functie van eengezinswoning blijft behouden en komt hiermee overeen met de kenmerkende woonfuncties in de Moonstraat.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

Het vergunde volume bestaat uit 4 bouwlagen met zadeldak. De kroonlijsthoogte in de voor- en achtergevel zijn verschillend, waardoor een pseudo-dakvorm ontstaat. De plannen tonen 5 bouwlagen onder een plat dak. Dit volume past zich in binnen de straatwand waar afwisselende gevelhoogtes kenmerkend zijn.

 

De vergunde toestand toont een volledig volgebouwd maaiveldniveau. Bovenop het dak van de achterbouw ter hoogte van niveau 3 wordt een balustrade getekend terwijl er zowel in de snede als op plan een groendak wordt ingetekend. Het voorzien van een balustrade is strikt genomen niet noodzakelijk rondom een groendak en suggereert de plaatsing van een dakterras terwijl dit niet aangevraagd wordt. Alle handelingen, werken en wijzigingen in verband met deze balustrade en een eventueel dakterras worden vervolgens uitgesloten van de vergunning.

 

De volume-uitbreidingen voorzien beperkte scheimuurverhogingen, maar deze zijn aanvaardbaar omdat ze geen bijkomende onaanvaardbare hinder creëren ten opzichte van de aanpalers.

 

De plannen tonen bijkomend dat de achtergevel wordt geïsoleerd. De hiermee gaande volume-uitbreiding is beperkt en vervolgens aanvaardbaar.

 

De overige werken situeren zich binnen het bestaande volume in functie van een beter intern ruimtegebruik. Bijgevolg wordt geoordeeld dat de draagkracht van het perceel, noch de omgeving wordt overschreden.

 

Visueel-vormelijke elementen

De bestaande situatie toont dat de voorgevel niet overeenkomt met de voorgevel uit de laatst vergunde toestand. De nieuwe voorgevel wordt afgewerkt met wit en witgrijze vezelcement met reliëf op de verdiepingen en zwart aluminium schrijnwerk. De plint wordt uitgewerkt in grijs architectonisch beton. De dakverdieping wordt afgewerkt in zwart zink met staande naad. Deze materialisatie is niet in harmonie met de omgeving waardoor de aanvraag afwijkt van artikel 6 van de bouwcode. Er werd een uitgebreide nota toegevoegd met argumentatie waarom dit materiaal aanvaardbaar is binnen de straat. Vanuit stedenbouwkundig oogpunt wordt dit gevolgd. De afwisseling in texturen en het accentueren van de plint en het dak in een andere gevelmaterialisatie is aanvaardbaar binnen het stedelijk weefsel en brengt de gevel terug in verhouding. Mits toepassing van artikel 3 kan een afwijking op artikel 6 van de bouwcode worden toegepast.

 

Verder hanteert de stad Antwerpen een afwegingskader op aanvragen voor een stedenbouwkundige vergunning voor buitengevelisolatie. Bij een gunstig advies tot plaatsing van buitengevelisolatie is men verplicht om de werken over de volledige dikte van 14 cm uit te voeren. Op die manier wordt er maximale energiebesparing gerealiseerd binnen de bepalingen van het rooilijnendecreet. Dit zal worden opgelegd in voorwaarden bij het verlenen van de vergunning.

 

De arrière-corps is een veel voorkomend detail bij aaneengesloten bebouwing. Ter hoogte van de perceelsgrens springt het gevelvlak terug, en dit over de volledige gevelhoogte. Dit levert een verticale ritmering op die percelering in het straatbeeld nuanceert. Het is wenselijk om dit detail eigen aan de stedelijke context te behouden.

 

De uitstekende delen van een gevel (plint, raamdorpel, kroonlijst, …) zorgen voor een detaillering van de gevel. Het toepassen van buitengevelisolatie leidt tot een vervlakking van het straatbeeld door het verliezen van deze detaillering. Om een verarming van het materiaal tegen te gaan, wordt er bij een gunstig advies opgelegd dat bestaande elementen (raamdorpels, plint, kroonlijst…) behouden blijven of worden vervangen door nieuwe elementen.

Deze details hebben immers ook een functie. Zo beschermt de plint tegen beschadigingen. In de nieuwe situatie wordt de gehele gevelplint uitgevoerd in architectonisch beton. Dit is een robuust materiaal waardoor beschadigingen aan de gevel voorkomen worden.

De voorgestelde materialisatie betreffende de achtergevel in wit vezelcement met reliëf is hedendaags en stedenbouwkundig aanvaardbaar.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

De slaapkamer op niveau 4, gelegen onder het dak, heeft een hoogte van 2,30 meter. Deze ruimte werd in de laatst vergunde toestand ingetekend met een vrije hoogte van gemiddeld 2,62 meter. Door de omvorming van het vergunde licht hellende dak naar plat dak ging hier ruimte verloren. De aanvraag is vervolgens strijdig met artikel 21 van de bouwcode. In dit artikel worden eisen gesteld betreffende de minimale vrije hoogtes in verblijfsruimtes. Deze wordt vastgelegd op 2,60 meter. Een ruimte die langdurig gebruikt wordt als woon- of werkplaats dient voor haar gebruikers en bewoners voldoende kwalitatief te zijn. Een voldoende vrije hoogte voor verblijfsruimten en andere ruimten garandeert elk vertrek over een minimale verblijfskwaliteit. In voorwaarden van de vergunning wordt opgelegd dat deze ruimte niet voorzien mag worden als verblijfsruimte.

 

De plannen tonen dat de bureauruimte op de tweede verdieping en de polyvalente ruimte ter hoogte van de derde verdieping een vrije hoogte hebben van respectievelijk slechts 2,43 meter en 2,33 meter. Deze hoogtes wijken af van de minimale vrije hoogte zoals opgenomen in art. 21 van de bouwcode. Het betreffen echter allebei ruimtes die op de laatst vergunde toestand werden ingetekend als slaapkamer met vrije hoogte van respectievelijk gemiddeld 2,27 m en 2,30 m. Aangezien de omvorming van slaapkamer naar een andere leefruimte (bureau, polyvalente ruimte, …) niet vergunningsplichtig is, kan ook de afwijking op de bouwcode in principe buiten beschouwing gelaten worden. Echter wordt bij de slaapkamer op de tweede verdieping, die wordt omgevormd naar bureau, ook de dakvorm aangepast t.o.v. de laatst vergunde toestand. Het hellende dakvlak achteraan de ruimte wordt vervangen door een plat dak met dezelfde vrije hoogte als de rest van de kamer. Het betreft een verderzetting van de bestaand vergunde hoogte en de gemiddelde vrije hoogte op de kamer wordt hierdoor opgetrokken van 2,27 meter naar 2,43 meter waardoor de afwijking gunstig geadviseerd kan worden.

 

Wanneer de nieuwe constructie tot op het openbaar domein komt moet er rekening mee worden gehouden dat het voetpad in de toekomst hersteld kan worden zonder dat er aan de voorgevel ingrepen moeten gebeuren. Dit kan door de bestaande stoeptegel voor de werken weg te nemen en na de werken terug te plaatsen.

 

Wanneer er zich in de bestaande toestand openbare verlichtingsarmaturen (of andere elementen van nutsvoorzieningen) bevinden aan de gevel moeten deze na het uitvoeren van de werken opnieuw gemonteerd worden aan de gevel op een duurzame manier (eventueel met een achterliggende constructie). Deze elementen moeten te allen tijde kunnen hersteld worden of weggenomen worden. Indien nodig wordt hiervoor contact opgenomen met de dienst Openbaar Domein.

 

Mits het naleven van de gestelde voorwaarden voldoet de woning aan de actuele eisen wat betreft hinderaspecten, gezondheid en gebruiksgenot.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. Alle handelingen, werken en wijzigingen in verband met de balustrade en een eventueel dakterras op het dak van de achterbouw worden uitgesloten van de vergunning.

2. De isolatie plus afwerkingsmateriaal is met een totale dikte van 14 centimeter ten opzichte van de rooilijn uit te voeren.

3. De arrière-corps is te behouden. De arrière-corps moet vrij blijven van materiaal en isolatie.

4. De elementen voor straatverlichting of nutsvoorzieningen die zich aan de gevel bevinden in de bestaande toestand, zijn integraal te verplaatsen.

5. De uitstekende delen van de gevel (plint, raamdorpels, kroonlijst, …) zijn te behouden door deze te verplaatsen of te vervangen door een nieuw element met dezelfde hoogte en uitsteek ten opzichte van het gevelvlak zoals in de bestaande toestand.

6. De nieuwe constructie moet aansluiten op het openbaar domein op die manier dat toekomstige werkzaamheden aan het openbaar domein kunnen plaatsvinden los van herstelwerken aan de nieuwe constructie.

7. De slaapkamer onder het dak mag niet gebruikt worden als verblijfsruimte.

8. Na uitvoering van de werken te voldoen aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

23 september 2023

Volledig en ontvankelijk

31 oktober 2023

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen

geen

Uiterste beslissingsdatum zonder noodbesluit

30 december 2023

 

Uiterste beslissingsdatum met noodbesluit

29 maart 2024

Verslag GOA

11 maart 2024

Naam GOA

Cynthia Steurs

 

Onderzoek

De aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, werden om hun standpunt gevraagd.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Schriftelijke bezwaarschriften

Schriftelijke gebundelde bezwaarschriften

Petitielijsten

Digitale bezwaarschriften

0

0

0

0

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. Alle handelingen, werken en wijzigingen in verband met de balustrade en een eventueel dakterras op het dak van de achterbouw worden uitgesloten van de vergunning.

2. De isolatie plus afwerkingsmateriaal is met een totale dikte van 14 centimeter ten opzichte van de rooilijn uit te voeren.

3. De arrière-corps is te behouden. De arrière-corps moet vrij blijven van materiaal en isolatie.

4. De elementen voor straatverlichting of nutsvoorzieningen die zich aan de gevel bevinden in de bestaande toestand, zijn integraal te verplaatsen.

5. De uitstekende delen van de gevel (plint, raamdorpels, kroonlijst, …) zijn te behouden door deze te verplaatsen of te vervangen door een nieuw element met dezelfde hoogte en uitsteek ten opzichte van het gevelvlak zoals in de bestaande toestand.

6. De nieuwe constructie moet aansluiten op het openbaar domein op die manier dat toekomstige werkzaamheden aan het openbaar domein kunnen plaatsvinden los van herstelwerken aan de nieuwe constructie.

7. De slaapkamer onder het dak mag niet gebruikt worden als verblijfsruimte.

8. Na uitvoering van de werken te voldoen aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.