Terug
Gepubliceerd op 25/03/2024

2024_CBS_02400 - Omgevingsvergunning - OMV_2023160896. Sint_Bernardsesteenweg 837-839 en Dokter Kochlaan 25-27. District Hoboken - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 22/03/2024 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tatjana Scheck, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Verontschuldigd

Jinnih Beels, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2024_CBS_02400 - Omgevingsvergunning - OMV_2023160896. Sint_Bernardsesteenweg 837-839 en Dokter Kochlaan 25-27. District Hoboken - Goedkeuring 2024_CBS_02400 - Omgevingsvergunning - OMV_2023160896. Sint_Bernardsesteenweg 837-839 en Dokter Kochlaan 25-27. District Hoboken - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2023160896

Gegevens van de aanvrager:

BV BERNARD met als adres Predikherenrei 23 te 8000 Brugge

Ligging van het project:

Sint_Bernardsesteenweg 837-839 en Dokter Kochlaan 25-27 te 2660 Hoboken (Antwerpen)

Kadastrale percelen:

afdeling 38 sectie B nrs. 666G7 en 666R7

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

wijzigen van de vorige omgevingsvergunning (OMV_2021117427 slopen van bestaande bebouwing en bouwen van 2 meergezinswoningen tegenover elkaar)

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          04/12/2023: aktename (OMV_2023155074) voor een bronbemaling voor het plaatsen van een kelder;

-          04/02/2022 vergunning (OMV_2021117427) voor het slopen van bestaande bebouwing en bouwen van 2 meergezinswoningen tegenover elkaar;

-          Sint-Bernardsesteenweg 839:

  • 29/04/1939: toelating (1056#3878) voor plaatsing zonnetent;
  • 01/01/1938: toelating (1006#12285) voor veranderingswerken;
  • 24/03/1937: toelating (1006#6093) voor bestaande bureel vergroten;
  • 01/01/1937: toelating (1006#12073) voor kelder bijmaken;
  • 23/08/1933: (toelating 1006#11188) voor betonnen afdak plaatsen, houten en betonnen afsluiting plaatsen;

-          Sint-Bernardsesteenweg 837:

  • 01/01/1937: toelating (1006#11957) voor het oprichten van een houten terras.

 

Vergunde toestand

-          afbraak bestaande bebouwing;

-          twee meergezinswoningen: een aan zijde Sint-Bernardsesteenweg (blok A) en een aan zijde Dokter Kochlaan (blok B):

-          4 bouwlagen onder plat dak;

-          volledig perceel onderkelderd voor parkeergarage, fietsenstalling, afvalberging en private bergingen:

-          private tuinen en centraal gemeenschappelijke binnentuin;

-          dubbelhoge insprong met toegang tot binnentuin via Dokter Kochlaan;

-          blok A:

  • 14 woongelegenheden;
  • 6 eenslaapkamerappartementen met een netto vloeroppervlakte tussen circa 61 en 76 m²;
  • 6 tweeslaapkamerappartementen met een netto vloeroppervlakte tussen circa 80 en 81 m²;
  • 2 drieslaapkamerappartementen met een netto vloeroppervlakte van circa 120 m².
  •  

-          blok B:

  • 14 woongelegenheden;
  • 6 eenslaapkamerappartementen met een netto vloeroppervlakte tussen circa 61 en 67 m²;
  • 7 tweeslaapkamerappartementen met een netto vloeroppervlakte tussen circa 80 en 86,50 m²;
  • 1 drieslaapkamerappartement met een netto vloeroppervlakte van circa 123 m².

-          de gemiddelde netto vloeroppervlakte van alle wooneenheden bedraagt 79 m².

-          gevelafwerking:

  • gelijkvloerse plint in beton;
  • rode gevelsteen met grijze voeg op eerste, tweede verdieping én derde verdieping op Dokter Kochlaan;
  • antracietkleurige gevelsteen met witte voeg op derde verdieping op Sint-Bernardsesteenweg;
  • antracietkleurig aluminium schrijnwerk;
  • glazen balustrades.

 

Bestaande toestand

Op dit moment is de aanvrager van het project gestart met voorbereidende werken om de vorige stedenbouwkundige vergunning (OMV_2021117427) uit te voeren.

-          tegen linker perceelgrens op voorgevellijn gebouw van 1 bouwlaag onder plat dak;

-          bouwdiepte van 46 meter;

-          tegen rechter perceelgrens een barak met kantoortje en sanitair achter bomen;

-          terrein gebruikt als ‘toonzaal’ voor grafzerken.

 

Nieuwe toestand

Conform de vergunde toestand (OMV_2021117427) met uitzondering van:

-          blok A: gevelwijziging & aanpassing fietstoegang:

  • de plint aan de onderzijde wordt verlaagd tot 40 cm en de dakverdieping krijgt een ander gevelmateriaal (zink, antraciet gepatineerd in plaats van donkere gevelsteen);
  • de wachtzone aan de fietstoegang is vergroot zodat er steeds een fiets volledig horizontaal kan staan tijdens het openen van de toegangsdeur die naar binnen draait.

-          blok B: aanpassing inrit ondergrondse parking & appartement B.0.03:

  • de inrit heeft een betere hellingsgraad verkregen. Hiervoor is de hellingzone vergroot ten koste van de tweede slaapkamer van appartement B.0.03. Dit appartement is verkleind van tweeslaapkamerappartement naar eenslaapkamerappartement met bureauruimte;
  • blok B wordt 20 cm opgehoogd in functie van helling ondergrondse parking;

-          Ondergrondse parking

  • voorzien van een extra secanspalenwand rondom de volledige kelder. Hierdoor vervalt de lijninfiltratie langs één zijde. Dit volume is toegevoegd aan het infiltratiebekken / wadi aan de andere zijde dat een grotere vorm krijgt.

 

Inhoud van de aanvraag

-          drie wijzigingen ten opzichte van de vorige omgevingsvergunning (OMV_2021117427):

  • blok A: gevelwijziging & aanpassing fietstoegang;
  • blok B: aanpassing inrit ondergrondse parking & appartement B.0.03;
  • ondergrondse parking: aanpassing draagstructuur.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Agentschap Wegen en Verkeer - District Antwerpen

19 januari 2024

25 januari 2024

Voorwaardelijk gunstig

Hulpverleningszone Brandweer zone Antwerpen

19 januari 2024

14 februari 2024

Voorwaardelijk gunstig

 

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

19 januari 2024

19 januari 2024

 

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied in de stedelijke agglomeratie van Antwerpen, dit is het gedeelte van de stad gelegen tussen de Kleine Ring en respectievelijk de reservatiestrook voor de aanleg van lijninfrastructuur (de A102) tussen Merksem en Wommelgem, de R11 tussen Wommelgem en Mortsel, de oostelijke grens van Mortsel en Hove en de reservatiestrook voor pijpleidingen tussen Hove/Kontich en Hemiksem.

De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving, (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

In dit gebied wordt de maximale bouwhoogte afgestemd op de volgende criteria:

- de in de onmiddellijke omgeving aanwezige bouwhoogten;

- de eigen aard van het betrokken gebied;

- de breedte van het voor het gebouw gelegen openbaar domein.

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater, tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010 tot bepaling van stedenbouwkundige handelingen waarvoor geen omgevingsvergunning nodig is en tot opheffing van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater.
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Hemelwaterverordening 2023.
De aanvraag is in overeenstemming met de verordening hemelwater.

 

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de verordening toegankelijkheid op volgende punten:

  • artikel 20 Trappen §1: over de volledige lengte van de trappen is er na afwerking slechts een breedte van 0,80 meter in plaats van minimaal 1 meter.
  • artikel 24 Draairuimte:

-          er is geen vrije en vlakke draairuimte bij de tellerlokalen en private bergingen in de kelder. Ook lift 1 in blok A waarbij de deur vanuit de garage naar de liftkoker naar binnen draait heeft geen vrije en vlakke draairuimte. En afvalberging 2 ook niet;

-          de deuren naar de appartementen liggen te diep in de muur waardoor de buitenste rand van de vrije en vlakke draairuimte aan de duwzijde van de deur, het gesloten deurvlak niet raakt.

 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de bouwcode.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening:
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

 

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).
Voor het project is geen pluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).

Voor het project is geen fluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).

Het project is niet gelegen in een signaalgebied.

Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.

 

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

 

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Beoordeling afwijkingen van de voorschriften

De aanvraag wijkt af van de Gewestelijke verordening toegankelijkheid op volgende artikels

 

Artikel 20 trappen:

-          De gemeenschappelijke trappen worden niet overal voorzien conform de bepalingen van de verordening toegankelijkheid. De aanvraag betreft een volledige nieuwbouw waardoor er geen gegronde aanleiding is om af te wijken van deze bepaling. Er wordt bijgevolg in voorwaarde opgenomen dat de trappen moeten uitgevoerd worden conform de verordening.

 

Artikel 24 Draairuimte:

-          Er wordt niet voldoende vrije vlakke draairuimte voorzien op verschillende locaties (bij de tellerlokalen, private bergingen in de kelder, lift 1 in blok A vanuit de garage, en in afvalberging 2). De aanvraag betreft een volledige nieuwbouw waardoor er geen gegronde aanleiding is om af te wijken van deze bepaling. Mits een beperkte herschikking kan voldaan worden aan dit artikel. Er zal bijgevolg ook in voorwaarde worden opgenomen dat er voldaan moet worden aan dit artikel.

 

Functionele inpasbaarheid

De bestemming van meergezinswoning blijft behouden waardoor de functionele inpasbaarheid gegarandeerd blijft.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De wijziging heeft betrekking op het aanpassen van de inrit naar de ondergrondse parking. Hierdoor wordt het naastgelegen tweeslaapkamerappartement gewijzigd naar een éénslaapkamerappartement. Met deze wijziging wordt de ondergrondse parking vlotter bereikbaar. Er blijft met deze wijziging een voldoende gevarieerd programma op de site. Er worden geen onaanvaardbare aanpassingen voorzien aan de vergunde volumetrie waardoor het advies over schaal en ruimtegebruik dan ook zonder meer gunstig is.

 

Visueel-vormelijke elementen

De daklaag van de bebouwing aan de Sint-Bernardsesteenweg wordt gewijzigd. Deze was vergund in een antracieten gevelsteen. In de nieuwe toestand wordt deze gewijzigd naar een zinken gevelbeplating. Het voorgestelde materiaalgebruik is visueel inpasbaar in deze omgeving.

De voornaamste wijzigingen aan de voorgevel aan Dokter Kochlaan hebben betrekking op de aanpassingen aan de inrit van ondergrondse parking.

 

Met deze wijzigingen blijft de aanvraag visueel inpasbaar in deze omgeving.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

De aanvraag werd voorwaardelijk gunstig geadviseerd door de brandweer. De voorgestelde voorwaarden worden integraal opgenomen als voorwaarde van vergunning.

 

Het advies van het Agentschap Wegen en Verkeer is als voorwaardelijk gunstig opgeladen in het Omgevingsloket, maar het is een gunstig advies zonder voorwaarden. Om die reden kunnen geen voorwaarden uit dit advies overgenomen worden.

 

De woning voldoet aan de actuele eisen wat betreft hinderaspecten, gezondheid en gebruiksgenot. De geplande verbouwingswerken zijn niet storend voor de omgeving en in overeenstemming met de goede ruimtelijke ordening van de plaats.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat elke omgevingsvergunningsaanvraag een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, is het de bedoeling om parkeren maximaal op eigen terrein te voorzien. Dit is het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De aanvraag werd ter advies voorgelegd aan de stedelijke dienst Mobiliteit:

“De wijzigingen hebben geen invloed op de parkeerbehoefte. Er is voor de aanpassing dan ook geen parkeerparagraaf van toepassing.

Opgemerkt wordt dat de voorzieningen voor elektrisch laden niet zijn ingetekend.

Door de wijziging van de parkinginrit is er in 1 appartement een slaapkamer minder, dit geeft dat er 1 fietsstalplaats minder voorzien hoeft te worden.

De aanpassingen aan de inrit 1 voor fietsers is goed. Er is nu bovenaan de trap voldoende ruimte om de fiets neer te zetten op een vlak deel en de deur te openen. Bij toegang 2 is er onderaan de trap onvoldoende ruimte om de fiets te zetten en de deur te openen. Er kan als oplossing geopteerd worden voor automatische deuren die bovenaan geopend kunnen worden waardoor het niet nodig is om beneden stil te staan.”

Het advies van de stedelijke dienst Mobiliteit wordt vanuit stedenbouwkundig oogpunt bijgetreden. De voorgestelde voorwaarden worden mee opgenomen als voorwaarde van vergunning.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

2. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie na te leven.

3. Er moeten laadpunten voor elektrische wagens voorzien worden in de ondergrondse parking conform de geldende Vlaamse wetgeving en de bouwcode.

4. Fietstoegang 2 moet voorzien worden van automatische deuren die bovenaan geopend kunnen worden waardoor het niet nodig is om beneden stil te staan.

5. Er moet voldaan worden aan de Gewestelijke verordening toegankelijkheid.

 

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

21 december 2023

Volledig en ontvankelijk

19 januari 2024

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen

geen

Uiterste beslissingsdatum zonder noodbesluit

19 maart 2024

 

Uiterste beslissingsdatum met noodbesluit

18 april 2024

Verslag GOA

14 maart 2024

Naam GOA

Gerd Cryns

 

Onderzoek

De aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, werden om hun standpunt gevraagd.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Schriftelijke bezwaarschriften

Schriftelijke gebundelde bezwaarschriften

Petitielijsten

Digitale bezwaarschriften

0

0

0

0

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

2. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie na te leven.

3. Er moeten laadpunten voor elektrische wagens voorzien worden in de ondergrondse parking conform de geldende Vlaamse wetgeving en de bouwcode.

4. Fietstoegang 2 moet voorzien worden van automatische deuren die bovenaan geopend kunnen worden waardoor het niet nodig is om beneden stil te staan.

5. Er moet voldaan worden aan de Gewestelijke verordening toegankelijkheid.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.