Voor de concessie voor het exploiteren van socioculturele communicatie in de publieke ruimte van de stad Antwerpen werd onderhandelingsprocedure sui generis met bekendmaking GAC_2022_02234 uitgeschreven. Op 21 maart 2024 diende de firma AGRAFA AFFICHAGE BV, KORTE LOBROEKSTRAAT 1-5 te 2060 ANTWERPEN, met ondernemingsnummer 0480.206.022, een offerte in.
Naar analogie met artikel 46, § 1 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de concessieovereenkomsten, worden concessies slechts gegund mits de ondernemer niet is uitgesloten van deelname aan de plaatsingsprocedure op basis van de uitsluitingsgronden en voldoet aan de selectievoorwaarden die door de aanbesteder in de concessiedocumenten zijn vastgesteld.
Naar analogie met artikel 46, § 1 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de concessieovereenkomsten samen gelezen met artikel 30 van het Koninklijk besluit van 25 juni 2017 betreffende de plaatsing en de algemene uitvoeringsregels van de concessieovereenkomsten, gaat de aanbesteder na of de offertes regelmatig zijn.
Naar analogie met de artikelen 46, § 1 en 55 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de concessieovereenkomsten worden concessies gegund op basis van objectieve criteria die ervoor zorgen dat de offertes onder voorwaarden van daadwerkelijke mededinging worden beoordeeld, waardoor een algeheel economisch voordeel voor de aanbesteder kan worden vastgesteld.
Artikel 56, § 3, 8°, b) van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor de daden van beschikking over o.m. concessies.
Er werd een gemotiveerd gunningsverslag opgemaakt dat als bijlage bij dit besluit wordt gevoegd.
Inzake de kwalitatieve selectie werd de inschrijver betrouwbaar en geschikt bevonden.
De offerte van de inschrijver werd regelmatig bevonden en als volgt beoordeeld:
Inschrijver | Prijs (inventarisposten 1; 3 - 12) op 60 punten | Verhuurprijs aan derden: cultureel tarief (inventarispost 2) op 15 punten | Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) – voor het gedeelte reinigen, onderhouden en herstellen van de socioculturele borden op 15 punten | Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) – gedeelte drukwerk op 10 punten | totaal |
AGRAFA AFFICHAGE BV | 60,00 | 15,00 | 12,00 | 8,00 | 95,00 |
De (vermoedelijke) startdatum van de overeenkomst verschilt naargelang het gedeelte van deze overeenkomst:
Gezien de verschillende startdata van Deel 1 en Deel 2 verschilt ook de looptijd naargelang het gedeelte van deze concessie:
De einddatum van de overeenkomst wordt zowel voor Deel 1 (stadswegen) als Deel 2 (gewestwegen) bepaald op 9 jaar na de werkelijke startdatum van Deel 1 (gewestwegen). De looptijd wordt bepaald op 9 jaar omwille van de benodigde personeelscapaciteit die de concessiehouder moet voorzien voor de affichage.
Het college keurt de gunning goed voor de concessie voor het exploiteren van socioculturele communicatie in de publieke ruimte van de stad Antwerpen, op basis van bestek GAC_2022_02234 aan AGRAFA AFFICHAGE BV, KORTE LOBROEKSTRAAT 1-5, 2060 ANTWERPEN, met ondernemingsnummer 0480.206.022, tegen de voorwaarden van diens offerte.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Concessie voor het exploiteren van socioculturele communicatie in de publieke ruimte van de stad Antwerpen: drukwerk en affichage | budgetplaats: diverse budgetpositie: 6141 functiegebied: diverse subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: diverse budgetperiode: 2400, 2500, 2600, 2700, 2800, 2900, 3000, 3100, 3200 en 3300 | met orderbons | |
Concessie voor het exploiteren van socioculturele communicatie in de publieke ruimte van de stad Antwerpen: leveren en plaatsen van socioculturele borden | budgetplaats: 5151000000 budgetpositie: 225 functiegebied: 2LMS030210A00000 subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 2SA020200 budgetperiode: 2400, 2500, 2600, 2700, 2800, 2900, 3000, 3100, 3200 en 3300 | met orderbons | |
Concessie voor het exploiteren van socioculturele communicatie in de publieke ruimte van de stad Antwerpen: herstellingen van socioculturele borden | budgetplaats: 5151000000 budgetpositie: 61414 functiegebied: 2LMS030210A00000 subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 2SA020200 budgetperiode: 2400, 2500, 2600, 2700, 2800, 2900, 3000, 3100, 3200 en 3300 | met orderbons |