Terug
Gepubliceerd op 03/06/2024

2024_CBS_04373 - Omgevingsvergunning - OMV_2023134424. Palmenlaan 2. District Antwerpen - Weigering

college van burgemeester en schepenen
vr 31/05/2024 - 09:00 Stadhuis- afsluit
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tatjana Scheck, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Verontschuldigd

Koen Kennis, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2024_CBS_04373 - Omgevingsvergunning - OMV_2023134424. Palmenlaan 2. District Antwerpen - Weigering 2024_CBS_04373 - Omgevingsvergunning - OMV_2023134424. Palmenlaan 2. District Antwerpen - Weigering

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2023134424

Gegevens van de aanvrager:

mevrouw Caroline Craenhals met als adres Palmenlaan 2 te 2020 Antwerpen

Ligging van het project:

Palmenlaan 2 te 2020 Antwerpen

Kadastrale percelen:

afdeling 12 sectie M nrs. 5H en afdeling 42 sectie B nrs. 98E3

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

herbouwen en uitbreiden van een eengezinswoning

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis  

-          30/03/2000: vergunning (ROL-19994100) voor het verbouwen van een villa, uitbreiding met zwembad;

-          11/12/1996: vergunning (ROL-19962206) voor het uitvoeren van verbouwingswerken;

-          18/12/1964: vergunning (ROL-19641207) voor het uitvoeren van verbouwingswerken.

 

Vergunde toestand

-          functie:

  • eengezinswoning;

-          bouwvolume:

  • 2 bouwlagen met hellend dak; 
  • bouwdiepte van 12,29m;
  • open ruimte van 3094,79m²;

-          gevelafwerking:

  • gevel afgewerkt in wit geschilderde gevelsteen met witte kolommen onder het afdak aan de voordeur;
  • wit buitenschrijnwerk met witte schaduwluiken;
  • dak afgewerkt in donkere leien met een zwarte dakgoot;

-          inrichting:

  • alleenstaande woning met nagenoeg onbebouwde achtertuin;
  • oprit links van de woning in de voor- en zijtuin.

 

Bestaande toestand

-          functie:

  • eengezinswoning;

-          bouwvolume:

  • 2 bouwlagen met hellend dak; 
  • bouwdiepte van 13,18m;
  • bouwhoogte van 12,93m;
  • open ruimte van 2936,07m²;

-          gevelafwerking:

  • gevel afgewerkt in grijs geschilderde gevelsteen met witte kolommen onder het afdak aan de voordeur;
  • wit buitenschrijnwerk met grijze schaduwluiken;
  • dak afgewerkt in donkere leien met een zwarte dakgoot;

-          inrichting:

  • alleenstaande woning met nagenoeg onbebouwde achtertuin;
  • oprit links van de woning in de voor- en zijtuin.

 

Nieuwe toestand

-          functie:

  • eengezinswoning;

-          bouwvolume:

  • 2 bouwlagen met hellend dak; 
  • bouwdiepte van hoofdgebouw 16,35m en van 31,65m op het diepste punt van de aanbouw;
  • bouwhoogte van 11,16m met aanbouw van 3,86m hoog;
  • open ruimte van 2566,08m²;

-          gevelafwerking:

  • gevel afgewerkt in licht gekleurde gevelsteen, met donker gekleurde gevelsteen ter hoogte van de plint en details in houten latten;
  • groen, metalen buitenschrijnwerk;
  • dak afgewerkt in donkere tegelpannen;

-          inrichting:

  • alleenstaande woning met nagenoeg onbebouwde achtertuin;
  • oprit van 40,00m² links van de woning in de voor- en zijtuin;
  • groendak van 201,00m² ,op het dak van de aanbouw;
  • wadi van 54,17m² in de voortuin.

 

Inhoud van de aanvraag

-          slopen van de bestaande woning tot op draagstructuur;

-          opbouwen van een nieuwe woning met uitbreiding van het volume;

-          wijzigen van de voorgevel;

-          doorvoeren van interne constructieve werken.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

Er werden geen externe adviezen gevraagd.

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Stadsbeheer/ Groen en Begraafplaatsen

5 maart 2024

2 april 2024

 

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater, tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010 tot bepaling van stedenbouwkundige handelingen waarvoor geen omgevingsvergunning nodig is en tot opheffing van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater.
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Hemelwaterverordening 2023.
De aanvraag is in overeenstemming met de verordening hemelwater.
 

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be).
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgend(e) punt(en):

  • artikel 6 Harmonie en draagkracht:

De bouwdiepte van 28,65 m is niet in harmonie met de kenmerkende bouwdiepte in de omgeving;

De architecturale uitwerking van de woning met de verbrede plint en het ‘dubbele’ dak zijn niet in harmonie met de kenmerkende architectuur van de omgeving;

  • artikel 24 Minimale lichtinval en minimale luchttoevoer:

In slaapkamer 5 en 6 op de 2e verdieping is de lichtdoorlatende oppervlakte te klein voor de oppervlakte van de ruimte;

  • artikel 27 Open ruimte:

De voortuin wordt met de verbrede plint en de open trap voorzien van constructies;

  • artikel 43 Septische putten:

Er wordt geen septische put voorzien.
 

Sectorale regelgeving


Effecten op de biodiversiteit:

Overeenkomstig het stikstofdecreet, het nieuwe beoordelingskader voor alle aanvragen die stikstofemissies veroorzaken, in werking getreden op 23 februari 2024, kan het volgende gesteld worden:

  • Op basis van de toepassing van het stikstofdecreet kan redelijkerwijs geoordeeld worden dat voorliggende aanvraag geen project is voor de exploitatie van een IIOA met één of meer stationaire bronnen van stikstofoxiden. Het beoordelingskader uit het decreet is dus niet van toepassing en de opmaak van een passende beoordeling (artikel 28 decreet) is niet vereist.
  • Op basis van de toepassing van het stikstofdecreet kan redelijkerwijs geoordeeld worden dat voorliggende aanvraag noch een verkeersdragend noch een verkeersgenererend project is. Het beoordelingskader uit het decreet is dus niet van toepassing en de opmaak van een passende beoordeling (artikel 28 decreet) is niet vereist. 

-          MER-screening:

Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

 

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).

Voor het project is geen pluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).

Voor het project is geen fluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).

Het project is niet gelegen in een signaalgebied.
Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.

(Kijk de score van uw project na op (https://www.waterinfo.be/informatieplicht)

 

-          Vlaamse codex Wonen 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex Wonen van 2021)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

 

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

De Palmenlaan en omgeving wordt gekenmerkt door vrijstaande eengezinswoningen. Voorliggende aanvraag omvat geen functiewijziging. De bestaande functie van eengezinswoning blijft behouden en is daarmee in overeenstemming met de kenmerkende woonfuncties in de omgeving.

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De aanvraag omvat de grondige renovatie van de vrijstaande eengezinswoning waarbij het pand tot op de draagstructuur gesloopt wordt en een nieuwe woning met uitbreiding van het volume opgebouwd wordt.

Ondergronds wordt de kelder aan beide zijkanten uitgebreid. Aan de linkerzijde wordt de garage uitgebreid om het inrijden van de garagepoort gemakkelijker te maken met hedendaagse wagens. Er wordt opgemerkt dat in het huidige plan veel oppervlakte van de garage verloren gaat aan circulatie. Aan de rechterzijde wordt de kelder uitgebreid met bergingen.

Op het gelijkvloers wordt de woning zowel aan beide zijkanten als aan de achterzijde uitgebreid. In de linkse aanbouw wordt vooraan de nieuwe inkomzone geplaatst en achteraan een grote ruimte met binnenzwembad. De aanbouw aan de rechter- en achterzijde dient ter vergroting van de leefruimte en bergruimte.

De voorgevels van beide aanbouwen liggen circa 6,70 m achter de voorgevel van de hoofdbouw. De aanbouw links wordt in de 4 m bouwvrije zijtuinstrook gebouwd. Aan de linkerzijde komt de aanbouw exclusief dakoversteek op 3,20 m van de perceelsgrens te liggen. Inclusief de dakoversteek komt de aanbouw tot op circa 1,80 m van de linkerperceelsgrens. Aan de rechterzijde is dit respectievelijk 4,30 m exclusief en 2,30 m inclusief dakoversteek. De woning is gelegen in de wijk Della Faille, waar het behoud van het open, groene parkkarakter vooropgesteld wordt. Door het bebouwen van de zijtuinstroken, leest de woning minder als een vrijstaande woning en gaan de zichten naar het groene binnengebied vanop de straat verloren.

Daarnaast heeft de uitbouw aan de linkerzijde een totale bouwdiepte van 28,65 m exclusief dakrandoversteken. Deze bouwdiepte is niet kenmerkend voor de omgeving van de aanvraag.

Op de 1e en 2e verdieping wordt de woning aan de rechterzijde ook met circa 4 m uitgebreid. Deze verdiepingen worden volledig gereorganiseerd, wat resulteert in 6 slaapkamers en 3 badkamers in de nieuwe toestand. Achteraan de 2e verdieping wordt een terras voorzien in het hellend dak.

 

Aan de voorgevel en een deel van de rechterzijgevel wordt een opgehoogd pad van circa 1,30 m breed voorzien op hoogte van de vloerpas van het gelijkvloers. De zijkant van deze constructie wordt afgewerkt met gevelstenen, wat de illusie wekt dat het volume onderdeel vormt van de kelder. In feite wordt binnen de voortuinstrook een verbrede plint gerealiseerd. Verder wordt over de wadi in de voortuin een open trap geplaatst, die via een bordes dat aan de zijgevel hangt toegang geeft tot de voordeur.

Het voorzien van deze constructies in de voortuin is strijdig is met artikel 27 van de bouwcode. Voortuinen hebben een belangrijk aandeel in de beeldkwaliteit en woonkwaliteit van een straat en dienen daarom zo veel mogelijk als groene, onverharde ruimte ingericht te worden. Gelet op het te behouden parkkarakter van de wijk, kunnen constructies in de voortuin dus niet gunstig geadviseerd worden.

 

Gezien de ligging van de aanvraag in de wijk Della Faille en de beeldbepalende ingrepen aan de gevels, werd de aanvraag voorgelegd op de kwaliteitskamer architectuur. Hun advies is ongunstig en er wordt geadviseerd om bij een eventuele nieuwe aanvraag de verbouwing van de woning te herzien binnen de bepalingen van de Conventie Della Faille. De 4 m bouwvrije zijtuinstrook, de 6 m bouwvrije voortuinstrook en de maximale bouwdiepte van 20 m dienen aangehouden te worden. Dakoversteken dienen beperkt te worden tot 1 m diepte en het trapgeheel in de voortuin dient herzien te worden.

 

De aanvraag voldoet niet aan de goede ruimtelijke ordening op vlak van schaal, het ruimtegebruik en de bouwdichtheid. De schaal van de aanvraag is niet in overeenstemming met deze van de omgeving. Er wordt geadviseerd de aanvraag te weigeren.

 

Visueel-vormelijke elementen

De bestaande woning wordt volledig tot op de draagstructuur gestript, waardoor de bestaande gevel ook volledig wordt afgebroken. De structuur wordt aan de buitenzijde geïsoleerd en afgewerkt met een lichtgekleurde gevelsteen. Aan de voor- en rechterzijgevel wordt de verbrede plint afgewerkt met een donkere gevelsteen. Het buitenschrijnwerk wordt uitgevoerd in groene aluminium. De nieuwe raamopeningen in de voorgevel zijn eerder klein tegenover de royale raamopeningen in de bestaande toestand. Aan de voorgevel worden de geveldelen onder en boven het centrale raam bekleed met natuurkleurige houten gevelplanken. De architectuur van de voorgevel geeft echter geen aanleiding om deze geveldelen anders te behandelen dan de rest van de gevels. Daarbij komen houten gevelplanken nergens anders in de gevels voor en zijn ze niet kenmerkend voor de omgeving.

Het dak wordt uitgevoerd in donkere tegelpannen. Tussen het gelijkvloers en de 1e verdieping wordt een hellend afdak geplaatst met dezelfde afwerking en hellingsgraad als het hoofddak. Dit afdak wordt over alle gevels en aanbouwen doorgetrokken, waardoor de indruk gewekt wordt dat de aanbouwen voorzien worden van een hellend dak, terwijl deze een plat groendak hebben. De architectuur van de gevels vormt daardoor geen eerlijke vertaling van de achtergelegen structuur en opbouw van de woning. Daarnaast is de architecturale uitwerking van de gevels met de verbrede plint en het ‘dubbele’ dak niet in harmonie met de kenmerkende architectuur van de omgeving. De zwevende trapstructuur en bordes naar de voordeur zijn evenmin kenmerkend voor de omgeving.

 

De aanvraag voldoet niet aan de goede ruimtelijke ordening op vlak van de visueel-vormelijke elementen.

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Slaapkamer 5 en 6 op de 2e verdieping voldoen niet aan artikel 24 van de bouwcode. De lichtdoorlatende oppervlakte van de 2 dakvensters is bij beide ruimten te klein in verhouding met de vloeroppervlakte, waardoor er te weinig natuurlijk daglicht in de kamers valt om als verblijfsruimten te dienen.

 

Ondanks het feit dat een groot deel van de riolering vernieuwd wordt en het hemelwater gescheiden wordt, werd geen septische put voorzien. Indien de aanvraag gunstig beoordeeld zou worden, werd het voorzien van een septische put conform artikel 43 van de bouwcode als voorwaarde voor vergunning opgelegd.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te weigeren, omwille van onverenigbaarheden met stedenbouwkundige voorschriften en een goede ruimtelijke ordening.


Standpunt college


Het college sluit zich grotendeels aan bij het standpunt van de gemeentelijke omgevingsambtenaar. De gemeentelijke omgevingsambtenaar adviseert om de aanvraag te weigeren. Het college volgt de globale beoordeling, maar gaat niet akkoord met alle opgenoemde weigeringsgronden.

Enerzijds zou de aanvraag niet voldoen aan de goede ruimtelijke ordening op vlak van schaal, het ruimtegebruik en de bouwdichtheid. De 4 m bouwvrije zijtuinstrook, de 6 m bouwvrije voortuinstrook en de maximale bouwdiepte van 20 m dienen aangehouden te worden, conform de bepalingen van de Conventie Della Faille. Er wordt bijgevolg geadviseerd om bij een eventuele nieuwe aanvraag de verbouwing van de woning te herzien binnen die bepalingen.

Anderzijds zou de aanvraag niet voldoen aan de goede ruimtelijke ordening op vlak van de visueel-vormelijke elementen, onder meer door de gekozen materialen voor de uitwerking van de gevel, de verbrede plint en het ‘dubbele’ dak.

Wat betreft de schaal, het ruimtegebruik en de bouwdichtheid: inzake de bouwdiepte, acht het college een afwijking aanvaardbaar gelet op de feitelijke context. Het betreft namelijk een diep hoekperceel, bestaande uit 2 kadastrale percelen. Uit het aanvraagdossier blijkt dat enkel het eerste perceel bebouwd wordt, het tweede perceel blijft een groene, beboste zone. Het behoud van het parkkarakter blijft dan ook gegarandeerd. Het college acht daarom een grotere bouwdiepte aanvaardbaar, op voorwaarde dat beide percelen één en ondeelbaar blijven. Nog beter zou zijn de atypische, maar hier dus aanvaardbare bouwdiepte, in te planten aan de rechterzijde, of dus de straatzijde van het hoekperceel. Daardoor kan de geest van de conventie ten aanzien van de linkerbuur maximaal gerespecteerd worden en wordt de eenheid van beide kadastrale percelen bestendigd door de bebouwing .

Wat betreft de visueel-vormelijke elementen: In de directe omgeving van het perceel, zijn zowel op gebied van stijl als op het gebied van gabarit, materialen, uitvoeringen, … diverse bouwvormen aanwezig. In de aanvraag is er geopteerd voor klassieke, duurzame bouwmaterialen. Het college is dan ook van mening dat de gebruikte materialen en architectuur niet atypisch zijn in die omgeving en acht de aanvraag wel in overeenstemming met de goede ruimtelijke ordening op vlak van visueel-vormelijke elementen.

 

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

17 januari 2024

Volledig en ontvankelijk

5 maart 2024

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen

geen

Uiterste beslissingsdatum zonder noodbesluit

4 mei 2024

 

Uiterste beslissingsdatum met noodbesluit

3 juni 2024

Verslag GOA

16 mei 2024

Naam GOA

Cynthia Steurs

 

Onderzoek

Er zijn geen aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, die om hun standpunt gevraagd moesten worden.

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich gedeeltelijk aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning te weigeren.

Artikel 3

De plannen waarvan het overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, maken integraal deel uit van dit besluit.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.