Terug
Gepubliceerd op 13/05/2024

2024_CBS_03790 - Omgevingsvergunning - OMV_2023164156. Appelstraat 56. District Borgerhout - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
wo 08/05/2024 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tatjana Scheck, schepen; Karin De Craecker

Afwezig

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Karin De Craecker

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2024_CBS_03790 - Omgevingsvergunning - OMV_2023164156. Appelstraat 56. District Borgerhout - Goedkeuring 2024_CBS_03790 - Omgevingsvergunning - OMV_2023164156. Appelstraat 56. District Borgerhout - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2023164156

Gegevens van de aanvrager:

VZW KATHOLIEK ONDERWIJS BISDOM ANTWERPEN NOORDKANT met als adres Nooitrust 4 te 2390 Malle

Ligging van het project:

Appelstraat 56 te 2140 Borgerhout (Antwerpen)

Kadastrale percelen:

afdeling 24 sectie A nr. 301H7

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

Functiewijziging, renovatie en herinrichting van gelijkvloerse verdieping

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          01/09/1981: vergunning voor het bouwen van een schoolcomplex.

 

Vergunde toestand

-          functie:

  • schoolcomplex:
    • gelijkvloers: magazijn;
    • eerste tot vierde verdieping: werk- en wasplaats;

-          bouwvolume:

  • hoofdbouw van 5 bouwlagen met plat dak; 
  • bouwhoogte hoofdbouw van 18m;
  • achterbouw van 1 bouwlaag met plat dak; 
  • bouwhoogte achterbouw van 3m95;
  • bouwdiepte van 39m85;

-          gevelafwerking:

  • parement in platen van silexagglomeraat;
  • buitenschrijnwerk in aluminium;
  • volle raampanelen in geëmailleerd glas;
  • poort in geschilderd staal naar magazijn;
  • kroonlijst in glad gewapend beton;

-          inrichting:

  • open koer links achteraan het perceel.

 

Bestaande toestand

overeenkomstig met de vergunde toestand, uitgezonderd van

-          functie:

  • gemengde functies:
    • gelijkvloers: kinderdagverblijf, lerarenkamer en opslagruimte;
    • eerste tot vierde verdieping: kantoor- en vergaderruimten;

-          gevelafwerking:

  • buitenschrijnwerk in hout.

 

Nieuwe toestand

-          functie:

  • gemengde functies:
    • gelijkvloers: polyvalente ontvangstruimte, kantoorruimte en fietsenstalling;
    • eerste tot vierde verdieping: kantoor- en vergaderruimten;

-          bouwvolume:

  • hoofdbouw van 5 bouwlagen met plat dak; 
  • bouwhoogte hoofdbouw van 18m;
  • achterbouw van 1 bouwlaag met plat dak; 
  • bouwhoogte achterbouw van 3m95;
  • bouwdiepte van 39m85;

-          gevelafwerking:

  • parement in platen van silexagglomeraat;
  • gelijkvloerse plint (onder de ramen) in beton;
  • buitenschrijnwerk in aluminium met donkere tint;
  • volle raampanelen in aluminium met donkere tint;
  • kroonlijst in glad gewapend beton;

 

-          inrichting:

  • open koer links achteraan het perceel.

Inhoud van de aanvraag

-          wijzigen van de functie;

-          wijzigen van de voorgevel; 

-          doorvoeren van interne constructieve werken.

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Hulpverleningszone Brandweer zone Antwerpen

12 februari 2024

20 maart 2024

Voorwaardelijk gunstig

 

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Ondernemen en Stadsmarketing/ Business en Innovatie

27 maart 2024

2 april 2024

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

12 februari 2024

16 februari 2024

 

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen). 

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater, tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010 tot bepaling van stedenbouwkundige handelingen waarvoor geen omgevingsvergunning nodig is en tot opheffing van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater.
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Hemelwaterverordening 2023.
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de verordening toegankelijkheid op volgend punt:

  • Artikel 22: De deuropeningen op de eerste, tweede en derde verdieping hebben geen vrije en vlakke doorgangsbreedte van minimaal 85 cm.

 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:

  • Artikel 11 – Afwerken van gevels en materiaalgebruik: Het materiaal van de vaste panelen tussen het nieuwe buitenschrijnwerk op het gelijkvloers is afgestemd op het overige materiaal van de voorgevel;
  • Artikel 24 – Minimale lichtinval en minimale luchttoevoer: De kitchenette op de eerste verdieping en werkplekken op de derde verdieping hebben geen daglichtopeningen. Eén van de werkplekken op de tweede verdieping heeft geen opening voor ventilatie.
  • Artikel 26 – afvalverzameling: Er kan niet worden nagegaan of er ventilatie voorzien wordt. 
  • Artikel 27 – open ruimte: Na de functiewijziging wordt er niet voldaan aan de minimum onbebouwde oppervlakte van 20 %;
  • Artikel 29 – fietsstalplaatsen en fietsparkeerplaatsen: Er kan niet worden nagegaan of een elektrisch oplaadpunt wordt voorzien;
  • Artikel 30 – autostalplaatsen en autoparkeerplaatsen: Er ontbreken 6 autostal- en parkeerplaatsen.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening:
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).
Voor het project is geen pluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).

Voor het project is geen fluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).

Het project is niet gelegen in een signaalgebied.
Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.

(Kijk de score van uw project na op (https://www.waterinfo.be/informatieplicht)

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.
valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021. 

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009. 
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag. 

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

De Appelstraat kenmerkt zich als een straat waarin woonfuncties primeren. Voorliggende aanvraag voorziet in een (regularisatie van) functiewijziging van een gemeenschapsvoorziening – school naar dienstverlening – kantoor (Atlas). Om deze reden werd het advies van de stedelijke dienst Ondernemen en Stadsmarketing/ Business en Innovatie ingewonnen, dat oordeelt dat het project binnen de beleidsvisie ruimtelijke economie inzonderheid verweving van functies past.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De aanvraag voorziet niet in een onbebouwde grondoppervlakte van minimaal 20 % van de oppervlakte van het perceel op het niveau van het maaiveld. Dit is strijdig met artikel 27 van de Bouwcode.dat bepaalt dat bij functiewijziging 20 % van het perceel open en onbebouwd dient te zijn, zelfs al is deze in de bestaande toestand wel bebouwd. Open binnengebieden zijn zeer belangrijk voor de woon- en leefkwaliteit binnen een bouwblok en voor de ecologische kwaliteiten van een wijk. Open binnengebieden brengen niet enkel licht en lucht in de aangrenzende bebouwing, zij zorgen ook voor speelruimte, voor infiltratiemogelijkheden van het regenwater en voor een afkoeling van de stadslucht in tegenstelling tot bebouwde oppervlakten en wegen.

Er kan niet worden aangetoond dat met een kleinere open ruimte dan de voorgeschreven 20 % een grotere maatschappelijke meerwaarde en herwaardering wordt bereikt.

In de vergunningenhistoriek is echter terug te vinden dat het gebouw deel uitmaakte van een vergunningsaanvraag voor het verbouwen naar en het exploiteren van een kinderdagverblijf (OMV_2021106077, OMV_2021087271, OMV_2021146528) (Prins Leopoldstraat 47-51, 63-71; Oudstrijderstraat 9-13 en Appelstraat 56-62).

Binnen dit kader voldoet de aanvraag echter wel aan de voorwaarde van open ruimte >20 %.

 

Visueel-vormelijke elementen

De aanvraag voorziet in de wijziging van de voorgevel, waarbij het houten buitenschrijnwerk vervangen wordt door buitenschrijnwerk in aluminium met een donkere tint. De wijziging is in harmonie met het referentiebeeld, conform artikel 6 van de Bouwcode.

 

Op het gelijkvloers worden, aan de voorgevel, de vergunde toegangspoort en inkomdeur vervangen door twee ramenparen in helder glas, uitgelijnd op het stramien van de bovenliggende verdiepingen. De handeling is conform artikel 12 van de Bouwcode, dat bepaalt dat het gelijkvloers van een gebouw dat aan de openbare weg grenst, aan de straatzijde een verblijfs- of kantoorruimte moet bevatten met een raamopening aan de straatzijde zodat een regelmatig contact tussen de gebruiker(s) van het gebouw en de straat mogelijk is. Deze handeling wordt bijgevolg gunstig beoordeeld.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Voorliggende aanvraag voorziet in de regularisatie van interne constructieve werken. Op de eerste en derde verdieping worden respectievelijk een kitchenette en twee werkplekken voorzien zonder openingen voor de toetreding van daglicht en zicht. Dit is strijdig met artikel 24 van de Bouwcode. Licht en lucht worden gezien als basiskwaliteiten voor elke ruimte waar mensen langer verblijven. Voldoende daglichttoetreding, gecombineerd met uitzicht en voldoende ventilatie met verse lucht zijn basisvoorwaarden voor de gezondheid van de gebruikers en voor een minimale verblijfskwaliteit van elk gebouw.

Voorliggende aanvraag voorziet een werkplek op de tweede verdieping, langs de linker perceelsgrens (nr. 64), waarbij een raam wordt voorzien dat niet direct uitmondt in de openlucht, waardoor de ruimte niet op natuurlijke wijze geventileerd kan worden.

Voor een kitchenette en werkplekken van een kantoorgebouw is een afwijking aanvaardbaar op voorwaarde dat de wanden in doorzichtig materiaal worden voorzien en aangesloten op een ventilatiesysteem.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat een omgevingsvergunningsaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien. Dit is het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De parkeer- en stallingsnormen uit de tabel van artikel 30 van de bouwcode, herzien op 1 maart 2018, dienen te worden nageleefd bij nieuwbouw, herbouw, verbouwing, functiewijziging, volume-uitbreiding en wijzigen van het aantal wooneenheden. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.

 

Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 11 parkeerplaatsen.

 

De aanvraag betreft functiewijziging, renovatie en herinrichting van de gelijkvloerse verdieping. De parkeerbehoefte wordt bepaald op de functiewijziging van schoolcomplex naar kantoor en fietsenstalling.  

992,9 m² kantoren met parkeernorm 1.1/100 m² à 992.9 m² x 1.1/100 m² = 10,9 

De parkeerbehoefte is 11

 

De plannen voorzien in 0 nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 0.

 

Dit is aanvaardbaar gelet op het ontbreken van de mogelijkheid om een ondergrondse bouwlaag te voorzien en de nodige oppervlakte voor fietsstalplaatsen in combinatie met de onmogelijkheid om ontbrekende fietsstalplaatsen te belasten.

 

Het bijgestelde aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt dan 6.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 11.

Dit is het verschil tussen het aantal autostal- en/of autoparkeerplaatsen volgens de werkelijke parkeerbehoefte en het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

De berekende parkeerbehoefte van het nieuwe project kan verminderd worden met het aantal parkeerplaatsen van de laatst vergunde toestand dat reeds afgewenteld werd op het openbaar domein. Dit op voorwaarde dat realisatie niet mogelijk is. 

 

De vergunde toestand bestaat uit een middelbare school met 4 klassen voor 165 leerlingen.

De norm hiervoor bedraagt:

3,3 parkeerplaatsen per 100 leerlingen. 

165 * 3,3/100 = 5,4 

 

Het aantal parkeerplaatsen van de laatst vergunde toestand dat reeds afgewenteld werd op het openbaar domein is 5.

Bijgevolg kan de parkeerbehoefte van de vergunde toestand in mindering gebracht worden voor 5 parkeerplaatsen.

Het bijgestelde aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt dan 6.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en/of autoparkeerplaatsen wordt belast op basis van het belastingreglement op de omgevingsvergunning van 17 december 2019. In deze aanvraag is dit dus van toepassing op 6 plaatsen.

 

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie na te leven.

2. Het materiaal van de vaste panelen tussen het nieuwe buitenschrijnwerk op het gelijkvloers te voorzien in beton.

3. De wanden van de kitchenette op de eerste verdieping en de werkplekken op de tweede en derde verdieping in doorzichtig materiaal te voorzien en aangesloten op een ventilatiesysteem.

4. De deuropeningen die toegang verschaffen tot publiek toegankelijke ruimten op de eerste, tweede en derde verdieping te voorzien van een breedte conform de bepalingen van de verordening Toegankelijkheid.

5. De afvalberging op het gelijkvloers te voorzien van een verluchtingssysteem conform de bepalingen artikel 26 van de Bouwcode. 

6. Een elektrisch oplaadpunt in de ruimte voor fietsstal- en parkeerplaatsen te voorzien conform de bepalingen van artikel 29 van de Bouwcode.

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

21 december 2023

Volledig en ontvankelijk

12 februari 2024

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen

geen

Uiterste beslissingsdatum zonder noodbesluit

12 april 2024

 

Uiterste beslissingsdatum met noodbesluit

12 mei 2024

Verslag GOA

23 april 2024

Naam GOA

Wim Van Roosendael

 

Onderzoek

Er zijn geen aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, die om hun standpunt gevraagd moesten worden.

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie na te leven.

2. Het materiaal van de vaste panelen tussen het nieuwe buitenschrijnwerk op het gelijkvloers te voorzien in beton.

3. De wanden van de kitchenette op de eerste verdieping en de werkplekken op de tweede en derde verdieping in doorzichtig materiaal te voorzien en aangesloten op een ventilatiesysteem.

4. De deuropeningen die toegang verschaffen tot publiek toegankelijke ruimten op de eerste, tweede en derde verdieping te voorzien van een breedte conform de bepalingen van de verordening Toegankelijkheid.

5. De afvalberging op het gelijkvloers te voorzien van een verluchtingssysteem conform de bepalingen artikel 26 van de Bouwcode.

6. Een elektrisch oplaadpunt in de ruimte voor fietsstal- en parkeerplaatsen te voorzien conform de bepalingen van artikel 29 van de Bouwcode.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.