Terug
Gepubliceerd op 21/05/2024

2024_CBS_04071 - Omgevingsvergunning - OMV_2023133612. Boomsesteenweg 755. District Wilrijk - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 17/05/2024 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tatjana Scheck, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Verontschuldigd

Bart De Wever, burgemeester; Elisabeth van Doesburg, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur
2024_CBS_04071 - Omgevingsvergunning - OMV_2023133612. Boomsesteenweg 755. District Wilrijk - Goedkeuring 2024_CBS_04071 - Omgevingsvergunning - OMV_2023133612. Boomsesteenweg 755. District Wilrijk - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de gewone procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2023133612

Gegevens van de aanvrager:

NV IKEA BELGIUM met als adres Weiveldlaan 19 te 1930 Zaventem

Ligging van het project:

Boomsesteenweg 755 te 2610 Wilrijk (Antwerpen)

Kadastrale percelen:

afdeling 44 sectie D nr. 418X4

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

oprichten van een verdeelautomaat (pick-up lockers) op de bestaande parking van Ikea Wilrijk

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          28/01/2011: vergunning (3473#10198) voor het bouwen van een reclametotem;

-          11/06/2010: vergunning (3473#10957) voor het afbreken van bestaande bebouwing en oprichten van een nieuw woonwarenhuis IKEA met bijhorende parking en infrastructuur.

 

Vergunde toestand

-          functie: detailhandel – woonwarenhuis met bijhorende parking en infrastructuur;

-          bouwvolume:

  • 2 bouwlagen met plat dak;
  • ondergrondse parkeergarage; 

-          gevelafwerking:

  • blauwe gevelpanelen en wit aluminium schrijnwerk;
  • luifel in gele gevelpanelen;

-          inrichting:

  • bovengrondse parking met autostaanplaatsen, laad- en loszone, groenvoorziening, reclame en bewegwijzering.

 

Bestaande toestand

-          in overeenstemming met de vergunde toestand.

 

Nieuwe toestand

-          functie: detailhandel – woonwarenhuis met bijhorende parking en infrastructuur;

-          bouwvolume:

  • 2 bouwlagen met plat dak;
  • ondergrondse parkeergarage; 

-          gevelafwerking:

  • blauwe gevelpanelen en wit aluminium schrijnwerk;
  • luifel in gele gevelpanelen;

-          inrichting:

  • bovengrondse parking met autostaanplaatsen, laad- en loszone, groenvoorziening, reclame en bewegwijzering;
  • constructie voor een verdeelautomaat, op de positie van 16 parkeerplaatsen:

-          footprint van 3,6 m x 20 m;

-          hoogte van 3,2 m;

-          gevelafwerking in gele, blauwe en lichtgrijze beplating.

 

Inhoud van de aanvraag

-          supprimeren van 16 parkeerplaatsen;

-          oprichten van een volume voor een verdeelautomaat.

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Agentschap Wegen en Verkeer - District Antwerpen

10 november 2023

13 december 2023

Voorwaardelijk gunstig

Provincie Antwerpen - Dienst Integraal Waterbeleid

10 november 2023

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

 

 

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Ondernemen en Stadsmarketing/ Business en Innovatie

10 november 2023

24 november 2023

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

10 november 2023

17 november 2023

 

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een industriegebied. Deze zijn bestemd voor de vestiging van industriële of ambachtelijke bedrijven. Ze omvatten een bufferzone. Voor zover zulks in verband met de veiligheid en de goede werking van het bedrijf noodzakelijk is, kunnen ze mede de huisvesting van het bewakingspersoneel omvatten. Tevens worden in deze gebieden complementaire dienstverlenende bedrijven ten behoeve van de andere industriële bedrijven toegelaten, namelijk: bankagentschappen, benzinestations, transportbedrijven, collectieve restaurants, opslagplaatsen van goederen bestemd voor nationale of internationale verkoop, (Artikel 7 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

 

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het bijzonder plan van aanleg BPA Distributiecluster Geleegweg, goedgekeurd bij ministerieel besluit van 13 juni 2002. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zone: zone voor winkelbebouwing en aanhorigheden.

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Bijzondere plannen van aanleg (BPA's) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag wijkt af van de bepalingen van het bijzonder plan van aanleg op volgend(e) punt(en):

-          Artikel 2 Zone voor winkelbebouwing en aanhorigheden:

  • er wordt binnen zone 3 geen autonome detailhandel met een minimum netto–verkoopoppervlakte per winkeleenheid van 750 m² gerealiseerd;
  • een locker kan niet aanzien worden als een nevenbestemming binnen zone 3 aangezien binnen deze zone geen minimale nette-verkoopoppervlakte is gerealiseerd. Nevenfuncties zijn laad- en loskaden, opslagruimten, kantoren, refters en keukens, conciërgewoning, kleedkamers en sanitair, technische afdelingen, dit alles enkel en alleen in functie van de in het cluster aanwezige detailhandel. Een locker in functie van afhaal is deel van de verkoop;
  • in de bebouwbare zones is het enkel toegelaten om een hoofdvolume te plaatsen in functie van verkoop dewelke moet voldoen aan o.a. minimale vloeroppervlaktes en minimale gevelbreedtes. De niet-bebouwde delen kunnen enkel ingericht worden in functie van parkeren, groen, toegangen of voortuinen en de relevante aanhorigheden hiervan. Het plaatsen van een bijgebouw voor lockers kan hier niet onder begrepen worden en is bijgevolg niet toegelaten.

-          Artikel 7 harde en zachte bestemmingen:

  • Een bestemming met een minder hard karakter kan in de plaats komen van een hardere bestemming. De zachtere bestemmingen kunnen in plaats van een bouwzone enkel bestaan uit een groenzone of parkeererf. Het plaatsen van lockers is een zachtere bestemming dan de toegelaten hardere bestemming, nl. een autonome detailhandel met een minimum netto- verkoopoppervlakte van 750 m², maar vormt geen onderdeel van de toegelaten zachte bestemmingen.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater, tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010 tot bepaling van stedenbouwkundige handelingen waarvoor geen omgevingsvergunning nodig is en tot opheffing van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater.
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Hemelwaterverordening 2023.

De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de verordening hemelwater op volgend punt:

  • Infiltratievoorziening: om technische redenen wordt er geen infiltratievoorziening geplaatst.

 

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de bouwcode.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening:
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.
 

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).
Het voorliggende project is geheel de Provincie aangewezen is als adviesinstantie. De Provincie bracht geen advies uit op voorliggende aanvraag.

Het project is gelegen in een zone met een middelgrote pluviale overstromingskans (T100) onder huidig klimaat (score D).

Het project is gelegen in een zone met een middelgrote fluviale overstromingskans (T100) onder huidig klimaat (score D).

Het project is niet gelegen in een signaalgebied.
Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.

 

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)

De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.
 

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid en Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

Voor voorliggende aanvraag werd advies gevraagd aan de stedelijke dienst Business en Innovatie. Zij verleenden volgend advies:

“De lockers bevinden zich op de plaats van 16 parkeerplaatsen op de bovengrondse parking. Klanten kunnen op deze manier online bestelde pakjes uit de lockers halen, zonder de winkel te moeten betreden. Met deze ingreep speelt IKEA in op het veranderende koopgedrag en het grotere aandeel online aankopen.”

De voorziene lockers horen inderdaad bij en versterken de verkoopactiviteiten van de IKEA winkel en zijn principieel aanvaardbaar.

De voorgestelde locatie, in zone 3, is echter in strijd met de toegelaten bestemmingen volgens het geldend BPA en de uitwerking als een vrijstaand volume op het parkeererf is onaanvaardbaar.

 

Zulke verdeelautomaten (textielcontainers, pakjesautomaten, B-post automaten, broodautomaten, snack-automaten,…) en eventuele hoogspanningscabines worden het best geclusterd bij de bestaande bebouwing en indien mogelijk geïntegreerd in het volume van deze bebouwing en niet als losstaande elementen op een parkeerterrein om een maximale samenhang te generen.

 

Voorliggende uitwerking is bijgevolg niet functioneel inpasbaar op het parkeerterrein.

 

Visueel-vormelijke elementen

De gebruikte materialen en kleuren zijn in overeenstemming met de omgeving en horen bij de gekende kleuren van IKEA.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat een omgevingsvergunningsaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien. Dit is het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De parkeer- en stallingsnormen uit de tabel van artikel 30 van de bouwcode, herzien op 1 maart 2018, dienen te worden nageleefd bij nieuwbouw, herbouw, verbouwing, functiewijziging, volume-uitbreiding en wijzigen van het aantal wooneenheden. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.

 

Voor voorliggende aanvraag werd advies aan de stedelijke dienst mobiliteit gevraagd. Het advies is als volgt samen te vatten:

 

Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 0 parkeerplaatsen.

 

De parkeerbehoefte wordt bepaald op de uitbreiding en/of functiewijziging.

Ikea wenst op de bestaande maaiveldparking een zone te voorzien waar klanten hun bestelde goederen kunnen komen ophalen onafhankelijk van de opening van de winkel. Hiervoor voorzien zij grote lockers.

De plaatsing van lockers heeft op zichzelf geen parkeerbehoefte.

Er verdwijnen door het plaatsen van de lockers op de parking 16 parkeerplaatsen.

Er is echter in de plannen geen rekening gehouden met ruimte rondom de lockers. Van tevoren weet men niet aan welke zijde men zou moeten parkeren om bij de locker te komen waar de bestelde goederen in liggen. Men moet dus rond de lockers kunnen wandelen. De bestaande parkeerplaatsen zijn tot tegen de zijkant van de lockers voorzien. Men moet hier minstens een zone rondom voorzien om te voorkomen dat men wagens die er vlak tegen geparkeerd staan beschadigt.

 

Bijstelling Mobiliteit:

In de beschrijvende nota toont Ikea aan dat op de huidige parking er een overschot aan parkeerplaatsen is en dat de inname van de plaatsen niet lijdt tot een tekort.

Ikea heeft boven en ondergronds samen 1385 parkeerplaatsen op dit moment. Bij de plaatsing van de lockers zouden er minimaal 1365 plaatsen overblijven.

De Ikea ligt in een BPA waarin de parkeernorm geldt van 1 plaats per 50 m² NVO. De NVO van Ikea is 25290 m². Hiervoor zouden er 506 parkeerplaatsen nodig zijn. (ver onder de beschikbare plaatsen)

De MOBER die zij bij de bouw van de winkel hadden opgemaakt spreekt zich uit over een gewenst parkeeraanbod bij een zeer comfortabel (is geen zoekverkeer) niveau van 1158 plaatsen. (ver onder de beschikbare plaatsen)

Volgens de bouwcode zouden voor deze omgang detailhandel 28715 m²/100 m² x 5,3 = 1522 parkeerplaatsen nodig zijn. Dit is zonder rekening te houden met de omliggende winkels waardoor we een deel samenkoop (1 parkeerplaats nodig voor het bezoek aan meerdere winkels tegelijk) hebben en waar die andere winkels zelf ook over parking beschikken.

De lockers zorgen er ook voor dat mensen een veel korter bezoek brengen aan de site en mogelijk ook buiten de openingstijden goederen komen afhalen wanneer er geen parkeervraag is.

Het gebruiken van de parkeerplaatsen voor de plaatsing van de lockers is aanvaardbaar.

De werkelijke parkeerbehoefte is 0 parkeerplaatsen.

 

De plannen voorzien in 0 bijkomende nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Het aantal te realiseren bijkomende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 0.

 

Dit aantal is toereikend.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt dan 0.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 0.

Dit is het verschil tussen het aantal autostal- en/of autoparkeerplaatsen volgens de werkelijke parkeerbehoefte en het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen.

 


De dienst Mobiliteit geeft advies met volgende voorwaarden:

  • Parkeerplaatsen 2,5 m opschuiven, waardoor er ruimte is om rond de lockers te bewegen (met afgehaalde goederen) zonder geparkeerde wagens te beschadigen. Hierdoor worden nog 2 extra parkeerplaatsen ingenomen worden.
  • De parkeerplaatsen aan de zijkanten fysiek afbakenen (klein paaltje aan de zijkant) waardoor de vrije ruimte niet kan worden ingenomen door een geparkeerd voertuig.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te weigeren, omwille van onverenigbaarheden met stedenbouwkundige voorschriften en een goede ruimtelijke ordening.


Standpunt college

De gemeentelijke omgevingsambtenaar adviseert om de vergunningsaanvraag te weigeren. De gemeentelijke omgevingsambtenaar is van oordeel dat de voorgestelde locatie voor het voorzien van pick-up lockers in strijd is met de bestemming volgens het geldend BPA, alsook dat het aangewezen is de lockers te integreren in het volume om een maximale samenhang te genereren.

De voorziene locatie is volgens het BPA gelegen in de zone voor winkelbebouwing en aanhorigheden, met als hoofdbestemming ‘Autonome detailhandel met een minimum netto – verkoopsoppervlakte per winkeleenheid van 750m² én behorend tot onderstaande assortimenten’.

De pick-up lockers maken deel uit van de bestaande winkeleenheid en zijn bijgevolg wel in overeenstemming met de bestemming.

De gemeentelijke omgevingsambtenaar stelt terecht dat de aanvraag niet voldoet aan bepaalde voorschriften van het BPA (o.a. minimale vloeroppervlaktes en minimale gevelbreedtes). Deze voorschriften gaan evenwel over de inrichting en de ordening van de bestemming en zijn dus geen bestemmingsvoorschriften. Het college vindt een afwijking op deze inrichtingsvoorschriften, en meer bepaald op de artikelen 2.3, 2.4, 2.5, aanvaardbaar gelet op de directe relatie met de bestaande IKEA-winkel en de ondersteunende functie ervan.

Door de aanwezigheid van de inkom, uitkom, leveringszone, de click en collect service, en de balustrades rondom de verluchtingzones van de ondergrondse parking is er geen ruimte om de lockers tegen het hoofdvolume te voorzien.

Het volume is ruimtelijk inpasbaar en er blijven voldoende bovengrondse en ondergrondse parkeerplaatsen beschikbaar.


Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

24 oktober 2023

Volledig en ontvankelijk

10 november 2023

Start 1e openbaar onderzoek

21 november 2023

Einde 1e openbaar onderzoek

20 december 2023

Beslissing toepassing administratieve lus

3 januari 2024

Start laatste openbaar onderzoek

15 januari 2024

Einde laatste openbaar onderzoek

13 februari 2024

Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen

geen

Uiterste beslissingsdatum zonder noodbesluit

23 april 2024

 

Uiterste beslissingsdatum met noodbesluit

23 mei 2024

Verslag GOA

26 april 2024

Naam GOA

Wim Van Roosendael

 

Administratieve lus

Op de aanvraag werd een administratieve lus toegepast, omwille van de volgende reden(en):

 

De affiche werd niet aangeplakt uiterlijk op de dag voor de begindatum van het openbaar onderzoek en tot en met de laatste dag daarvan conform de bepalingen van artikel 20 van het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning.

 

De stappen in de procedure die verkeerd gelopen zijn werden opnieuw uitgevoerd om te voorkomen dat de eindbeslissing over de aanvraag vernietigd wordt omwille van de vastgestelde procedurefout(en).

Onderzoek

De aanvraag werd onderworpen aan 2 openbare onderzoeken.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Startdatum

Einddatum

Schriftelijke bezwaar-schriften

Schriftelijke gebundelde bezwaar-schriften

Petitie-lijsten

Digitale bezwaar-schriften

21 november 2023

20 december 2023

0

0

0

0

15 januari 2024

13 februari 2024

0

0

0

0

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich gedeeltelijk aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden.


Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.