Terug
Gepubliceerd op 13/05/2024

2024_CBS_03461 - Politiezone Antwerpen - Mededingingsprocedure met onderhandeling PZA/2024/479. Dienstfietsen voor politiefietsteams - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 26/04/2024 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tatjana Scheck, schepen; Serge Muyters, korpschef; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Verontschuldigd

Bart De Wever, burgemeester

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur
2024_CBS_03461 - Politiezone Antwerpen - Mededingingsprocedure met onderhandeling PZA/2024/479. Dienstfietsen voor politiefietsteams - Goedkeuring 2024_CBS_03461 - Politiezone Antwerpen - Mededingingsprocedure met onderhandeling PZA/2024/479. Dienstfietsen voor politiefietsteams - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

De raamovereenkomst met referentie PZA/2020/383 voor de aankoop van dienstfietsen voor politiefietsteams loopt af op 31 december 2024 (jaarnummer 10118).

Politiezone Antwerpen wenst een nieuwe raamovereenkomst te sluiten voor de aankoop van zowel operationele als anonieme dienstfietsen voor politiefietsteams, inclusief onderhoudscontracten, voor een periode van 48 maanden.

De opdracht wordt opgedeeld in drie percelen:

  • perceel één: operationele dienstfietsen;
  • perceel twee: elektrisch aangedreven operationele dienstfietsen;
  • perceel drie: anonieme dienstfietsen.

Politiezone Antwerpen zal overeenkomstig artikel 2 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten voor prestaties die het voorwerp van deze opdracht uitmaken tevens kunnen optreden als aankoopcentrale voor de lokale politiezones.

Hiertoe wordt een mededingingsprocedure met onderhandeling uitgeschreven met Europese bekendmaking met referentie PZA/2024/479.

Juridische grond

Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten.

Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en latere wijzigingen.

Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

Koninklijk Besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.

Regelgeving: bevoegdheid

Op grond van artikel 8 van het Algemeen Reglement op de boekhouding van de politiezone (ARPC) is elke aankoop op de buitengewone begroting bevoegdheid van de gemeenteraad. De gemeenteraad keurt de aankoopprocedure goed en kan de gunning delegeren aan het college.

Argumentatie

De mededingingsprocedure met onderhandeling is een tweefasige procedure. In de eerste fase wordt de oproep tot mededinging gepubliceerd. Kandidaat-inschrijvers kunnen een aanvraag tot deelneming indienen.

De kandidaat-inschrijvers zullen beoordeeld worden als volgt:

De juridische situatie van de inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgend criterium (uitsluitingscriterium):

Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.

De economische en financiële draagkracht van de inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgend criterium (selectiecriterium):

Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.

De technische bekwaamheid van de inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgende criteria (selectiecriteria): 

Nr.

Selectiecriteria

Minimumvereisten

1

Een lijst van de voornaamste leveringen die gedurende de laatste drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.

 

De kandidaat-inschrijver kiest ten minste drie en maximaal vijf referenties uit die hij als relevant beschouwt voor deze opdracht (geen referenties van Politiezone Antwerpen toegestaan) om als uitgebreide referentie zoals hiernaast beschreven bij te voegen.

 

De andere relevante referenties mogen in een lijst worden aangeboden.

Onder relevante referenties van een gelijkaardige opdracht wordt een opdracht verstaan die: 

  • aantoont dat de kandidaat-inschrijver gelijksoortige opdrachten heeft uitgevoerd 
  • u beschrijft dit in maximum twee bladzijden (A4 recto) per referentie. U vermeld eveneens de naam van de opdrachtgever, naam contactpersoon en -gegevens. 
  • Attesten van goede uitvoering worden bij voorkeur toegevoegd;
  • illustratiemateriaal in de vorm van screenshots mogen eveneens toegevoegd worden (maximaal op één A4 recto).

 

De kandidaat-inschrijver dient de vereiste bewijsstukken toe te voegen aan de aanvraag tot deelneming. 

2

Een omschrijving van het gedeelte van de opdracht dat de ondernemer eventueel in onderaanneming wil geven.

Duidelijke vermelding van de opdracht voor onderaanneming, welke onderaannemer (naam, adres, andere gegevens), verbintenis van deze onderaannemer voor deze opdracht en de bewijzen voor regelmatigheidsonderzoek voor deze onderaannemer.

 

Alsook welk gedeelte van de opdracht (met een goede en gedetailleerde omschrijving) deze onderaannemer zal uitvoeren.

3

Het bewijs van de inschrijving van de kandidaat of inschrijver in het beroeps- of handelsregister overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar ze gevestigd is. Het bewijs wordt geleverd door een attest, of, bij ontstentenis, door een verklaring onder eed.

Uittreksel uit het KBO of gelijkwaardig attest

Deze selectiecriteria gelden voor alle percelen.

Er is geen beperking van de kandidaten.

In de tweede fase zal het bestek bezorgd worden aan de geselecteerde kandidaten.

De offertes zullen beoordeeld worden aan de hand van volgende gunningscriteria (voor alle percelen):
  • prijs: 40 punten;
  • kwaliteit en technische waarde van de aangeboden fietsen: 40 punten;
  • onderhoudsservice: 8 punten;
  • leveringstermijn: 4 punten;
  • waarborgtermijn: 4 punten;
  • catalogus - wisselstukken: 4 punten.

Algemene financiƫle opmerkingen

De totale uitgave voor de aankoop van de dienstfietsen kan verrekend worden op de buitengewone politiebegroting. Op budgetpositie 33000_74351 zal voor de dienstjaren 2025 tot en met 2029 voldoende krediet voorzien worden onder voorbehoud van goedkeuring van de politiebegroting door college, gemeenteraad en hogere overheid.

De totale uitgave voor het onderhouden en herstellen van deze dienstfietsen kan verrekend worden op de gewone politiebegroting. Op budgetpositie 33000_12706 zal voor de dienstjaren 2025 tot en met 2029 voldoende krediet voorzien worden onder voorbehoud van goedkeuring van de politiebegroting door college, gemeenteraad en hogere overheid.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen legt het volgende voor aan de gemeenteraad:

Artikel 1

De gemeenteraad keurt goed dat een raamovereenkomst wordt gesloten voor de aankoop van zowel operationele als anonieme dienstfietsen voor politiefietsteams, met onderhoudscontract, voor een periode van 48 maanden en dat hiervoor een mededingingsprocedure met onderhandeling met Europese bekendmaking wordt uitgeschreven met referentie PZA/2024/479.

Artikel 2

De gemeenteraad keurt goed dat de gunning door het college mag geschieden.

Artikel 3

De bijzondere rekenplichtige van Politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt:  

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
Aankoop van dienstfietsen voor het politiefietsteam Orida.  

budgetplaats: 60051
budgetpositie: 33000_74351
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2500 - 2600 - 2700 - 2800 - 2900

Voor de dienstjaren 2025 tot en met 2029 zal voldoende krediet voorzien worden onder voorbehoud van de goedkeuring van de politiebegroting door college, gemeenteraad en hogere overheid.


Nog niet van toepassing
Onderhoud en herstelling van de dienstfietsen van het politiefietsteam Orida.

budgetplaats: 60051
budgetpositie: 33000_12706
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2500 - 2600 - 2700 - 2800 - 2900

Voor de dienstjaren 2025 tot en met 2029 zal voldoende krediet voorzien worden onder voorbehoud van de goedkeuring van de politiebegroting door college, gemeenteraad en hogere overheid.


Nog niet van toepassing

Bijlagen

  • 2024_03_01_479_Selectieleidraad_Dienstfietsen fietsteams.doc