Terug
Gepubliceerd op 10/06/2024

2024_CBS_04888 - Bestek GAC_2022_02295. Raamovereenkomst voor het organiseren van coaching voor ondernemers in de sectoren detailhandel en horeca - Bestek en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 07/06/2024 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tatjana Scheck, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2024_CBS_04888 - Bestek GAC_2022_02295. Raamovereenkomst voor het organiseren van coaching voor ondernemers in de sectoren detailhandel en horeca - Bestek en procedure - Goedkeuring 2024_CBS_04888 - Bestek GAC_2022_02295. Raamovereenkomst voor het organiseren van coaching voor ondernemers in de sectoren detailhandel en horeca - Bestek en procedure - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Zowel in het Horecabeleidsplan als in de Beleidsnota Detailhandel wordt verwezen naar verschillende vormen van ondersteuning van de sectoren detailhandel en horeca, waaronder coaching voor ondernemers. In het verleden werd hiervoor raamovereenkomst GAC_2019_00993 afgesloten. Deze loopt af op 31 december 2024. Om deze coaching op een efficiënte en uniforme wijze te kunnen blijven aankopen, is het aangewezen hiervoor tijdig een nieuwe raamovereenkomst af te sluiten.

De Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stelt voor om hiervoor vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking GAC_2022_02295 uit te schrijven.

    Juridische grond

    In toepassing van artikel 89, §1, eerste lid, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking omdat het een opdracht voor sociale en andere specifieke diensten opgesomd in bijlage III betreft.

    In toepassing van artikel 41, §2, tweede lid, laatste zin van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en met verwijzing naar artikel 37, §5, kan de aanbestedende overheid de in artikel 41, §2, tweede lid, eerste zin bepaalde termijn van ten minste 22 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7 bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.

    Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.

    In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

    In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.

    Regelgeving: bevoegdheid

    Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

    Argumentatie

    De inschrijver toont zijn technische bekwaamheid aan door het aanleveren van minstens 2 referenties uit de laatste 3 jaar van gelijkaardige opleidingen. Gelijkaardig wordt als volgt bepaald:

    • Moet gaan over twee of meer van de onderwerpen van de coaching zoals bepaald in de technische bepalingen;
    • Moet gaan over een opleiding met interactie (niet enkel doceren);
    • De specificatie retail- en/of naar horecakennis moet duidelijk naar voren komen.

    De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de  volgende gunningscriteria:

    1. Plan van aanpak op een totaal van 80 punten;
    2. Prijs op een totaal van 20 punten.

    Algemene financiƫle opmerkingen

    Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.

    Besluit

    Het college van burgemeester en schepenen beslist:

    Artikel 1

    Het college keurt bestek GAC_2022_02295 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het organiseren van coaching voor ondernemers in de sectoren detailhandel en horeca goed en keurt eveneens goed dat:

    • hiervoor een vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking wordt uitgeschreven;
    • de stad voor deze opdracht optreedt als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen.

    Artikel 2

    De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

    Omschrijving

    Bedrag

    Boekingsadres

    Bestelbon

    Raamovereenkomst voor het organiseren van coaching voor ondernemers in de sectoren detailhandel en horeca 


    budgetplaats: 5318500000
    budgetpositie: 6141
    functiegebied: 2LWS010302A00000
    subsidie: SUB_NR
    fonds: INTERN
    begrotingsprogramma: 2SA060500
    budgetperiode: 2500, 2600, 2700, 2800

    met bestelbonnen




    Bijlagen

    • 02295_Bijkomende bijlagen_toelichtingen.pdf
    • 02295_inventaris.xlsx
    • 02295_bestek.pdf