Terug
Gepubliceerd op 10/06/2024

2024_CBS_04771 - Omgevingsvergunning - OMV_2024040333. Dennenlaan 7. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 07/06/2024 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tatjana Scheck, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2024_CBS_04771 - Omgevingsvergunning - OMV_2024040333. Dennenlaan 7. District Antwerpen - Goedkeuring 2024_CBS_04771 - Omgevingsvergunning - OMV_2024040333. Dennenlaan 7. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2024040333

Gegevens van de aanvrager:

mevrouw Birgit Engelen met als contactadres Dennenlaan 7 te 2020 Antwerpen en de heer Kristof Clerckx met als adres Dennenlaan_ANWI 7 te 2020 Antwerpen

Ligging van het project:

Dennenlaan 7 te 2020 Antwerpen

Kadastrale percelen:

afdeling 12 sectie M nrs. 40N en 56B2

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

regulariseren en verbouwen van een woning

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          22/01/2010: voorwaardelijke vergunning (3264#2331) voor het verbouwen van een villa.

 

Vergunde toestand

-          functie:

  • eengezinswoning;

-          bouwvolume:

  • hoofdbouw van 2 bouwlagen met hellend dak;
  • aanbouw van 1 bouwlaag met hellend dak;
  • bouwdiepte hoofdbouw van 8,94 m met een totale bouwdiepte van 19,49 m;
  • hoogte koonlijst 6,16 m;
  • open ruimte rondom woning;

-          gevelafwerking:

  • wit geschilderde gevelsteen met accenten in Padoek natuurkleurig hout;
  • buitenschrijnwerk in zwart gemoffelde aluminium;
  • dorpels in blauwe hardsteen;
  • dak in grijze natuurleien;
  • kroonlijst in donkergrijs geschilderd hout;
  • garagepoort links in de voorgevel;

-          inrichting:

  • alleenstaande woning met oprit naar garage, terras achteraan met vijver.

 

Bestaande toestand

Komt niet overeen met vergunde toestand:

-          overdekt terras tegen achtergevel niet uitgevoerd;

-          slaapkamer en badkamer 3 op 2e verdieping werd uitgesloten uit de vergunning, maar werden toch uitgevoerd;

-          2 slaapkamers en badkamer op de 2e verdieping;

-          meer dakramen voorzien dan aangeduid staan op de vergunde plannen;

-          meer verharding rondom de woning (vergroot terras);

-          zwembad van 54m² aansluitend aan het terras met een poolhouse van 44,79m²;

-          tuinhuis 1 van 14,03m², tuinhuis 2 van 43,25m² en vijver van 86,86m² in de achtertuin.


Nieuwe toestand

-          functie:

  • eengezinswoning;

-          bouwvolume:

  • hoofdbouw van 2 bouwlagen met hellend dak
  • aanbouw van 2 bouwlaag met plat dak;
  • bouwdiepte hoofdbouw van 8,94 m met een totale bouwdiepte van 19,49 m;
  • hoogte koonlijst 6,16 m;
  • nieuwe dakkapellen in de achtergevel;
  • open ruimte rondom woning van 2550,33 m² (verdeeld over twee percelen);

-          gevelafwerking:

  • beige geschilderde gevelsteen;
  • aluminium gevelbekleding rond voordeur;
  • buitenschrijnwerk in donkergrijze aluminium;
  • dorpels in blauwe hardsteen;
  • dak in grijze natuurleien;
  • kroonlijst in donkergrijs geschilderd hout;
  • garagepoort links in de voorgevel;

-          inrichting:

  • 2e perceel M40n toegevoegd aan achtertuin;
  • alleenstaande woning met terras rondom, waarvan 141,69 m² niet waterdoorlatend en 160,71 m² waterdoorlatend;
  • zwembad van 54 m² aansluitend aan het terras met een poolhouse van 44,79 m²;
  • tuinhuis 1 van 14,03 m² en tuinhuis 2 van 43,25 m²;
  • vijver van 86,86 m² in de achtertuin.

 

Inhoud van de aanvraag

-          uitbreiden van het volume;

-          wijzigen van de voorgevel;

-          aanleggen van verharding en bouwen van losstaande constructies in de tuin;

-          doorvoeren van interne constructieve werken.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

Er werden geen adviezen gevraagd.

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater, tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010 tot bepaling van stedenbouwkundige handelingen waarvoor geen omgevingsvergunning nodig is en tot opheffing van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater.
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Hemelwaterverordening 2023.
De aanvraag is in overeenstemming met de verordening hemelwater.

 

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be).

De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgend(e) punt(en):

  • artikel 19 Tuinafsluitingen:

De voortuinafsluiting te zien op de foto’s is hoger dan 1 m.

  • artikel 27 Open ruimte:

Voortuinen zijn vrij van constructies met uitzondering van tuinafsluitingen, brievenbussen. Enkel de strikt noodzakelijke verhardingen zijn toegelaten:

  • paden, palend aan de bebouwing en toegangspaden met een maximumbreedte van 1,50 meter;
  • opritten naar een garage, carport of autostaanplaatsen met een maximumbreedte van 3 meter per autostaanplaats.

Er is meer verharding aangebracht in de voortuin dan strikt noodzakelijk;

  • artikel 38 Groendaken:

Het nieuwe plat dak van de aanbouw is 76,59 m² groot, maar wordt niet voorzien van een groendak. Slechts een zone hiervan zal gebruikt worden voor zonnepanelen, dewelke eveneens niet ingetekend werden. Daken van het poolhouse en tuinhuis 2 zijn groter dan 20 m² en worden ook niet voorzien van een groendak.
 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening:

Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

 

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).

Voor het project is geen pluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).

Voor het project is geen fluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).

Het project is niet gelegen in een signaalgebied.
Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.

(Kijk de score van uw project na op (https://www.waterinfo.be/informatieplicht)

 

-          Vlaamse codex Wonen 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex Wonen van 2021)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

 

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.

 

- Effecten op de biodiversiteit: overeenkomstig het stikstofdecreet, het nieuwe  beoordelingskader voor alle aanvragen die stikstofemissies veroorzaken, in werking getreden op 23 februari 2024.

Op basis van de toepassing van het stikstofdecreet kan redelijkerwijs geoordeeld worden dat voorliggende aanvraag noch een verkeersdragend noch een verkeersgenererend  project is. Het beoordelingskader uit het decreet is dus niet van toepassing en de opmaak van een passende beoordeling (artikel 32 decreet) is niet vereist.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

De omgeving van de Dennenlaan wordt gekenmerkt door vrijstaande eengezinswoningen. Voorliggende aanvraag omvat geen functiewijziging. De bestaande functie van eengezinswoning blijft behouden en is daarmee in overeenstemming met de kenmerkende woonfuncties in de omgeving.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De aanvraag omvat de uitbreiding van de vrijstaande eengezinswoning. De vergunde toestand van de woning betreft een L-vorm, waarvan het hoofdvolume evenwijdig met de straat 2 bouwlagen onder een hellend dak telt en de achterbouw met 1 bouwlaag onder een hellend dak hier aan de linkerzijde dwars op staat. In huidige aanvraag wenst men het hellend dak van de achterbouw te slopen en te vervangen door een volwaardige bouwlaag met plat dak. De schaal van de achterbouw blijft in overeenstemming met de schaal van de hoofdbouw en de omliggende woningen, waardoor de uitbreiding gunstig geadviseerd kan worden. In het nieuwe volume wordt een extra slaapkamer met badkamer en dressing ingericht.

Ten opzichte van de vergunde toestand werd ook het volume van de kelder uitgebreid. Onder de leefruimte werd de voormalige kruipruimte uitgediept tot volwaardige kelderruimte. Naast deze kelderruimte werd tegen de rechterzijgevel een Engelse koer gebouwd die via een buitentrap verbonden werd met het terras achter de woning. Op deze manier werd de kelder toegankelijk via de buitenruimte.

Verder worden enkele interne constructieve werken doorgevoerd in de woning. Op het gelijkvloers wordt de garage verbreed en wordt de voormalige bibliotheek omgevormd tot vestiaire. Op de 1e verdieping worden de badkamers en wc’s gereorganiseerd en op de 2e verdieping wordt de ontspanningsruimte opgedeeld in 2 slaapkamers en een badkamer.

 

Achter de woning werd de vergunde vijver verwijderd en vervangen door een zwembad van 54 m2. Op het 2e perceel achteraan werd een nieuwe vijver van circa 87 m2 aangelegd. Ten opzichte van de vergunde toestand werd rondom de woning ook extra verharding aangelegd. Zo werd een groot deel van de voortuinstrook verhard met leisteen en werd de oprit naar de garage verbreed. Volgens artikel 27 van de bouwcode dient de voortuin zoveel mogelijk als onverharde ruimte ingericht te worden. Groene voortuinen zijn belangrijk voor de leefbaarheid en beeldkwaliteit van de buurt en versterken het parkkarakter van de wijk. Daarom zijn enkel strikt noodzakelijke verhardingen in de voortuinstrook toegelaten. Als voorwaarde voor vergunning wordt opgelegd dat de zone met verharding in gebroken leisteen in de voortuinstrook als onverharde, groene ruimte ingericht moet worden. Het verbreden van de vergunde oprit wordt ook uitgesloten van vergunning.

 

Verder werden enkele bijgebouwen in de achtertuin opgericht. Achter het nieuwe zwembad werd een poolhouse van circa 45 m2 gebouwd. Dit bijgebouw staat op 80 cm van de rechterperceelsgrens en staat gekoppeld aan het tuinhuis van de rechterbuur, waardoor het inpasbaar is in de omgeving. Het poolhouse heeft een plat dak en een hoogte van 3,37 m. Het poolhouse staat deels op het 2e perceel.

Op het 2e perceel achteraan worden nog 2 bijgebouwen opgericht. Tuinhuis 1 heeft een oppervlakte van circa 14 m2, een plat dak en een hoogte van 2,60 m. In dit tuinhuis werd de pomp van de vijver ondergebracht. Tuinhuis 2 heeft een oppervlakte van circa 34 m2 en ook een plat dak met een hoogte van 2,60 m. Gezien de grote oppervlakte onverharde ruimte op het 2e perceel is de bouw van de 3 bijgebouwen aanvaardbaar.

 

Mits voldaan wordt aan de opgelegde voorwaarden voldoet de aanvraag aan de goede ruimtelijke ordening op vlak van schaal, ruimtegebruik en bouwdichtheid.

 

Visueel-vormelijke elementen

Ten opzichte van de vergunde toestand worden enkele voorgevelwijzigingen doorgevoerd. Het gevelmetselwerk werd beige geschilderd in plaats van wit en er werd donkergrijs aluminium buitenschrijnwerk geplaatst in plaats van zwart. De gevelaccenten in natuurkleurig houten gevelbekleding worden verwijderd. In de nieuwe toestand wordt rond de voordeur een gevelbekleding in donkergrijze aluminium geplaatst. Aan de voorzijde worden in het hellend dak 2 extra dakvensters voorzien.

De gevelwijzigingen betekenen een versobering aan gevelmaterialen en resulteren in een eenvoudigere gevelopbouw, die meer in harmonie is met de architectuur van het referentiebeeld. De aanvraag voldoet op vlak van de visueel-vormelijke elementen aan de goede ruimtelijke ordening.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Op het nieuwe platte dak van de achterbouw wordt geen groendak voorzien. Volgens artikel 38 van de bouwcode vervalt de verplichting tot het aanleggen van een groendak wanneer er zonnepanelen op het dak geplaatst worden en dit enkel voor de oppervlakte die de zonnepanelen innemen op het dak. Op het achterste gedeelte van het dak van de achterbouw staat een zone voor zonnepanelen aangeduid, maar de panelen zelf zijn niet ingetekend waardoor niet beoordeeld kan worden of deze het volledige dakvlak in beslag nemen. Daarom wordt als voorwaarde voor vergunning opgelegd dat de oppervlakte van het dak waar geen zonnepanelen geplaatst worden, aangelegd dient te worden als groendak.

De platte daken van het poolhouse en tuinhuis 2 zijn groter dan 20 m2 en vallen daarom ook onder de verplichting tot het aanleggen van een groendak. Dit wordt als voorwaarde opgelegd.

 

Op de meegeleverde foto’s is te zien dat tussen de voortuin en het voetpad een levende voortuinafsluiting voorzien werd met voetgangerspoortje aan het toegangspad naar de voordeur en grote poort ter hoogte van de oprit. Deze voortuinafsluiting werd echter niet opgetekend op de plannen van de bestaande toestand. Artikel 19 van de bouwcode legt een maximumhoogte van 1 m op voor afsluitingen in de voortuin. De bestaande voortuinafsluiting voldoet hier niet aan. Uit de plannen en de beschrijvende nota valt niet op te maken of deze afsluiting verlaagd zal worden in de nieuwe toestand. Daarom wordt de voortuinafsluiting inclusief 2 poorten uitgesloten uit de vergunning.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. In de voortuinstrook dient de zone met verharding in gebroken leisteen als onverharde, groene ruimte ingericht te worden.

2. Het verbreden van de oprit ten opzichte van de laatst vergunde toestand wordt uitgesloten van vergunning.

3. Bij het nieuwe platte dak van de achterbouw dient de oppervlakte van het dak waar geen zonnepanelen geplaatst worden, aangelegd te worden als groendak.

4. De voortuinafsluiting inclusief de 2 poorten wordt uitgesloten van vergunning.

5. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

 

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

21 maart 2024

Volledig en ontvankelijk

18 april 2024

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen

geen

Uiterste beslissingsdatum

17 juni 2024

Verslag GOA

30 mei 2024

Naam GOA

Cynthia Steurs

 

Onderzoek

De aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, werden om hun standpunt gevraagd.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Schriftelijke bezwaarschriften

Schriftelijke gebundelde bezwaarschriften

Petitielijsten

Digitale bezwaarschriften

1

0

0

0

 

Bespreking van de bezwaren

Tijdens de bevraging van de aanpalende eigenaars werd er één standpunt ingediend dat zich als volgt laat samenvatten:

 

Werfverkeer: De bezwaarindiener vraagt om de toegang tot de aanpalende woningen tijdens de werken te vrijwaren en de aannemers toegang tot de site te verschaffen via het hoofdadres, namelijk Dennenlaan 7.

 

Beoordeling:

Het bezwaar is ongegrond. Het bezwaar is niet stedenbouwkundig van aard.

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij:

 

-          de bespreking van de ingediende bezwaren zoals geformuleerd in het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt deze beoordeling tot zijn eigen standpunt;

-          het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

 

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. In de voortuinstrook dient de zone met verharding in gebroken leisteen als onverharde, groene ruimte ingericht te worden.

2. Het verbreden van de oprit ten opzichte van de laatst vergunde toestand wordt uitgesloten van vergunning.

3. Bij het nieuwe platte dak van de achterbouw dient de oppervlakte van het dak waar geen zonnepanelen geplaatst worden, aangelegd te worden als groendak.

4. De voortuinafsluiting inclusief de 2 poorten wordt uitgesloten van vergunning.

5. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.