Terug
Gepubliceerd op 04/11/2024

2024_CBS_08354 - Omgevingsvergunning - OMV_2024097209. Ankerrui 2. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
do 31/10/2024 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Johan Klaps, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tatjana Scheck, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2024_CBS_08354 - Omgevingsvergunning - OMV_2024097209. Ankerrui 2. District Antwerpen - Goedkeuring 2024_CBS_08354 - Omgevingsvergunning - OMV_2024097209. Ankerrui 2. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2024097209

Gegevens van de aanvrager:

AS Watson (Health & Beauty Continental Europe) BV met als adres Nijborg 17 te 3927 DA Renswoude (Nederland)

Gegevens van de exploitant:

AS Watson (Health & Beauty Continental Europe) BV (0607907215) met als adres Nijborg 17 te 3927 DA Renswoude (Nederland)

Ligging van het project:

Ankerrui 2 te 2000 Antwerpen

Kadastrale percelen:

afdeling 2 sectie B nrs. 247T en 247S

waarvan:

 

-          20240714-0011

afdeling 2 sectie B nrs. 247T en 247S (Kruidvat)

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen, exploitatie van ingedeelde inrichtingen of activiteiten

Voorwerp van de aanvraag:

verbouwen van een kantoor naar een winkelruimte en het exploiteren van airco's

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          05/05/2023: weigering (2023233) voor het verbouwen met functiewijziging, regulariseren en exploiteren van een fitnessruimte;

-          29/03/2019: vastgesteld bouwkundig erfgoed: https://id.erfgoed.net/aanduidingsobjecten/98306;

-          07/10/1999: vergunning (86#990375) voor het plaatsen van een binnentrap tussen twee kantoorverdiepingen;

-          19/11/1984: vergunning (18#65273) voor de verbouwing van een kantoorgebouw;

-          24/08/1951: toelating (18#28532) voor binnenveranderingen.

 

Vergunde toestand

-          gelijkvloerse kantoorruime met magazijngedeelte plus een conciërgeloge;

-          hoekpand van 5 bouwlagen onder een zadeldak;

-          gelijkvloerse voorgevels in blauwe hardsteen met stalen buitenschrijnwerk.

 

Bestaande toestand

-          gelijkvloerse commerciële unit met een sanitair blok;

-          de drie ramen aan de zijde van de Ankerrui werden verlaagd tot vitrineramen met buitenschrijnwerk in zwart aluminium;

-          gewijzigde poort aan de zijde van het Hessenplein.

 

Nieuwe toestand

-          gelijkvloerse functiewijziging en inrichting naar een winkelruimte (Kruidvat);

-          interne indeling met een publiek toegankelijke winkelruimte (191 m²), een personeelsruimte en een berging;

-          inkom naar de winkel via het Hessenplein waar de gewijzigde poort behouden blijft;

-          de vitrine ramen in de gelijkvloerse voorgevel langs de Ankerrui worden naar hun origineel vergunde staat teruggebracht;

-          inwendig verlichte, haakse gevelreclame langs de zijde van het Hessenplein;

-          de kopse inkomhal naar de verdiepingen maakt geen deel uit van de aanvraag.

Inhoud van de aanvraag

-          wijzigen van de functie kantoor naar detailhandel;

-          wijzigen van de voorgevel.

 

Omschrijving ingedeelde inrichtingen of activiteiten

 

Inhoud van de aanvraag

Het voorwerp van de aanvraag omvat de exploitatie van airco’s. 

 

Aangevraagde rubriek(en)

 

 

Aangevraagde rubriek(en) Kruidvat
 

Rubriek

Omschrijving

Gevraagd voor

16.3.2°a)

koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioningsinstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW;

15,00 kW

 

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Hulpverleningszone Brandweer zone Antwerpen

11 september 2024

18 september 2024

Voorwaardelijk gunstig

 

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Ondernemen en Stadsmarketing/ Business en Innovatie

11 september 2024

24 september 2024

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

11 september 2024

13 september 2024

Stadsontwikkeling/ Onroerend Erfgoed/ Monumentenzorg

11 september 2024

18 oktober 2024

 

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan RUP Binnenstad, goedgekeurd op 26 april 2012. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zone: artikel  6:   zone voor centrumfuncties - stedelijke functies (ce6).

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Gemeentelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP's) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het ruimtelijk uitvoeringsplan Binnenstad.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater, tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010 tot bepaling van stedenbouwkundige handelingen waarvoor geen omgevingsvergunning nodig is en tot opheffing van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater.
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Hemelwaterverordening 2023.
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de verordening toegankelijkheid.

-          Publiciteit: het besluit van de Vlaamse regering van 12 mei 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening voor publiciteitsinrichtingen.
(De verordening publiciteit kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Gewestelijke publiciteitsverordening 2023).
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de gewestelijke publiciteitsverordening.
 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:

  • Artikel 27 Open ruimte: Na de functiewijziging wordt er geen onbebouwde open ruimte voorzien op het maaiveldniveau.
  • Artikel 29 Fietsstalplaatsen en fietsparkeerplaatsen: er worden geen fietsstalplaatsen en fietsparkeerplaatsen voorzien.

-          Stedenbouwkundige lasten: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening ‘Stedenbouwkundige lasten’ (verder genoemd verordening stedenbouwkundige lasten), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 29 april 2024.

(De verordening stedenbouwkundige lasten kan u raadplegen via https://www.antwerpen.be/nl/overzicht/vergunningen/regelgeving).

De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de verordening stedenbouwkundige lasten.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening:
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving besluit de toegevoegde project-MER-screeningsnota dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.
Programmatische Aanpak Stikstof: overeenkomstig het stikstofdecreet, het nieuwe beoordelingskader voor alle aanvragen die stikstofemissies veroorzaken, in werking getreden op 23 februari 2024.
Op basis van de toepassing van het stikstofdecreet kan redelijkerwijs geoordeeld worden dat voorliggende aanvraag geen project is voor de exploitatie van een IIOA met één of meer stationaire bronnen van stikstofoxiden. Het beoordelingskader uit het decreet is dus niet van toepassing en de opmaak van een passende beoordeling (artikel 28 decreet) is niet vereist. 

Op basis van de toepassing van het stikstofdecreet kan redelijkerwijs geoordeeld worden dat voorliggende aanvraag een verkeersdragend of een verkeersgenererend project is. Het beoordelingskader uit het decreet is dus van toepassing. De berekende impactscore is kleiner dan of gelijk aan 1%. De opmaak van een passende beoordeling van de effecten van stikstofdepositie via de lucht ten aanzien van SBZ-H is niet vereist.

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).

Het project is gelegen in een zone met een kleine pluviale overstromingskans (T1000) onder huidig klimaat (score C).

Het project is gelegen in een zone met een kleine fluviale overstromingskans (T1000) onder huidig klimaat (score C).

Het project is niet gelegen in een signaalgebied.
Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.

(Kijk de score van uw project na op (https://www.waterinfo.be/informatieplicht)

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.
 

 

 

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

Door de dienst Ondernemen en Stadsmarketing/Business en Innovatie wordt een gunstig advies voor het wijzigen van de functie kantoor/dienstverlening naar detailhandel gegeven. Het advies leest als volgt:

“Gunstig advies voor het wijzigen van de functie kantoor/dienstverlening naar detailhandel op de gelijkvloerse verdieping van een pand gelegen in de zone kernwinkelgebied centrum Antwerpen (Noord) - zone B2. Gelijkvloerse detailhandel is gelijkvloers mogelijk in de zone B2 volgens de bouwcode (artikel 30 §3c), net zoals in de aanwezige zone Ce6 van RUP Binnenstad. De Beleidsnota Detailhandel 2020 stelt ook dat in deze zones er gestreefd wordt naar een goede mix tussen de functies handel, reca en dienstverlening om op deze manier de aantrekkelijkheid en de verblijftijd van de bezoekers te verhogen. Functiewijzigingen tussen de categorieën worden positief beoordeeld om op deze manier de kans op structurele leegstand in de kernwinkelgebieden te verkleinen.”

De voorgestelde functiewijziging is bijgevolg functioneel inpasbaar in de directe omgeving.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De aanvraag voorziet niet in een open ruimte, hoewel het een functiewijziging betreft. Dit is strijdig met de bouwcode (artikel 27).

Er wordt echter geoordeeld dat een ontpitting op het perceel hier geen meerwaarde met zich meebrengt en de functionaliteit van de gelijkvloerse detailhandel zelfs zou beperken.

Voorliggende aanvraag is bijgevolg stedenbouwkundig aanvaardbaar.

 

Visueel-vormelijke en cultuurhistorische aspecten

Aan de stedelijke dienst Monumentenzorg werd advies gevraagd omdat de aanvraag gelegen is in CHE-gebied en is opgenomen in de vastgestelde inventaris van het bouwkundig erfgoed.

Het advies van de dienst Monumentenzorg leest als volgt:

“De ingrepen beperken zich tot inrichtingswerken binnen de bestaande betonnen structuur die bewaard blijft. Er wordt een nieuwe, wegneembare vloer gelegd over de bestaande vloer.

Recent werden er enkele onvergunde aanpassingswerken gedaan aan de buitengevels waaronder het verlagen van de gelijkvloerse gevelopeningen, zwart schilderen donkerrode baksteen + dakkapellen. Ook het origineel schrijnwerk werd vervangen door zwart schrijnwerk in alu of pvc. Deze onvergunde gevelingrepen dienen uitgesloten van vergunning. De eigenaar zal bekijken op welke wijze deze hersteld kunnen worden. Graag terugkoppeling met onze dienst. Ook het verlagen van de raamopeningen ter hoogte van de Ankerrui zou ongedaan gemaakt worden. Ook deze ingreep dient teruggekoppeld te worden. “

 

Het advies is voorwaardelijk gunstig met volgende voorwaarden:

-          Uitsluiten onvergunde gevelaanpassingen + terugkoppelen toekomstige ingrepen in functie van gevelherstel.

-          Terugkoppelen herstellingen aan gevel Ankerrui.

-          Reclame conform regelgeving ter zake.

 

Gezien de voorgestelde gevelreclame voldoet aan de eisen gesteld in de bouwcode dient hier geen voorwaarde voor opgenomen te worden.

De zonder vergunning uitgevoerde gevelwerken worden van de vergunning uitgesloten. Geadviseerd wordt om met betrekking tot de toekomstig herstelwerken hiervan contact op te nemen met de dient monumentenzorg.

 

Mits het uitsluiten van de zonder vergunning uitgevoerde gevelwerken blijft het pand visueel inpasbaar in de directe omgeving.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat een omgevingsvergunningsaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien. Dit is het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De parkeer- en stallingsnormen uit de tabel van artikel 30 van de bouwcode, herzien op 1 maart 2018, dienen te worden nageleefd bij nieuwbouw, herbouw, verbouwing, functiewijziging, volume-uitbreiding en wijzigen van het aantal wooneenheden. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.

 

Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 0 parkeerplaatsen.

 

De parkeerbehoefte wordt bepaald op de functiewijziging van het gelijkvloers naar handel.

Voor deze kleine handelsruimte in het centrum van de stad moeten geen eigen parkeerplaatsen voorzien worden.

 

De werkelijke parkeerbehoefte is 0.

 

De plannen voorzien in 0 nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 0.

Dit aantal is toereikend.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en/of autoparkeerplaatsen wordt belast op basis van het belastingreglement op de omgevingsvergunning van 17 december 2019. In deze aanvraag is dit dus niet van toepassing.

 

Fietsvoorzieningen:

Indien mogelijk kunnen voor het personeel een aantal fietsenstallingen ingericht worden op eigen terrein.

 

Laden en lossen:

Laden en lossen op het voetpad is niet toegelaten.

Dit moet gebeuren op bestaande laad- en loszones in de omgeving.

 

De dienst mobiliteit geeft advies met volgende voorwaarden:

-          Laden en lossen moet gebeuren op bestaande laad- en loszones in de omgeving.

 

Het advies van de dienst mobiliteit wordt bijgetreden en de voorwaarde bij de vergunning opgenomen. Bijkomend wordt geadviseerd om de voor het personeel een aantal fietsenstallingen te voorzien op eigen terrein.

 

Toetsing van aanvaardbaarheid van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten op het vlak van hinder en risico's voor de mens en het milieu

 

De aanvrager beoogt de uitbating van een detailhandelszaak binnen het centrum van Antwerpen. De unit op het gelijkvloers zal worden herbestemd en ingericht als een detailhandelszaak. Hiervoor wenst de aanvrager 3 units van airco’s te installeren. Deze zouden elk een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW bevatten. De leveringen voor de winkel zullen beperkt worden. Er worden 2 leveringen per week voorzien. Deze gebeuren per kleine bestelwagen. De goederen worden via de poort langsheen het Hessenplein geleverd.

 

Op de uitvoeringsplannen worden de airco’s ter hoogte van de rekken opgetekend. Ook is er een lokaal voor warmtepompen opgetekend rechts van de personeelsingang, daar staan 2 airco’s in.  

Uit de uitvoeringsplannen blijkt dat de airco’s verspreid over de winkel worden opgesteld. De airco’s maken gebruik van het koelmiddel R32. Op 20 februari 2024 werd de nieuwe EU-verordening rond F-gassen gepubliceerd in het Publicatieblad van de Europese Unie en trad deze in werking op 11 maart 2024. Voor een aantal toepassingen wordt een maximum toelaatbaar aardopwarmingsvermogen (GWP) opgelegd, voor een aantal toepassingen wordt op termijn een totaalverbod op F-gassen vooropgesteld (met uitzonderingen in geval van veiligheidseisen). Voor meer informatie wordt verwezen naar https://www.vlaanderen.be/veka/energie-en-klimaatbeleid/energie-en-klimaatbeleid-voor-ondernemingen/f-gassen/20-februari-2024-nieuwe-f-gassenverordening-gepubliceerd.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie na te leven.

2. Laden en lossen moet gebeuren op bestaande laad- en loszones in de omgeving.

3. De zonder vergunning uitgevoerde gevelaanpassingen worden van de vergunning uitgesloten.

 

Advies over de ingedeelde inrichtingen of activiteiten

Mits naleving van de algemene en sectorale voorwaarden, kan de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten plaatsvinden met een aanvaardbaar risico voor mens en milieu. Er wordt gunstig advies gegeven de vergunning te verlenen.

 

Geadviseerde rubriek(en)

 

Rubriek

Omschrijving

Geadviseerd voor

16.3.2°a)

koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioningsinstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW; (inrichting Kruidvat)

15,00 kW

 

 

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

14 juli 2024

Volledig en ontvankelijk

11 september 2024

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen

geen

Uiterste beslissingsdatum

10 november 2024

Verslag GOA

24 oktober 2024

Naam GOA

Axel Devroe en Bieke Geypens

 

Onderzoek

Er zijn geen aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, die om hun standpunt gevraagd moesten worden.

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie na te leven.

2. Laden en lossen moet gebeuren op bestaande laad- en loszones in de omgeving.

3. De zonder vergunning uitgevoerde gevelaanpassingen worden van de vergunning uitgesloten.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

 

De vergunning omvat thans volgende rubriek(en):

 

Rubriek

Omschrijving

Gecoördineerd

16.3.2°a)

koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioningsinstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW; (inrichting Kruidvat)

15,00 kW

 

 

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.